Nesespray

Kameleon

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Er helt pottetett i nesen og har vært det i lang tid. Var det sist svangerskap også, men tror det kom senere da. Føler ikke jeg klarer spise uten å "hive etter pusten" og det er vanskelig å sove med tett nese. Generelt vil jeg si at jeg er er nesepuster (som babyene). Er nå fullstendig avhengig av nesespray for å fungere og kjenner det bare blir verre. Har foreløpig ikke brukt det mer enn 1-2 ggr om dagen. Bruker selvsagt nesespray som er Ok for gravide, men skulle så gjerne vært foruten. Forrige svangerskap kuttet jeg tvert når ungen var født og hadde ikke lenger tett nese. Men det er såååå lenge til!

Noen som har tips/råd til annet som kan hjelpe enn nesedråper? Er ikke forkjølet så har ikke snue osv.

Men du må ikke bruke nesespray i mer enn 10 dager om gangen? Da kan du bli kronisk tett! I allefall om du bruker det hele svangerskapet.
Saltvansspray og dråper kan du selvfølgelig bruke oftere.

Hjelper det å få damp opp? Løser det opp noe?

Snakk med legen din om hva du kan gjøre :)

Men du må ikke bruke nesespray i mer enn 10 dager om gangen? Da kan du bli kronisk tett! I allefall om du bruker det hele svangerskapet.
Saltvansspray og dråper kan du selvfølgelig bruke oftere.

Hjelper det å få damp opp? Løser det opp noe?

Snakk med legen din om hva du kan gjøre :)[/QUOTE

Brukte det mye lenger enn det sist svangerskap, men ble ikke avhengig. Problemet er at jeg ikke forkjølet med snue osv. Det er hovne slimhinner, så saltvann hjelper ikke.

Jeg var også veldig tett etter forkjølelse og hadde brukt nesespray i 10 dager og måtte finne et alternativ. Da ble jeg anbefalt en nesespray med salt, men med mer salt i enn vanlig. Den hjalp meg i hvert fall :)

Usj altså... For et kjedelig problem...

Men om alt annet feiler, snakk med legen din. Legen har sikkert vært borti dt før :)

Forrige svangerskap brukte keg gravidvennlig nesespray (zymelin) fra 8 uker på vei til keg fødte. Noen uker etter fødsel var jeg åpen og fin i nesen igjen så da sluttet jeg. Kommer til å gjøre det samme denne gangen :-)

Forrige svangerskap brukte keg gravidvennlig nesespray (zymelin) fra 8 uker på vei til keg fødte. Noen uker etter fødsel var jeg åpen og fin i nesen igjen så da sluttet jeg. Kommer til å gjøre det samme denne gangen :-)

Ja jeg bruker zymelin nå. Brukte det også store deler av svangerskapet sist. Sluttet tvert da jeg hadde født pga jeg ikke var tett lenger. Tror jeg begynte litt senere enn nå, men har ikke sjanse til å leve uten for tiden :) Godt det er andre i samme båt, så føler jeg meg ikke så "kriminell".

Jeg er også potte tett!!! Tørr ikke å bruke nesespray jeg.. Føler at jeg må det snart. Er så sinnsykt tett og jævlig! Aldri vært sånn noen gang.

Får jeg spørre om kjønnet på barna deres da dere slet med dette?

Jeg bruker zymelin på dagen og enkelte netter må jeg ty til vanlig nesespray. Har brukt det igjennom tre svangerskap før og etter fødsel var jeg ikke tett lengre. Det er hormonelt å bli tett i nesen. Men jeg prøver å kun bruke det når jeg er "helt tett" for å begrense bruken :-)

Jeg fikk anbefalt å ikke ta nesespray, men heller ta saltvann. Synes ikke det hjalp så i forrige svangerskap gikk jeg 9 mnd med ett lukket nesebord (spesielt på natten). Men etter fødsel var alt ok igjen :p

Jeg er også potte tett!!! Tørr ikke å bruke nesespray jeg.. Føler at jeg må det snart. Er så sinnsykt tett og jævlig! Aldri vært sånn noen gang.

Får jeg spørre om kjønnet på barna deres da dere slet med dette?
Jeg gikk med jente sist, denne gangen tror jeg det er gutt og har veldig guttefølelse :-)

Back
Topp