Neste barn

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
I natt er lillegutt en uke gammel og her sitter jeg og planlegger neste svangerskap :p Tenker å prøve på nr 3 om et år. Må bare komme i jobb igjen. Er det andre som såvidt har kommet seg opp av fødesengen og allerede tenker på å bli gravide igjen?

Dette er vår andre og siste, så kommer ikke til å få de tankene nei hehe. Hadde forsåvidt ikke det sist heller, jeg var mer sånn "om vi i det hele tatt skal ha flere skal jeg ikke ta stilling til midt i barseltid, ammemaraton og søvnløse netter". Så ble ikke produksjon av nummer to iverksatt før førstemann var nesten 3 år heller. :-)

Vet ikke om vi vil ha flere enn en. Det er på ingen måte uaktuelt, men vi har ikke noe must om å ha mer enn en. Vet at mange ikke vil ha enebarn og sånn, men samtidig har vi begge to veldig lyst til og ha tid og penger til å gjøre det vi vil med barn. Sambo har vokst opp med relativt trang økonomi, så han ønsker så veldig mye for lille.

Jeg sa allerede mens vi ennå lå på fødestuen etter mini var kommet at vi må ha hvertfall en til:p
Ønsker gjerne 2-3 år mellom dem, så må vel begynne prøvingen når han er året her også;)

Jeg er også veldig klar for neste ☺️ gubben sa på vei inn til barsel "du, vi rekker sikkert en til før bryllupet!", men det blir for heftig :p vi skal gifte oss i august neste år, tenker vi starter prøvingen dagen etter bryllupet, hehe! :p vil helst ha de litt tette ☺️

Vi vil helst ikke ha barna for tette, og jeg vet enda ikke om vi skal ha et tredje barn. Tipper vi blir babysyke igjen om tre, fire år. Da blir det absolutt siste barn:)

Vi snakket om det idag. Samboer ønsker en til om 2,5-3 år. Jeg vil om 3 år.. Syns det er greit mellomrom.
Vil ikke ha to tette iallefall! For jeg hatet å gå gravid. Vil nyte å ha kroppen min litt for meg selv!

Jeg satt på barsel og tenkte at nå er familien komplett... vi har to barn sammen og han har en fra før... er veldig enige på at vi er ferdige med å produsere barn, så på lørdag er jenta vår tre uker gammel og han har allerede registrert seg for sterilisering..

I natt er lillegutt en uke gammel og her sitter jeg og planlegger neste svangerskap :p Tenker å prøve på nr 3 om et år. Må bare komme i jobb igjen. Er det andre som såvidt har kommet seg opp av fødesengen og allerede tenker på å bli gravide igjen?

Hehe, jeg leker også med tanken, men det er pga alderen min.. Ønsker egentlig ikke 2 tette, men skal det bli flere, må det bli 2 tette..

Mitt høyeste ønske etter at Frøet kom til verden faktisk:p Men, da er det veldig mye som skal klaffe for at det skjer (finne en å få barnet med som faktisk fungerer feks). Har veldig lyst at Frøet skal få søsken, men har jo ikke all verdens tid heller. Er tross alt 37:(

Jeg venter jo nr 5 nå, og mannens 2. Vi har ikke plass til flere verken i huset, eller økonomisk. MEN om vi vinner penger eller arver etter en rik onkel så kunne jeg nok tenkt meg KUN en til med mannen. Synes tre er et fint tall på et kull!
Mitt første kull var jo på 3 :)

Tenker alt for mye på det:confused: Vi skal jo ikke ha noen flere nå, jeg ønsket meg én attpåklatt som jeg skulle kose meg med uten å ha alt stresset med flere små på en gang. Var helt klar på det, men i løpet av svangerskapet har tankene sneket seg frem om enda en....:eek:

Og etter fødselen for ei uke sida har det blitt enda verre! Synes det er så fantastisk å bli mamma igjen at jeg vil gjøre det enda en gang:p Og gi lillesnuppa et søsken tett i alder så hun slipper å bli enebarn i mange år når de store flytter ut.

Men det er jo rene skjære galskap, vi har to ganske store hver fra før og jeg nærmer meg 40. Tror samboeren hadde fått pusteproblemer hvis jeg hadde nevnt disse tankene for han:D Så jeg må nok bare jobbe med meg selv og prøve å forsone meg med at dette er absolutt siste gangen :sorry:

Tenker alt for mye på det:confused: Vi skal jo ikke ha noen flere nå, jeg ønsket meg én attpåklatt som jeg skulle kose meg med uten å ha alt stresset med flere små på en gang. Var helt klar på det, men i løpet av svangerskapet har tankene sneket seg frem om enda en....:eek:

Og etter fødselen for ei uke sida har det blitt enda verre! Synes det er så fantastisk å bli mamma igjen at jeg vil gjøre det enda en gang:p Og gi lillesnuppa et søsken tett i alder så hun slipper å bli enebarn i mange år når de store flytter ut.

Men det er jo rene skjære galskap, vi har to ganske store hver fra før og jeg nærmer meg 40. Tror samboeren hadde fått pusteproblemer hvis jeg hadde nevnt disse tankene for han:D Så jeg må nok bare jobbe med meg selv og prøve å forsone meg med at dette er absolutt siste gangen :sorry:
Det kan jo skje 'uhell' :) Men mannen må nesten være med på det. 40 er jo ingen alder i dag :D men greit å forsone seg med at det er siste. Så kan det heller komme en overraskelse :)

Jeg venter jo nr 5 nå, og mannens 2. Vi har ikke plass til flere verken i huset, eller økonomisk. MEN om vi vinner penger eller arver etter en rik onkel så kunne jeg nok tenkt meg KUN en til med mannen. Synes tre er et fint tall på et kull!
Mitt første kull var jo på 3 :)
Så herlig med 5 barn! Heldige deg. Hehe, alle gode ting er tre ;)

Mitt høyeste ønske etter at Frøet kom til verden faktisk:p Men, da er det veldig mye som skal klaffe for at det skjer (finne en å få barnet med som faktisk fungerer feks). Har veldig lyst at Frøet skal få søsken, men har jo ikke all verdens tid heller. Er tross alt 37:(
Storkklinikken i Danmark? Jeg kjenner ei alenemor som har to derfra :)

Har lyst på 1 til men ikke tett på. Har en fra 2014 og en fra 2016. Neste må bli tidligst 2020. Da er jeg 35, det er vel innafor? Mannen er ikke helt med på det, men rekker jo å overbevise han :)

Back
Topp