Nesespray

Bringebær

Gift med forumet
Jeg har nå vært kronisk forkjølet siden jul. Har nå min tredje skikkelige forkjølelse og liggger rett ut. For noen uker siden hadde jeg bihulebetennelse. Jeg har prøvd å venne meg av med nesespray med det er ikke mere enn jeg har klart og nesten stoppe så kommer forkjølelsen for fult tilbake.
Så hvor mye nesespray er for mye.??? Vet jo jeg er langt over anbefalt grense. Men er det direkte farlig for babyen? Blir jo helt bekymret, men jeg er så tett og så dårlig at jeg klarer meg rett og slett ikke uten. Har prøvd saltvannsskyll men det er jo bare en vits. Er jo så tett at den klarer ikke skylle igjennom.

Jeg har vært supertett i alle mine svangerskap. Er plaget med tette bihuler og får ikke puste skikkelig uten. Har kjørt på med nesespray! Jeg tar hensyn til MYE når det gjelder hva jeg får i meg, men akkurat nesespray bruker jeg det jeg trenger av. Har fått friske barn før du , så tenker det går helt fint. Og vet at vi ikke er alene :) nesespray virker lokalt, og det sies at det kan brukes. Men ikke mer enn 10 dager sammenhengende blsblabla... :p

Har akkurat sluttet med nesespray (Otrivin comp) etter 6 uker på kjøret. Helt umulig å sove, spise, spy og fungere uten luft! Det virker lokalt, så null fare for barnet. Dine slimhinner blir avhengig, men det tenker jeg er en liten pris å betale de få månedene som er igjen til termin. Slutte kan du gjøre når ungen er ute...

Bruker også nesespray, men vurderer at totalpakken med søvn, muligheter for å være i aktivitet og alt det der må komme først. Alternativet tror jeg nesten er sykemelding. Men klarte en pause på et par måneder før jeg startet på ny runde nå. Prøver å ta minimalt og mindre enn anbefalt dagsdosering, så håper det teller for litt.

Åh tusen takk for svar! Godt å hører. Jeg har trange bihuler til vanlig og i svangerskapet ser det ut til at de har tettet seg helt. Men nå når jeg er syk i tillegg er det virkelig en nødvendighet!! Da kommer jeg bare til å fortsette. Trapper så klart ned nå når den værste forkjølelsen har gitt seg[emoji849]

Brukte nesespray i 5 uker før jeg klarte å trappe ned [emoji28]

Back
Topp