Neste barn

feb94

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
For dere som vurderer flere barn, når tenker dere ideelt sett at dere vil ha nestemann? Vet at flere vurderer to tette, mens vi snakker faktisk om å strekke det til tre-fire år mellom for at jeg skal bli ferdig med doktorgrad. Gjerne kom med fordeler/ulemper mtp valget :happy:

Så tette som mulig. Er kaos allerede så hvorfor ikke bringe på seg enda mer kaos :meh:

Vi tenker å vente minst 2 år. Så blir fort 3-4 år mellom. Tror det er fint for da får man hatt fokus på én om gangen og barnet forstår mer når de først blir storesøsken :happy:

Sikter på ny februarbaby i 2026! 2 år mellom altså. Vil nok ikke ha mye mindre enn det, men ikke så mye mer heller. Jeg og lillesøster var veldig nære, 2,5 år mellom oss, så er vel det jeg er vant med! Og så rekker jeg å snuse innom 100% jobb og få fulle permisjonsrettigheter først. Betale ned litt boliglån kanskje også.

Vi har tre år mellom våre to, og synes det er en fin aldersforskjell. Eldstemann er litt selvstendig, har språk og skjønner mye. I tillegg til at han har slutta med bleie og dagsoving, så er det bare en soverutine å forholde seg til. Ser for oss noe lignende om der blir et tredje barn :)

Vi tenker sommeren/høsten 2026 nå, men mye kan skje til den tid. Vil ikke vente for lenge, men skulle gjerne skvist inn et bryllup imellom. :)

Litt usikker her.. Tror ikke samboeren min vil ha en til før etter 2-3 år.. Jeg kunne tenkt meg å begynne å prøve neste høst, for da har jeg fått spart opp igjen litt penger etter permisjon med 80%utbetaling og ulønnet permisjon, + sikra meg god utbetaling i neste perm..

MEN eggstokkene skriker etter at jeg skal ha en til med en gang :laughing002 Babyen min har vokst så fort at det er trist, hahah.. 74 cm og over 10 kg.. Føles ikke ut som han har vært liten i det hele tatt siden han har vokst så utrolig fort :crybaby2Møtte ei fra jobben som har fått en baby for 3 uker siden, og kan ikke engang huske at gutten min har vært så liten som den nyfødte var..

Skulle gjerne tatt en 3 år iallefall mellom. Søstra mi hadde det, eldste var ferdig med bleie og "stor jente" når lillebroren kom. Hun forsto konseptet mye mer enn om hun hadde vært yngre så ikke vært noe problemer med sjalusi når lillebroren kom.
Desverre er jeg 37 og holdt på 5 år før første kom, så usikker hvor lenge jeg kan vente. Ivf og har 1 på frys, men hadde få egg allerede for tre år siden når vi startet ivf.

Skulle gjerne tatt en 3 år iallefall mellom. Søstra mi hadde det, eldste var ferdig med bleie og "stor jente" når lillebroren kom. Hun forsto konseptet mye mer enn om hun hadde vært yngre så ikke vært noe problemer med sjalusi når lillebroren kom.
Desverre er jeg 37 og holdt på 5 år før første kom, så usikker hvor lenge jeg kan vente. Ivf og har 1 på frys, men hadde få egg allerede for tre år siden når vi startet ivf.
Håper det går fort når dere bestemmer dere for at dere ønsker neste barn :Heartpink

Vi vil ha to tette. Tenker å begynne prøvinga til sommeren igjen dersom det går etter planen. Sitter det på første blir det 2 år mellom. Tar det litt tid går det også bra :)

Vi vil ha to tette. Tenker å begynne prøvinga til sommeren igjen dersom det går etter planen. Sitter det på første blir det 2 år mellom. Tar det litt tid går det også bra :)
Det blir spennende da! Masse lykke til :HeartpinkHåper det skjer fort når dere begynner å prøve igjen..

Håper det går fort når dere bestemmer dere for at dere ønsker neste barn :Heartpink
Takk. Har 1 egg på frys.
Hadde det som er lillemann og det på frys da klinikken foreslo at om de ikke fungerte så måtte vi vurdere eggdonasjon såeh.. Vi skal ha noe sinnsykt flaks om det andre egget og blir baby :nailbiting:

Takk. Har 1 egg på frys.
Hadde det som er lillemann og det på frys da klinikken foreslo at om de ikke fungerte så måtte vi vurdere eggdonasjon såeh.. Vi skal ha noe sinnsykt flaks om det andre egget og blir baby :nailbiting:
Åh, da håper jeg virkelig at det går med det egget som er på frys :Heartpink

Back
Topp