Neste bilstol

vårbarn:)

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Tenker å se etter nytt bilsete snart (bakovervendt klasse 1, 9-18 kg).
Noen som har anbefalinger? Det må være bakovervendt, komme godt ut i tester og helst kunne brukes lenge, til 4 år. Den vi har nå er 0-13 kg, men den er snart for liten likevel. Babyen blir for lang for stolen sånn at selene kommer ut langt nede på ryggen, ikke over skuldrene.

Her tror jeg vi skal ha cybex sirona, den som kan dreies rundt. Skal få arve det av min bror når de skal kjøpe nytt til sin lille. Usikker på hvor mange kg det går til da..

Jeg har kjøpt Concord reverso til mine foreldres bil. Går til 105 cm eller 22,5 kg! Isofix

Også har vi kjøpt britax maxway til svigerforeldrene mine sin bil. Det får fra 9-25 kg og festes med bilbeltene!

Begge har kommet godt ut på sikkerhet! Max way har fått litt kritikk pga risiko for feilmontering men når det er montert riktig er det sikkert :)

Jeg vant Besafe izi go modular her inne. Den man bruker samme base for babystol og barnestolen. Virker veldig bra :) stol nr 2 brukes fra ca 6mnd og opp til 4 år står det :) vår er 6 mnd men bytter ikke før babysetet er for lite. (Har maxi cosi cabriofix idag)

det er dessverre mange som har cybex sirona som må bytte før barnet er 4 år da det er ganskemkort i ryggen. Vi hadde også tenkt å kjøpe det siden det kan dreies rundt, men gikk heller for be safe x4 (tror jeg det het). Det er 10 cm lengre tror jeg og har fått like god liggestilling som cybexen. Vi bytta tidlig (5.5 mnd) for hun virkelig hatet å kjøre bil i babysetet. Tror hun satt for lavt og ønsket å se ut vinduet.. hun gjør det hele tiden nå,, og når hun sover har hun fin liggestilling og det er ikke anntydning til at hodet skal bikke fremover som det var tidligere på noen av besafe stolene :) Vi er kjempefornøyde med vårt valg og kan virkelig annbefale det videre :)

det er dessverre mange som har cybex sirona som må bytte før barnet er 4 år da det er ganskemkort i ryggen. Vi hadde også tenkt å kjøpe det siden det kan dreies rundt, men gikk heller for be safe x4 (tror jeg det het). Det er 10 cm lengre tror jeg og har fått like god liggestilling som cybexen. Vi bytta tidlig (5.5 mnd) for hun virkelig hatet å kjøre bil i babysetet. Tror hun satt for lavt og ønsket å se ut vinduet.. hun gjør det hele tiden nå,, og når hun sover har hun fin liggestilling og det er ikke anntydning til at hodet skal bikke fremover som det var tidligere på noen av besafe stolene :) Vi er kjempefornøyde med vårt valg og kan virkelig annbefale det videre :)
Men det går bare til 18kg? Hvor kjøpte dere det? Har ikke funnet noen som selger det nemlig :( i hvert fall ikke på nett!

Men det går bare til 18kg? Hvor kjøpte dere det? Har ikke funnet noen som selger det nemlig :( i hvert fall ikke på nett!
Stemmer, det går bare til 18 kg. De som går til 25 kg har ikke isofix bakovervendt og det var ikke aktuelt at jeg skulle ha et sete til henne nå som ikke har det.( Det er mye større sjans for feilmontering med belte). Vi kjøpte vårt på barnashus.. jeg bor i Ålesund, og her hadde de dem i butikken sist jeg var innom.

Her er link til setet på barnashus.no sin nettbutikk:
http://www.barnashus.no/besafe-izi-combi-x4-isofix-premium-car-interior-46-7043485390467.html
:)

Mekonomen selger besafe.. Om du bor i nærheten av en butikk :) Og noen bilverksteder har også bilstoler :)

Jeg vant Besafe izi go modular her inne. Den man bruker samme base for babystol og barnestolen. Virker veldig bra :) stol nr 2 brukes fra ca 6mnd og opp til 4 år står det :) vår er 6 mnd men bytter ikke før babysetet er for lite. (Har maxi cosi cabriofix idag)
Har du begynt å bruke det nå? Er det langt i ryggen sånn at man kan bruke det lenge? Tenker å kanskje kjøpe dette setet.

Har du begynt å bruke det nå? Er det langt i ryggen sånn at man kan bruke det lenge? Tenker å kanskje kjøpe dette setet.
Ja. Vi har begynt å bruke det :) den skal kunne justeres såpass mye at dem kan brukes til ca 4 år :) og 105cm
Kan skyve den i mange ulike stillinger og avstander fra setet,så vil tro jeg kan bruke denne bra lenge :)

Ja. Vi har begynt å bruke det :) den skal kunne justeres såpass mye at dem kan brukes til ca 4 år :) og 105cm
Kan skyve den i mange ulike stillinger og avstander fra setet,så vil tro jeg kan bruke denne bra lenge :)
Vet du hvordan den kommer ut på tester? Finner ingen sikkerhetstester av den.

Vet du hvordan den kommer ut på tester? Finner ingen sikkerhetstester av den.
Vet den er godkjent etter de aller nyeste kravene for bilstoler i Norge. Lest på besafe sine sider?

Back
Topp