nesten sort avføring

Tonjemoren

Glad i forumet
gutten min er syk, og har nå nesten sort avføring. Den er helt løs. Er det vanlig når man er syk? Han har varierende feber og er litt slappere enn vanlig...

Hatt svart pløsete (nesten kull-aktig) avføring her en gang eller to også på sønnen vår. Sikkert noe i maten, kan også være pga. blåbærsaft, men kan også være andre årsaker:
http://www.lommelegen.no/321084/sort-avforing

Hvor lenge har han vært syk da? vet ikke om det har noe sammenheng med at han er syk,men ville ringt legen å fått en time om det har vart en stund. Kanskje få tatt en hemofec av han (avføringsprøve). Sort avføring kan bety at det er blod i avføringen. Om man ser blodet er det ikke så farlig, for da er det friskt blod, mens når det er mørkt kan blødningen sitte lenger oppe. Evt kan avføringen bli sånn om han går på jerntabletter. evt har spist noe med mye jern i f.eks.

han har vært syk i to dager nå, og i dag fikk han også diare og den var nesten sort. Har hatt kun to bleier til nå med det da,så jeg burde kanskje vente litt og se? Han har ikke spist annet enn en kvart skive med ost og skinke. Ellers har han drukket endel saft og vann.

ja men det har han ikke... fikk beskjed av min far (han er lege) om å ringe legevakten i ettermiddag/kveld hvis det fortsetter. takk for svar!! Fikk litt angst da jeg så bleien hans, og søking på nettet etter årsaker gjorde meg ikke roligere akkurat [8D]

ORIGINAL: Tonjemoren

ja men det har han ikke... fikk beskjed av min far (han er lege) om å ringe legevakten i ettermiddag/kveld hvis det fortsetter. takk for svar!! Fikk litt angst da jeg så bleien hans, og søking på nettet etter årsaker gjorde meg ikke roligere akkurat [8D]

ja da bør man vel kontakte legen ganske kjapt..

satser på at det ikke er noe alvorlig[;)]

Lykke til hos legen[:)]

ORIGINAL: Whatever

ORIGINAL: Tonjemoren

ja da bør man vel kontakte legen ganske kjapt..

satser på at det ikke er noe alvorlig[;)]

Lykke til hos legen[:)]

Ja skal gjøre det hvis det kommer flere bleier.
får satse på at det ikke er noe alvorlig ja! Tusen takk [:)]

Back
Topp