neste mann?

Jeg har fast jobb, men studerer i tillegg, så jeg må vel bli ferdig med den utdanninga før vi får nr 2... Hadde kunne tenkt meg april/mai baby 2012, men håper da på juni/juli så jeg er ferdig med siste eksamen! Håper på et like greit svangerskap, men det vet man jo aldri...

Spennende om man havner i samme terminforum igjen da[;)]

ORIGINAL: trooper

Her er det 2,5 år mellom jentene og det er helt supert. Vi har aldri sett noe til søskensjalusi eller denslags, heller en litt "overbeskyttende" storesøster.
Etter å ha lest noen av innleggene må jeg bare si at det å være gravid med nr 2 ikke nødvendigvis er det samme som å være gravid med nr 1. Man skal ha overskudd til det barnet man har fra før, sette det i fokus før seg selv "uansett plager". Jeg sier dette fordi jeg hadde et fantastisk lett svangerskap første gangen og fordi jeg trengte masse hjelp av familien gjennom det andre svangerskapet som ikke var fullt så enkelt.
Til dere som ikke har fullført skolen håper jeg virkelig at dette kommer før neste baby.

Er inne på samme tanke som deg. har bare et barn, men tenker at jeg vil ha en til når sønnen min er ferdig med babytiden sin og kan klare seg litt selv. akkurat nå er det ikke i mine tanker å bli gravid igjen, nyter bare livet med mannen og sønnen min. [:)] lille familien mn <3
så får tiden vise når det er tid og rom for nestemann! for akkurat nå er det ikke tid eller overskudd til en ny en, ikke i nærheten engang. og jeg vil vite med sikkerhet at det er mer enn nok overskudd til nestemann før vi tar en ny runde med dette med å få en til.
som du sier, man vet aldri åssen svangerskap man får. mitt var ikke lett, da jeg verken klarte å gå eller bære fra midten av svangerskapet.

jeg har lyst at storebror skal kunne få være en ordentlig storebror, og da må han være 2 + (gjerne nærmere 3 enn 2)
for å forstå at mamman hans blir veldig opptatt med en ny en, og at han kan hjelpe til å stelle og ordne med den lille. [:)]

her blir det ikke fler
Var litt over 15 mnd mellom de to siste..travelt men kjempekoselig

Er akkurat 3 år mellom våre to. Storesøster var litt lei seg i starten, men det gikk fort over(gikk maks 1mnd). Nå er hun stolt storesøster[:)]
Kjente stor forskjell på svangerskapene, og jeg er veldig glad for at storesøster var såpass selvstendig i graviditetsperioden. Er også et digert pluss å kun ha en bleieunge, og at den største kan sette ord på følelsene sine. Tror det siste har gjort at vi har unngått fysisk frustrasjon mot babyen fra den største sin side.

Og en evt nestemann for oss blir ikke før jeg får lengre vikariater enn det jeg har nå. Muligens om 2-3 års tid.

ORIGINAL: Kissa84

Er akkurat 3 år mellom våre to. Storesøster var litt lei seg i starten, men det gikk fort over(gikk maks 1mnd). Nå er hun stolt storesøster[:)]
Kjente stor forskjell på svangerskapene, og jeg er veldig glad for at storesøster var såpass selvstendig i graviditetsperioden. Er også et digert pluss å kun ha en bleieunge, og at den største kan sette ord på følelsene sine. Tror det siste har gjort at vi har unngått fysisk frustrasjon mot babyen fra den største sin side.

Og en evt nestemann for oss blir ikke før jeg får lengre vikariater enn det jeg har nå. Muligens om 2-3 års tid.

godt sagt og godt reflektert! liker at folk kan klare å tenke litt utenfor sin egen boble. får litt hakeslep når noen planlegger to veldig tette. jeg syntes da syndt på den lille som kun fikk ha mamman sin for seg selv kun det første året. [:(] og er ikke i stand til å forstå hvorfor mamman plutselig ikke har den samme tiden til han lenger. og klarer heller ikke å være en storebror/søster ennå...

syntes det er veldig egoistisk av foreldrne når det ikke er mer enn + - et/ halvannet år i mellom barna. for det ganger i hvertfall ikke førstemann!

Back
Topp