Nesespray?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Jeg er så tett i bihuler nå at det gjør vondt... Kan jeg bruke nesespray? Altså vanlig otrivin?

Jeg er så tett i bihuler nå at det gjør vondt... Kan jeg bruke nesespray? Altså vanlig otrivin?
Nei ikke otrivin! Den er ikke anbefalt.
Men Rhinox er trygt for gravide! :)

Jøss, legen min sa nei til den :/
Min jordmor sa jeg kunne forholde meg til denne siden med 100% sikkerhet. Bygger på nyeste forskning. Helt sikkert slik at leger ikke alltid er fullt oppdatert.

Min jordmor sa jeg kunne forholde meg til denne siden med 100% sikkerhet. Bygger på nyeste forskning. Helt sikkert slik at leger ikke alltid er fullt oppdatert.
Det kan hende :) Legen gikk nok bare utfra pakningsvedlegget.

Ah, det er kun snakk om en liten spray i hvert nesebor før leggetid eventuelt ;)

Har sliti helt sinnsykt med tett nese dette svangerskapet og har søkt hjelp mange forskjellige steder. Otrivin og egentlig det meste av nesespray kan brukes! :) men vær obs på dagene de anbefaler å bruke det, altså ikke overskrid de 10 dagene for det kan igjen ødelegge slimhinnene som kan forårsake enda mer tett nese! Men dessverre har jeg måtte bruke det mer da jeg ikke får sove om natta. Får ikke puste!

Trygg mammamedisin som Lizzed skriver om er veldig bra side og den er oppdatert på den nyeste forskningen! Mange leger har tydeligvis ikke fått med seg dette! De er jo egentlig bare mennesker de også og de kan ikke alt!

Jeg er dessverre avhengig av orrivin, har vært det i fire år, og har ødelagte slimhinner i nesen. Skal operere når baby er ute. Jeg ble henvist til spesialist før jeg før gravid og vi hadde lagt en plan. Jeg sluttet med otrivin, og det gikk tilsynelatende bra. Tre mnd inn i svangerskapet så skjærer alt seg og jeg fikk skikkelig problemer med bihulene og slimhinner og kunne nesten ikke puste. I samråd med spesialist bruker jeg otrivin hver dag, noen dager mindre enn andre. Han sa at jeg ikke skulle bekymre meg for bivirkninger på foster, da det ikke var dokumentert noen, og bruke otrivin etter behov, men som med alt annet, med måte.

Jeg har nesten brukt nesespray hver dag siden juli. Først pga gressallergi (brukte da nesespray med kortison som ikke ødelegger slimhinnene) og så ble jeg da altså gravid før pollenesesongen var ferdig og fortsatte å være tett. Får virkelig ikke sove med tett nese. Har hatt noen perioder hvor jeg har klart meg uten, men blir så lett småforkjølet igjen nå som jeg er gravid og da blir jeg tett med en gang. Nå på slutten sover jeg dårlig og det er uaktuelt å ikke bruke nesespray. Må ta den kampenbæ etter fødsel. Bruker forøvrig otrivin for barn fra 2 til 10 år, så da er det hvertfall ikke så høy dose. Funker bra den.

Zymelin er trygt for gravide:) det står i pakkingsvedlegget. (Sammenlignet forresten innholdet på zymelin med otrivin og det er jo det samme innholdet.. Tror grunnen til at de ikke anbefaler otrivin er fordi det ikke er "testet" på gravide..). Jeg skal også egentlig bruke nasonex kortisonspray + Allergimedisin, men må vente til lillegutt er ute med det :/ (fikk jeg beskjed om av min lege). Så det blir dessverre et stort forbruk av zymelin..

Unnskyld, rhinox ble jeg anbefalt av lege. I pakkningsvedlegget på den står det at gravide kam bruke den

Jeg bruker otrivin på kveldene for å få sove. Er et eller annet med å ikke få puste som bare gir meg litt sånn småpanikk :S Men snakket med jordmor om dette først, og hun sa at det eneste ulempen var at slimhinnene allerede var ganske skjøre pga svangerskapet, og at man derfor var anbefalt ¨ikke bruke nesespray. Den ga ingen skade på baby, bare på mor =)

Jeg bruker otrivin på kveldene for å få sove. Er et eller annet med å ikke få puste som bare gir meg litt sånn småpanikk :S Men snakket med jordmor om dette først, og hun sa at det eneste ulempen var at slimhinnene allerede var ganske skjøre pga svangerskapet, og at man derfor var anbefalt ¨ikke bruke nesespray. Den ga ingen skade på baby, bare på mor =)
Jeg blør neseblod hver dag omtrent, så ja det er veldig skjørt oppi nesa ;)

Back
Topp