Nesespray

Babyynr4

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Andre som er heeelt avhengig av nesespray i sv.skapet ?? dette er mitt 4. sv skap og samme hver gang. Stopper jeg med nesespray får jeg bihule bet. Det skjedde de 2 første gangene. Kraftig bihule bet og sengeliggende. Nå bruker jeg nesespray konstant
 
Andre som er heeelt avhengig av nesespray i sv.skapet ?? dette er mitt 4. sv skap og samme hver gang. Stopper jeg med nesespray får jeg bihule bet. Det skjedde de 2 første gangene. Kraftig bihule bet og sengeliggende. Nå bruker jeg nesespray konstant

Jepp, men for meg er det nytt i dette svangerskapet. I en periode brukte eg spray hver andre/tredje time. Klare å venne meg litt av det igjen, og bruker nå otrivin 3 ganger ond sgen ca, og allergi spray to ganger.
At nå pollen begynner å komme kjenner jeg at ikke er til hjelp :banghead:
 
Jeg klarer meg ikke uten otrivin. Blir så tett uten, føler meg som en fisk på land :p
 
Hei! Dere som skriver at dere var plaget i de andre graviditetene også.. Gikk den nesetettheten over etter å ha født, eller ble dere avhengig av nesespray etterpå også?
 
Sniker fra september.

Jeg også er heeelt avhengig av Otrivin. Har klart å trappe ned til barneversjonen, men har ikke sjanse å slutte!
Var sånn forrige svangerskap også. Da hadde jeg ikke Otrivin tilgjengelig på sykehuset etter fødsel, så ble raskt avvent.
 
Hei! Dere som skriver at dere var plaget i de andre graviditetene også.. Gikk den nesetettheten over etter å ha født, eller ble dere avhengig av nesespray etterpå også?

Min svigerinne har sagt hun var kvitt avhengigheten så snart fødselen var ferdig. Avhengigheten henger jo sammen med slimhinnene, som vi får problemer med pga graviditeten :)
 
Her ‘spyler’ eg med saltvannsspray kjøpt på apoteket stort sett flere ganger hver dag for å holde bihulene i sjakk.

Kjente lite på det de to første ganger :rolleyes:
 
Her ‘spyler’ eg med saltvannsspray kjøpt på apoteket stort sett flere ganger hver dag for å holde bihulene i sjakk.

Kjente lite på det de to første ganger :rolleyes:

Jeg pleier til vanlig å skylle nesen med saltvann på Horn. Men har ikke sjans nå som jeg er tett. Men skyller (noen ganger pr uke) etter otrivin har begynt å virke ,, da renner det gjennom
 
Jeg pleier til vanlig å skylle nesen med saltvann på Horn. Men har ikke sjans nå som jeg er tett. Men skyller (noen ganger pr uke) etter otrivin har begynt å virke ,, da renner det gjennom

Derfor eg bruker den med trykk i fra apoteket - trykker ned og det spyler ganske godt :p Så kan eg bytte dyse når eg vil ha ein mildere skyll :happy:

Har ikkje trengt Otrivin ennå heldigvis :happy:
 
kansje jeg også bør gå over til denne

Denne bruker jeg også! Tør ikke bruke vanlig nesespray, men saltvann mange ganger i døgnet funker i alle fall litt.. Fikk heldigvis puste igjen etter jeg hadde født sist :) og btw.. kombinasjonen potte tett, bevegelse og munnbind.. føler at jeg kveles! :arghh:
 
Jepp, bruker otrivin for barn, er som regel størst behov på kvelden, eventuelt til måltider. Forsøker å huske på saltvannssprayen før det blir for tett.
Hjelper ikke at pollenet har begynt å spre seg heller.
Sist gang så hadde jeg med nesesprayen på sykehuset, men tettheten forsvant med fødselen, så jeg er egentlig ikke bekymret for det denne gangen.
 
Ja!!! Men har heldigvis klart å holde meg til saltvanssprayen fra Miwana. Har også en fra Nazamér som også inneholder aloe vera, føler det hjelper å få «smurt» litt. Både jeg og moren min blir så lett avhengig av otrivin etc, har tidligere blitt vurdert for operasjon, så vil nødig komme dit igjen:sorry:
 
Jeg hadde veldig tett nese i begynnelsen av graviditeten, sambo holdt på å klikke for jeg lagde så mange ekle lyder på natten da ting ikke ville ut, bare inn. Klarte å holde meg unna nesespray frem til februar, da gav jeg etter og kjøpte saltvannsspray og otrivin for de verste nettene. *BANK I BORDET* Har ikke trengt å bruke otrivin enda, da tettheten forsvant over natten med saltvannssprayen.

Nå er jeg fortsatt snørrete og har alltid blod når jeg pusser nesen, men tettheten er ikke kommet tilbake. Var nesten litt irriterende å bruke penger på hjelpemiddler så gikk problemet over av seg selv :wacky:
 
Jeg bruker physiomer saltvann hvis det blir skikkelig ille. Fungerer for meg. :)
 
Jeg har også vært heelt avhengig av Otrivin i begynnelsen av begge mine svangerskap. Men begge gangene gikk behovet over så snart jeg bikket 3 mnd cirka, heldigvis! Herregud for et irriterende problem, hehe. Føler virkelig med dere som sliter med dette ut hele graviditeten :(
 
Så heldige dere er som slipper unna etterhvert! Her er det så og si ikke noe gørr i nesa, så det hjelper ikke så mye med saltvann eller nesespray. Får veldig hovne slimhinner som tetter igjen :wtf: men det bittelille av gørr kommer lettere ut med spray da, og gjør det i alle fall mulig å puste delvis gjennom nesa :dead: heldigvis gikk det over rett etter jeg fødte sist!
 
Så heldige dere er som slipper unna etterhvert! Her er det så og si ikke noe gørr i nesa, så det hjelper ikke så mye med saltvann eller nesespray. Får veldig hovne slimhinner som tetter igjen :wtf: men det bittelille av gørr kommer lettere ut med spray da, og gjør det i alle fall mulig å puste delvis gjennom nesa :dead: heldigvis gikk det over rett etter jeg fødte sist!

Har hatt null gørr i nesa, kun hovne slimhinner. Og det fikser Otrivin :D
 
Back
Topp