Nesespray..

lilleekorn

Ønskebaby
It's gonna be May 2019
er det noen flere her som er konstant tett i nesa, og må bruke nesespray? Hva tenker/vet dere om å bruke nesespray i svangeskapet? :arghh:

Bruker nesespray, brukte hele sist svangerskap også. Jeg prøver å begrense bruken til kveld/soving men overlever ikke med tett nese til etter fødselen.
Leste en del om det sist og det står veldig mye forskjellig. Men er vell generelt ikke anbefalt.

Legen min sa, ved forrige svangerskap, at nesespray er såpas lokalt at det ikke vil påvirke fostret. Men produsenten skriver ofte at man skal være forsiktig under svangerskap for å forsikre seg... Så han sa at det var mye viktige for babyen at den hadde en uthvilt mamma som sov om natten, enn en som lå våken pga tett nese...

Jeg brukte til og med på fødestuen sist [emoji23] legen sa at d var ok nok, bedre å få sove! Så fort ungen var ute, så trengte jeg ikke mer!

Jeg var jo igjennom det her sist gang med sønnen min, like stressa over det denne gangen og! hjelper ikke med saltvannsspray når en har brukt nesespray hver dag i flere år:arghh: men da tror jeg at jeg fortsetter å bruke nesespray og kvelden, så jeg får sove på natta. takk for svar❤️

Jeg har vært avhengig av nesespray i over 10 år, og prøver å bruke minst mulig av den nå. Blir likevel noen sprayer i løpet av dagen. Tenker at det er bedre at jeg føler meg avslappet og klarer å puste normalt, enn at jeg stresser pga tett nese, og sliter med søvnen.. Den skal jo kun virke lokalt uansett. :smiley-ashamed008

De siste 4 mnd. Sist brukte jeg det, klarte fint å slutte etter fødsel, men jeg er tett allerede fra nå, tror kanskje jeg skal snakke med legen om det finnes noen annen måte å gjøre det på denne gangen

Tett i nesen ja men velger å ikke bruke nesespray

Det er helt trygt :) i moderate mengder såklart. Du kan jo evt kjøpe deg en saltvannsspray, det er helt ufarlig og kan brukes hele tiden :)

Jeg var avhengig forrige svangerskap, ikke merket noe enda (bank i bordet. Men da så legen og apoteket at man må i det minste bruke Egon og nesespray, ikke otrivin.

Back
Topp