Neste bilsete

LLR4

Blir kjent med forumet
Har dere noen tanker om det neste bilsete dere skal kjøpe? Erfaringer, anbefalinger? Er det lurt å kjøpe opp til 18 kg eller 25 kg?
 
Besafe sine seter er veldig gode.
jeg brukte izi combi på min sønn fra han var 1-4år. Nå brukef han izi up.
Det har også komt med et nytt type sete som kan brukes etter babysete, men det har jeg ikke prøvd.
 
Jeg kommer til å kjøpe det nyeste til besafe.
 
Vi har besafe izi plus til storebror, bakovervendt til 25 kg og med bedre liggestilling. Lillebror får nok samme sete, men ikke før vi må. Syns de sitter/ligger bedre i babysetet.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har lyst på i-size fra besafe, har i utgangspunktet et ett maxway sete etter storebror, men det passer så dårlig i bilen vi har nå så har lyst på nytt, men vet ikke om vi tar oss råd
 
Har acta grako cosmic comfort. Ang om man skal kjøpe 18 el 25 kg spiller egentlig liten rolle. De må nok bytte til beltestol før de når den vekta alikevel.. Har en gutt på 5 år og 20 kg f.eks.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Sniker litt fra mars:) Har vært på butikken å titta allerede litt for gøy. Vurderer besafe izi combi uten isofix. Det er opp til 18 kg. Tror det holder lenge nok. Vil i utgangspunktet ha henne bakovervendt så lenge som mulig, men greit å kunne snu det hvis hun blir mye bilsjuk når hun blir eldre.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi kjøpte Cybex sirona i dag, spent på å ta det i bruk. Åpnet ny butikk i Bergen, så da fikk vi setet på tilbud :). Setet kan snus i basen med barnet i, slik at man ikke trenger å knote for å ta barnet inn og ut av setet, men bare løfte det rett inn, for så å snu barnet på plass.
 
Vi kjøpte Cybex sirona i dag, spent på å ta det i bruk. Åpnet ny butikk i Bergen, så da fikk vi setet på tilbud :). Setet kan snus i basen med barnet i, slik at man ikke trenger å knote for å ta barnet inn og ut av setet, men bare løfte det rett inn, for så å snu barnet på plass.
Det setet høres fantastisk ut. Tror jeg må sjekke det ut.
 
Det setet høres fantastisk ut. Tror jeg må sjekke det ut.
har hørt rykter om at det skal være fantastisk. Et vennepar som er trafikklærere sverger til det. Hun har i tillegg masse problemer med kroppen sin, så det er gull for henne. Tenker ryggen min kommer til å være bra fornøyd med valget og. Så får vi se om vi tar det i bruk allerede nå, eller om vi venter til neste kommer. Tipper det er greit for kroppen min utover høsten å slippe å løfte tungt og knote mens jeg gjør det

http://www.klikk.no/foreldre/article896942.ece
 
Huff! Syns dette er vanskelig jeg! Og dyrt! De fleste går jo opp til 18 kg, men må man ikke kjøpe nytt ganske fort da? Jeg skjønner ikke når det står 0-18kg og fra 6mnd-4år.. veier de ikke mer enn 18 kg når de er 4 år..? Kanskje jeg er litt dum. Trenger en forklaring her! Man kan jo ikke bruke sete til babyen er 4 år hvis den ikke tåler vekta..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Det har vel noe med at unger er så forskjellige, de har forskjellig vekt og lengde. En stor 3åring vil kanskje måtte bytte tidligere, mens en lite 5åring kan passe helt fint. Maksvekten er der for at en unge som er for tung ikke skal sitte i setet, for da vil jo barnet være dårlig sikret i en kollisjon.

Ga det litt mer mening? Er ikke alltid sp flink til å forklare ting. Hehe
 
Det har vel noe med at unger er så forskjellige, de har forskjellig vekt og lengde. En stor 3åring vil kanskje måtte bytte tidligere, mens en lite 5åring kan passe helt fint. Maksvekten er der for at en unge som er for tung ikke skal sitte i setet, for da vil jo barnet være dårlig sikret i en kollisjon.

Ga det litt mer mening? Er ikke alltid sp flink til å forklare ting. Hehe

Ja, det ga mer mening:) tusen takk:)
 
Vi kjøpte Cybex sirona i dag, spent på å ta det i bruk. Åpnet ny butikk i Bergen, så da fikk vi setet på tilbud :). Setet kan snus i basen med barnet i, slik at man ikke trenger å knote for å ta barnet inn og ut av setet, men bare løfte det rett inn, for så å snu barnet på plass.
Vi vurderer også dette.. Men vet du hvordan dette setet er i forhold til de nye reglene som kommer i juni/juli? Syns det er et praktisk og ikke minst lekkert sete :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi vurderer også dette.. Men vet du hvordan dette setet er i forhold til de nye reglene som kommer i juni/juli? Syns det er et praktisk og ikke minst lekkert sete :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Det vet jeg ikke, men skal høre med venninna mi. Hun skriver oppgave om barnesikkerhet i bil, og de har dette settet her selv, så jeg går ut i fra at det er innenfor alle regler. Men skal sjekke det opp :)

Såvidt jeg leser så er den nye standarden noe som kalles I-size, stemmer ikke det? I såfall er dette det som står på cybex sine sider om det http://cybex-online.com/en/i-size/index.html

Den kommer godt ut i nye tester i 2014, men klarer ikke se om det er en egen I-size test, eller om det bare er div. kriterier som skal oppfylles, for det gjør det. Men gir en lyd når jeg har fått svar :)
 
Last edited:
Det vet jeg ikke, men skal høre med venninna mi. Hun skriver oppgave om barnesikkerhet i bil, og de har dette settet her selv, så jeg går ut i fra at det er innenfor alle regler. Men skal sjekke det opp :)

Såvidt jeg leser så er den nye standarden noe som kalles I-size, stemmer ikke det? I såfall er dette det som står på cybex sine sider om det http://cybex-online.com/en/i-size/index.html

Den kommer godt ut i nye tester i 2014, men klarer ikke se om det er en egen I-size test, eller om det bare er div. kriterier som skal oppfylles, for det gjør det. Men gir en lyd når jeg har fått svar :)
Takk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk bekreftet at jeg har forstått det riktig. Det er testet etter de riktige kravene, og de nye reglene sier noe om vekt ift setet, at det skal være bakovervendt til 15mnd, sidekollisjonstestes osv. Alle disse kravene dekker setet :)
 
Fikk bekreftet at jeg har forstått det riktig. Det er testet etter de riktige kravene, og de nye reglene sier noe om vekt ift setet, at det skal være bakovervendt til 15mnd, sidekollisjonstestes osv. Alle disse kravene dekker setet :)
Hurra!! Da blir det det setet:) Syns det er det fineste setet jeg har sett på markedet- og at det nå er godkjent på alle mulig måter, fantastisk


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff! Syns dette er vanskelig jeg! Og dyrt! De fleste går jo opp til 18 kg, men må man ikke kjøpe nytt ganske fort da? Jeg skjønner ikke når det står 0-18kg og fra 6mnd-4år.. veier de ikke mer enn 18 kg når de er 4 år..? Kanskje jeg er litt dum. Trenger en forklaring her! Man kan jo ikke bruke sete til babyen er 4 år hvis den ikke tåler vekta..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Gutten min er 5 1/2 og veier 19kg. Men han er tynn som en flis da.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg venter med å se til di nye reglene har slått inn. Er så mange fine seter da.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp