Neste barn

feb94

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
For dere som vurderer flere barn, når tenker dere ideelt sett at dere vil ha nestemann? Vet at flere vurderer to tette, mens vi snakker faktisk om å strekke det til tre-fire år mellom for at jeg skal bli ferdig med doktorgrad. Gjerne kom med fordeler/ulemper mtp valget :happy:
 
Så tette som mulig. Er kaos allerede så hvorfor ikke bringe på seg enda mer kaos :meh:
 
Vi tenker å vente minst 2 år. Så blir fort 3-4 år mellom. Tror det er fint for da får man hatt fokus på én om gangen og barnet forstår mer når de først blir storesøsken :happy:
 
Sikter på ny februarbaby i 2026! 2 år mellom altså. Vil nok ikke ha mye mindre enn det, men ikke så mye mer heller. Jeg og lillesøster var veldig nære, 2,5 år mellom oss, så er vel det jeg er vant med! Og så rekker jeg å snuse innom 100% jobb og få fulle permisjonsrettigheter først. Betale ned litt boliglån kanskje også.
 
Vi har tre år mellom våre to, og synes det er en fin aldersforskjell. Eldstemann er litt selvstendig, har språk og skjønner mye. I tillegg til at han har slutta med bleie og dagsoving, så er det bare en soverutine å forholde seg til. Ser for oss noe lignende om der blir et tredje barn :)
 
Vi tenker sommeren/høsten 2026 nå, men mye kan skje til den tid. Vil ikke vente for lenge, men skulle gjerne skvist inn et bryllup imellom. :)
 
Back
Topp