Nesespray

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Kan de små bruke noe annet enn saltvann nå? Mye snørr og gørr for tiden og syns ikke saltvannssprayen er optimal.

Hostesaft gir vi solvipect (han har mye slim), noe annet som kan brukes med bedre effekt?

Kan de små bruke noe annet enn saltvann nå? Mye snørr og gørr for tiden og syns ikke saltvannssprayen er optimal.

Hostesaft gir vi solvipect (han har mye slim), noe annet som kan brukes med bedre effekt?
Er på jobb og har ønh-lege her. Spurte og han sa at han ikke anbefaler å bruker de som er fra to år. Men det finnes en på resept som er mildere. Tror det var Rhinox 0,1 mg eller sånn. :)

Er på jobb og har ønh-lege her. Spurte og han sa at han ikke anbefaler å bruker de som er fra to år. Men det finnes en på resept som er mildere. Tror det var Rhinox 0,1 mg eller sånn. :)
Får holde oss til saltvann da, orker ikke dra til lege for snørr :p takk for svar :)

Den er reseptfri, så da kan jeg dra å handle den :)

Fant ikke sprayen, men rhinox nesedråper for barn under 2 :) satser på å få løsna opp litt i gørra (og kanskje litt søvn på natta).

Så bra! Håper det løser seg, bokstavelig talt. ;)
Virker som han hadde lettere for å puste etter han fikk de, så er lov å håpe. Trykt i han nesedråper, solvipect og en paracet før leggetid i håp om en rolig natt :p sovet halvannen time nå uten problemer!

Vi har fått beskjed av lege på legevakt og fastlege at de fraråder å gi hostesaft til små. Ville evt ringt legekontroret å hørt hva de anbefaler. Vet at flere små få ventoline, fordi den skal hjelpe til å åpne opp...

Vi har fått beskjed av lege på legevakt og fastlege at de fraråder å gi hostesaft til små. Ville evt ringt legekontroret å hørt hva de anbefaler. Vet at flere små få ventoline, fordi den skal hjelpe til å åpne opp...
Solvipect kan man fint bruke til små barn.

Solvipect kan man fint bruke til små barn.

Tror deg, men vi ble frarådet det to ganger.
Man velger jo selv hva man ønsker å gjøre :) God bedring... :)

Tror deg, men vi ble frarådet det to ganger.
Man velger jo selv hva man ønsker å gjøre :) God bedring... :)
Hva var grunnlaget for å fraråde det? Eneste bivirkningen er lett magebesvær.

Hva var grunnlaget for å fraråde det? Eneste bivirkningen er lett magebesvær.

Fikk bare beskjed at små barn skulle ikke ha hostesaft. Jeg spurte faktisk ikke så mye mer om det?! Jeg som vanligvis spør om alt, burde jo spurt om det også... Vet bare at jeg hadde hørt det samme før, så valgte å stole på avgjørelsen til legen...

Fikk bare beskjed at små barn skulle ikke ha hostesaft. Jeg spurte faktisk ikke så mye mer om det?! Jeg som vanligvis spør om alt, burde jo spurt om det også... Vet bare at jeg hadde hørt det samme før, så valgte å stole på avgjørelsen til legen...
Ok. Jeg velger å stole på at det går fint siden de selger det og det står det kan brukes til barn under 1 år. Forhørte meg også på apoteket om det var noe hostesaft jeg kunne gi sist han var forkjølet, og solvipect var helt trygt å gi var det jeg fikk beskjed om. Bivirkningene av ventoline er jo flere og "verre" enn solvipect.

Virker som han hadde lettere for å puste etter han fikk de, så er lov å håpe. Trykt i han nesedråper, solvipect og en paracet før leggetid i håp om en rolig natt :p sovet halvannen time nå uten problemer!

Åååh, stakkar lille ❤️
Håper han er på bedringens veg snart!
Krysser fingrene for en rolig natt for dere

Åååh, stakkar lille ❤️
Håper han er på bedringens veg snart!
Krysser fingrene for en rolig natt for dere
Takk :) hatt 2,5 uke med lite søvn nå, så håper virkelig det bedrer seg snart. Han sover heldigvis fortsatt (*bank i bordet*) :)

Ok. Jeg velger å stole på at det går fint siden de selger det og det står det kan brukes til barn under 1 år. Forhørte meg også på apoteket om det var noe hostesaft jeg kunne gi sist han var forkjølet, og solvipect var helt trygt å gi var det jeg fikk beskjed om. Bivirkningene av ventoline er jo flere og "verre" enn solvipect.
Hmm merkelige greier. Aldri hørt at man kan gi ventoline til barn som har slimhoste? Med mindre de har astma selvfølgelig da. Mulig det hjelper ellers. Jeg ville nok uansett gitt hostesaft. Jeg får iallfall veldig hjertebank og adrenalin av å ta ventoline.

Masse god bedring :)
Bruker å de dråpene når den verste snørra er her! Heldigvis ingen hoste her enda, men kommer nok den tiden å i høst.

Masse god bedring :)
Bruker å de dråpene når den verste snørra er her! Heldigvis ingen hoste her enda, men kommer nok den tiden å i høst.
Takk :) han sov hele natten, klarte å finne roen selv de gangene han våknet, så jeg tror det hadde en effekt både med de nesedråpene og at han fikk slimløsende hostesaft før han la seg :) de andre nettene har han hostet til han har brekt seg og kastet opp tykt slim.

Takk :) han sov hele natten, klarte å finne roen selv de gangene han våknet, så jeg tror det hadde en effekt både med de nesedråpene og at han fikk slimløsende hostesaft før han la seg :) de andre nettene har han hostet til han har brekt seg og kastet opp tykt slim.

Godt han fikk sove, blir fortere frisk når en får sove godt :)
Ikke noe kjekkt med den hosten.

Vi har den Rhinox også, kjøpt den uten resept. Vi har den i tilfelle han skulle trenge noe mer enn saltvann, og vi bor en times tid unna nærmeste apotek ;)

Back
Topp