Nesesuger

_Marte_

Glad i forumet
I morgen må jeg kjøpe en nesesuger for å få ut snørr på min 2-åring. Nå vil han ikke sove pga. masse snørr. Jeg har prøvd både saltvann og nesespray, men problemet er nok at det er fullt nesen i snørr.
Hvilken nesesuger anbefaler dere? (Jeg har brukt en sånn vanlig en med "ballong" til å klemme sammen, og slipppe opp etter at den er plassert i nesen, men får den ikke til å fungere...)

Sånn derre ballongting fikk jeg aldri til å fungere... Jeg kjøpte nettopp ortivin sin, og den funker 

nesesuger har vi aldri hatt problemer med...
du klemmer sammen før du putter den inn og slipper SAKTE ut når den sitter i neseboret.. om du ikke får det tett rundt, kan du klemme nesa forsiktig sammen... den har også bedre effekt om du stenger det andre neseboret :)

En annen metode er å lære ungen å blåse ut.. Min kunne det før han var to.. :)

*BalleFlass* skrev:
Sånn derre ballongting fikk jeg aldri til å fungere... Jeg kjøpte nettopp ortivin sin, og den funker 

Det ser ut til at jeg skal kjøpe sånn fra Otrivin i morgen! Takk for tipset!!

Dollface skrev:
du klemmer sammen før du putter den inn og slipper SAKTE ut når den sitter i neseboret.. om du ikke får det tett rundt, kan du klemme nesa forsiktig sammen... den har også bedre effekt om du stenger det andre neseboret :)

Jeg har prøvd den ballongsugeren mange ganger - med like dårlig resultat. Nå er den i søppeldunken...

Jeg prøver å lære han å blåse, men det kommer ingenting ut. Han klarer fint å lage lyden da... Hehe.. Har du noe tips for hvordan han kan lære det?

_Marte_ skrev:

Dollface skrev:

Jeg har prøvd den ballongsugeren mange ganger - med like dårlig resultat. Nå er den i søppeldunken...

Jeg prøver å lære han å blåse, men det kommer ingenting ut. Han klarer fint å lage lyden da... Hehe.. Har du noe tips for hvordan han kan lære det?

jeg fikk et tips på apoteket da han var liten.. og det høres kanskje litt "slemt ut".. men trikset er å irritere de nok til at de "fnyser"... det hun sa var at jeg skulle holde ansiktet og klemme (ikke kjempehardt da..) rundt nesa og tette igjen det ene neseboret samtidig.. de vil vri seg unna men bare følg etter (ha selvfølgelig et papir rundt nesa...) og til slutt fnyser de - og snyter seg... gjør man det noen ganger skjønner de greia... min gjorde iallefall det :)

Back
Topp