Neste kontroll

usikkermor

Betatt av forumet
Dere som har hvert på første kontroll og tatt alle prøver som skal taes.
Når skal dere på kontroll igjen?
Jeg fikk time om 4 uker igjen og da er jeg 15+5 uker om jeg har regna riktig. Men pleier man egentlig å ha noen sjekk mellom første kontroll og ul?

Ja, det er vanlig. Står oversikt over kontrollene i det ene hefte du fikk ved første kontroll.

Jeg var hos legen like før jeg var 8 uker. Ringte helsestasjonen (jeg går til jordmor etter første kontroll hos legen) og de sa at første kontroll hos jordmor da ikke egentlig er før uke 24. Men om jeg ønsket å høre hjertelyd etc før det så kunne jeg få time. Fikk time 28. januar når jeg er 14+3:) Tror nesten du bare får ringe ig høre:)

Jeg var første gang i uke 10-11, hun sa jeg skulle komme tilbake i uke 16 :) så er det ul 2 uker etter det.

Jeg var hos jordmor først i uke 6. Og lege i uke 9. legetimen hadde jeg uansett pga sykemld da, så jeg hadde nok ikke hatt den ellers. Jordmor tok seg av alt av blodprøver osv. Har også vært tilbake der for hjelp med svangerskapspenger, siden legen min ikke kunne prosedyren.
Skal tilbake til lege 7. Januar, 13 uker, og da skal det søkes det om oul.
Jordmortime 25. Februar, som mest sannsynlig blir etter oul :)

Var uke 10+6 og skal igjen 16+6 :)

Oki bare syntes det virka så ofte :) Jeg spurte hu på kontoret om ikke alle tinga kunne ligge til neste gang siden pappa kjørte meg og jeg ikke hadde veske... sånn siden jeg ikke har sagt noe ennå haha

Jeg hadde første kontroll med blodprøver og vekt og en samtale da jeg fant ut jeg var gravid (uke 8). Er satt opp på ny kontroll 5 januar da legen min foretrekker tidlig kontroll like før uke 12 :) så to kontroller på 3 uker ca :) så er det en ultralyd i uke 16-18 :) fikk et ark med alle kontroller som skal gjennomføres :)

Jaja jeg får vel bare innfinne meg med at det blir litt kontroller da, selv om jeg ikke kan huske at det var sånn med første :P

Back
Topp