Neste milepæl

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Nå som de fleste har vært på OUL; hva er neste milepæl du teller ned til?

For meg er det uke 28+0 og overgang til tredje trimester. Skal også på 3D-ultralyd denne dagen!

For meg er det uke 28+0 og overgang til tredje trimester. Skal også på 3D-ultralyd denne dagen!

Så spennende med 3D ul! Det er så gøy å få en titt på hvordan den lille ser ut:happy:

Neste milepæl som jeg tenker må være å nå grensen for når fosteret kan reddes ved en for tidlig fødsel, som vel er rundt uke 23 + et eller annet! Og deretter 3. trimester, bli diger igjen:hilarious:

Er det 23+0 som er grensen for at at baby vil bli prøvd reddet? I så fall så er det neste nedtelling!
Deretter 24+0 for fra da skal man kjenne liv hverdag, og kan ringe føden om man er usikker her jeg bor! Deretter er det 3.trimester :D

Etter uke 23 hvor de vil forsøke redde babyen om fødselen skulle starte, så er det nok 3. trimester ja :) Jeg merker derimot at akkurat nå så teller jeg faktisk uke for uke veldig. Jeg er 24+4 i dag, og gleder meg nå til a passere 25!

Gleder meg også til pappaen kan kjenne liv utenpå magen, men han synes det er ukomfortabelt/føles feil å ta meg på magen, så vi jobber med saken :hilarious:

Her er jeg 24 uker nå, som har vært en milepæl! tenker neste milepæl er tredje trimester:Heartpink Deretter uke 33 for da har jeg time på sykehuset for å sette dato for planlagt KS. Vuuurderer 3D også, men litt usikker da jeg synes det har vært litt begrenset hva man egentlig får ut av det tidligere, men kommer sikkert til å synes at det blir for lenge uten å se lille…

Er i uke 25 nå, og ser på hver uke han trives i magen som en milepæl ❤

Uke 24 om to uker er min neste milepæl, og så uke 28 - 3.trimester.

Så er det planleggingssamtale i uke 29, og så uke 30 for da er 3/4 ferdig og jeg føler det er innafor å telle ned :D Viktig å ha holdepunkter i livet:hilarious:

Deretter blir det vel høygravid (uke 34ish) og så vektestimering i uke 36ish. Å så håper jeg å ikke gå lenger enn uke 38.

Med termin 31.juli er jenta mi blant de minste her, så jeg ser frem til uke 24, men først til trimester 2 ultralyd om 2 uker. Det er det samme som oul, men får den senere i Frankrike (22+4). Her gis den ultralyden rundt uke 22. Er nå 20+4 og kjenner masse liv daglig. Kan se det utenpå magen innimellom også og mannen kjenner henne :-)

Tenker i utgangspunktet først 24+0 :)
Også 28+0 tredjetrimester:joyful:
Så er man høygravid 34+0 :D
Etter det skal jeg bare prøve å overleve i varmen og ikke hate livet frem til jeg får kroppen for "meg selv" :hilarious:

Tenker i utgangspunktet først 24+0 :)
Også 28+0 tredjetrimester:joyful:
Så er man høygravid 34+0 :D
Etter det skal jeg bare prøve å overleve i varmen og ikke hate livet frem til jeg får kroppen for "meg selv" :hilarious:

Hehe som gynekologen sa til meg da jeg var der og fikk se hjerteslag første gangen: "Dette ser fint ut så dette blir det baby av. Når vil terminen bli?". Jeg svarte da i månedskiftet juli/august og han bare: "ja, det blir fint, men hett!" :hilarious:

For min del blir 28+0 neste milepæl. Da kan babyen med stor sannsynlighet overleve uten store senskader. Tidligere enn dette syns jeg egentlig bare er ekkelt å tenke på. :wideyed:

Så full nedtelling til 3. trimester her, omtrent 7 uker igjen :D

I tillegg til det mange nevner her, så tenker jeg også på hver time hos jordmor som en liten milepæl.

Har hver kontroll som liten milepæl ja. Men ellers er uke 28 neste, (er 25+2 nå) skal på ul da også. Var på ul nå i uke 24+5 og da var alt fint. Legen tok også et nydelig 3D bilde av ansiktet :Heartred Yngstemann i huset kopierte det og hang det opp over sengen sin :Heartred

Føler hver uke blir milepæl :bag:

Kjenner det tidvis er nye å tenke på når det er 2, og føler at hver uke de holder seg inne og alt ser bra ut på kontroll det er supert :)

Er jo også ekstra spent på hva jeg har i vente siden jeg er førstegangs, men kan ikke bare spole til fødsel :woot:

Hehe som gynekologen sa til meg da jeg var der og fikk se hjerteslag første gangen: "Dette ser fint ut så dette blir det baby av. Når vil terminen bli?". Jeg svarte da i månedskiftet juli/august og han bare: "ja, det blir fint, men hett!" :hilarious:
HAHA, ja jeg gruer meg! Har timet vårbarn 3 ganger før (både frivillig og uvitende:hilarious:)
Men det klarte vi ikke nå....
Syntes det er så dårlig timing på denne terminen :joyful::dead:
But I will survive! Med beina i kaldt vann og vifte på full guffe :hilarious:

Blir og så stresset når mine søstre snakker om sommerferier og datoer og bla bla bla...
Jeg kan desverre ikke time fødsel etter deres sommerferie!!! Men vi trenger barnevakt... Halloooo liksom :hilarious:

HAHA, ja jeg gruer meg! Har timet vårbarn 3 ganger før (både frivillig og uvitende:hilarious:)
Men det klarte vi ikke nå....
Syntes det er så dårlig timing på denne terminen :joyful::dead:
But I will survive! Med beina i kaldt vann og vifte på full guffe :hilarious:

Blir og så stresset når mine søstre snakker om sommerferier og datoer og bla bla bla...
Jeg kan desverre ikke time fødsel etter deres sommerferie!!! Men vi trenger barnevakt... Halloooo liksom :hilarious:
Fødte i slutten av juli sist, og dei siste vekene var heilt forferdelege:bag: Det var frykteleg varmt og eg fekk mykje vatn i kroppen. Og etter fødsel var det nesten like ille. Som om ein ikkje sveitter nok etter fødsel uansett, så skal det i tillegg vere kjempevarmt ute.

Anbefaler å kjøpe vifte om våren, før det blir utsolgt ;) Og så går det heldigvis over, eg gjer jo tydelegvis akkurat det same igjen. Veldig greit å kunne gå på trilleturar utan alt for mykje klede på babyen i starten. Og det er mykje meir behagelig å amme ute på ein benk når det er sommar enn i februar.

Fødte i slutten av juli sist, og dei siste vekene var heilt forferdelege:bag: Det var frykteleg varmt og eg fekk mykje vatn i kroppen. Og etter fødsel var det nesten like ille. Som om ein ikkje sveitter nok etter fødsel uansett, så skal det i tillegg vere kjempevarmt ute.

Anbefaler å kjøpe vifte om våren, før det blir utsolgt ;) Og så går det heldigvis over, eg gjer jo tydelegvis akkurat det same igjen. Veldig greit å kunne gå på trilleturar utan alt for mykje klede på babyen i starten. Og det er mykje meir behagelig å amme ute på ein benk når det er sommar enn i februar.

Heheh ja ser den :happy:
Syntes det var veldig greit med Mars/April også. For da var kroppen min mer klar for sommer også. Pluss baby litt større i varmen. Men men. Juli går nok fint det også :hilarious:
Vi har ikke så mye valg nå. Haha. Men takk for tips ang vifte. Det skal kjøpes :happy:
Vi har og et stort basseng vi tar opp hvert år på sommeren. Så før slimproppen går kan man vel bare ligge oppi der :hilarious:

Back
Topp