Neste barn

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Kanskje litt vel tidlig å tenke på nå, men realiteten er som den er. Noen som har begynt å tenke på en eventuell nestemann og når? Beskytter dere dere nå eller tar det som det kommer?

William er vårt første barn, og vil gjerne at de to første kommer tett, men drømmen er at nestemann kommer tidlig vår 2017. Derimot kommer jeg ikke til å begynne på p-piller eller annen prevensjon, samtidig som vi helst ikke vil ha sex med kondom. Tenkte å prøve ut temperaturmåten, der man måler tempen hver morgen og på den måten får vite sånn ca når eggløsning er. Jeg ammer ikke lenger så det bør vel gå å bruke temp allerede nå?

Hadde sex første gang i går, på dagen 5 uker etter fødsel! Håper ikke vi blir gravide så fort som nå med en gang. Kan vel ikke være bra for kroppen, samtidig som jeg gjerne vil gi lille William all min oppmerksomhet en stund til!❤️

Planer om 2 tette her, men har ikke hatt sex enda.
Ingen planer om å bruke prevensjon, men som jm sa så kan vi bare hoppe av i svingen siden det ikke er noen krise.
Jeg har visst fått tilbake mensen til tross for fullamming (hun sover for lenge på natta).

Vet ikke hvordan temping fungerer nå så kort etter fødsel, men er jo bare å prøve;)

Tenker ofte på graviditet igjen, synes det er så koselig, men her har jeg allikevel bestemt meg for å ikke ha dem så veldig tett :)

Ser for meg at vi kanskje starter prøving igjen når Melina blir 3 år. Så om det klaffer på første forsøk og alt går bra, vil hun være nærmere 4 år når hun blir storesøster. Selv om jeg ikke forventer at det klaffer med en gang, vet jo at sånt kan ta tid :)

Mange grunner til at jeg ikke vil ha så tette, men skjer det - så skjer det, ingen krise :) er bare herlig det!
Når de er tette så er det så godt at de har hverandre til å både lære og leke, men heldigvis så har snuppa her fått søskenbarn som perler på ei snor i år. Først kom hun i slutten av juni, så fikk hun et søskenbarn (jente) i starten av september. Nå venter vi bare på guttebaiasene som kommer i oktober og desember. Så veldig glad for at de kan ha gleden av hverandre :)

Har ikke tenkt på prevensjon enda, og her har vi hatt masse sex.... Kondom da, selv om det ikke er det samme med det.. Hehe. Må vel dra til legen, tenker å starte på p-piller igjen, burde jo starte snart, hvis ikke ender jeg kanskje opp med to tette allikevel :p

Vi vet vi ønsker to barn, og i utgangspunktet ønsket vi dem tette. Tok 3 år før denne satt, så man vet jo aldri hvor lenge man må prøve på neste.

Men.. etter alt som har vært nå. Prematurt barn, akutt keisersnitt og generelt en noen veldig tunge stunder. Og barseldepresjon midt oppi hele.. så har vi bestemt oss for å vente :) 3 år før vi prøver på neste tror vi :)

Samboer går uansett på en medisin nå som gjør det risikabelt for fosteret om vi blir gravide. Stor risiko for alvorlige fosterfeil. I tillegg anbefales det at man venter et år etter er keisersnitt før man blir gravide på nytt.

Her brukes det kondom i påvente av å få satt inn spiral. Livredd for å bli gravid nå som mensen er tilbake, så vurderer sølibat :p haha :D

Vi er absolutt ferdige nå! 2 barn er nok her ;) Men nå har vi brukt 7 år på prøving, der sistemann ble prøverør barn på innsett nr.6. Kjenner kroppen har vært gjennom nok.
Så skal det bli godt å leve uten å ha denne prøvinga hengende over oss hele tiden :P
Så vår familie er komplett :) Har satt inn spiral også ;)

Har satt inn spiral, så det blir noen år til tredjemann ;) har heller ikke økonomi eller plass til et barn til slik det er nå.

Vi fikk nr to nå, og det er knappe 1,5 år mellom dem. Satser på tre tette, men blir ikke aktiv prøving enda :) Tror det er litt usikkert å tempe så kort tid etter fødsel. Tar litt tid før kroppen oppfører seg normalt :)

Vi fikk første nå og planen er å starte til høsten neste år igjen :-)

Vi fikk første nå og planen er å starte til høsten neste år igjen :-)
Blir som oss da ;) vil gjerne ha neste sommer "fri" før jeg blir gravid igjen. Håper bare ikke det tar lang tid etter det! Et vårbarn 2017 er ikke helt feil!

Jeg føler meg ferdig, og har ikke noe ønske om flere barn. Skal få satt inn spiral bare jeg får somla meg til det.

Her blir det ingen flere ;-) storebror var 2år og 2mnd når lillesøster kom til verden. Storebror er prøverørsbarn som vi brukte 6år på å få til,og lillesøster kom plutselig uventet på den vanlige måten inn i magen ;-) trodde ikke vi kunne få det til selv,så hun er liksom vårt "bonus" barn,da vi sa oss fornøyd med at vi endelig hadde fått ett barn. Å få barn er ingen selvfølge.. Så nå er vi lykkelige og fornøyde med 2 friske barn :-) <3

Vi vet vi ønsker to barn, og i utgangspunktet ønsket vi dem tette. Tok 3 år før denne satt, så man vet jo aldri hvor lenge man må prøve på neste.

Men.. etter alt som har vært nå. Prematurt barn, akutt keisersnitt og generelt en noen veldig tunge stunder. Og barseldepresjon midt oppi hele.. så har vi bestemt oss for å vente :) 3 år før vi prøver på neste tror vi :)

Samboer går uansett på en medisin nå som gjør det risikabelt for fosteret om vi blir gravide. Stor risiko for alvorlige fosterfeil. I tillegg anbefales det at man venter et år etter er keisersnitt før man blir gravide på nytt.

Her brukes det kondom i påvente av å få satt inn spiral. Livredd for å bli gravid nå som mensen er tilbake, så vurderer sølibat :p haha :D
Der lærte jeg noe nytt, viste ikke at de anbefaler å vente et år etter keisersnitt.jeg har egentlig hele tiden ønsket 3 tette å, Mathias er vår første. Men har det litt som deg. Litt skremt etter å fått alvorlig svangerskapsforgiftning. Katastrofe keisersnitt og prematur baby. Skal på ahus på mandag, for å få svar på obduksjon av morkaka og dommen på om vi burde få flere barn. Gruer meg

Vi ønsker oss to tette:) vi snakket allerede om barn nr to etter ett par uker :) hehe har ikke begynt å prøve aktivt ennå:) vil nyte tiden litt først med jenta vår:) tar det litt som det kommer:)

Der lærte jeg noe nytt, viste ikke at de anbefaler å vente et år etter keisersnitt.jeg har egentlig hele tiden ønsket 3 tette å, Mathias er vår første. Men har det litt som deg. Litt skremt etter å fått alvorlig svangerskapsforgiftning. Katastrofe keisersnitt og prematur baby. Skal på ahus på mandag, for å få svar på obduksjon av morkaka og dommen på om vi burde få flere barn. Gruer meg

Oj oj. Høres ut som dere hatt hatt en tøff start og. Tenker vi ser annerledes på det om et års tid :p

Visste heller ikke det før jeg var på seks ukers kontroll på sykehuset og ble fortalt det der av legene. Venter selv på svar om en uregelmessighet i livmoren som ble oppdaget. Krysser fingrene for dere og at dere kan/bør få flere barn. Kan jeg spørre hvor prematur?

Blir som oss da ;) vil gjerne ha neste sommer "fri" før jeg blir gravid igjen. Håper bare ikke det tar lang tid etter det! Et vårbarn 2017 er ikke helt feil!

Samme her. Lyst til å gå ned i vekt igjen etter denne graviditeten, og ha en sommer der jeg føler meg litt vel igjen , derfor starte høst :D blir spennende for oss :-D

Samme her. Lyst til å gå ned i vekt igjen etter denne graviditeten, og ha en sommer der jeg føler meg litt vel igjen , derfor starte høst :D blir spennende for oss :-D
Vi kanskje sees igjen her i april/mai 2017 forumet :D *håpehåpe*

Oj oj. Høres ut som dere hatt hatt en tøff start og. Tenker vi ser annerledes på det om et års tid :p

Visste heller ikke det før jeg var på seks ukers kontroll på sykehuset og ble fortalt det der av legene. Venter selv på svar om en uregelmessighet i livmoren som ble oppdaget. Krysser fingrene for dere og at dere kan/bør få flere barn. Kan jeg spørre hvor prematur?
Ja ble det, men han er frisk og rask å det er viktigst. Han kom 32+5, men hadde vekstavik så var bare 1415. Ja det hjelper nok når vi får det litt på avstand. Samtidig merker vi den enorme gleden det er med barn, og får ennå mere lyst på flere <3 hvor prematur er din skatt?
Tusen takk, og krysser fingrene for at dere får gode nyheter også :-D

Ja ble det, men han er frisk og rask å det er viktigst. Han kom 32+5, men hadde vekstavik så var bare 1415. Ja det hjelper nok når vi får det litt på avstand. Samtidig merker vi den enorme gleden det er med barn, og får ennå mere lyst på flere <3 hvor prematur er din skatt?
Tusen takk, og krysser fingrene for at dere får gode nyheter også :-D

Helt sant. Frisk og rask er det som betyr noe. Resten takler vi :) Hun er født 36+2, så født fire uker for tidlig. Hadde en god fødselsvelt på 3050 og alt var bra. Men slet med næring, og gikk ned mye. Jobbet i flere uker for få den opp. Sliter med umodent system og var sugesvak.

Det er som du sier, en enorm flede med barn :) vet vi vil ha minst en til. Men det blir ikke enda :p takk, det samme til dere ;)

Back
Topp