Nesespray!?

WCE

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Er det SÅ krise? Var så dum at jeg googla det. Skulle jo aldri gjort det :P Men jeg har måttet bruke det en uke nå fordi jeg har vært helt tett. Nå angrer jeg :( Men kan det ha tatt stor skade? Må kutte det ut fra i morgen.

❤️Februar 2015❤️

Bare å slutte nå:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøv om du kan bruke saltvannspray isteden :)

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Altså, nå følte jeg med dum :P Jeg vet jo at man helst ikke skal bruke det! Men har vært helt ille tett!! Nå begynner jeg å bli bedre da så det er lettere å kutte det ut. Men nå ble jeg så redd og bekymret :(

❤️Februar 2015❤️

Jeg brukte det i en liten uke fordi jeg var potte tett og ikke fikk puste... Kjøpte Otrivin til barn og brukte den kun når det virkelig var behov. Saltvannsspray hjelper NADA her i gården når jeg først er så tett :-)

Lurte litt på dette jeg og, så jeg så på svaret fra farmasøyt Åse http://forum.babyverden.no/threads/nesespray-og-graviditet.1678744/. Hun sier at nesespray er karkontraherende (dvs blodårene trekker seg sammen) lokalt i nesa, noe som gjør at slimhinnene trekker seg sammen og nesa åpner seg. Det er svært lite forskning på graviditet og skadevirkning av nesespray. Det er vel en liiiten mulighet at det KAN komme over i blodet og ha en ugunstig effekt på fosteret. Men tenker at det har gått helt fint, så får vi bare sverge til den elendige saltvannssprayen da.
Begynner å bli smådesperat selv. Potte tett og snørra renner som bare det :confused:

jeg har brukt nesespray i fem år nå jeg.. har ihvertfall ikke sjans å slutte når jeg er gravid, ettersom jeg er enda tettere da. synd, men ingenting annet funker, har prøvd alt fra saltvannshorn til spray og direkte avvenning..

jeg har brukt nesespray i fem år nå jeg.. har ihvertfall ikke sjans å slutte når jeg er gravid, ettersom jeg er enda tettere da. synd, men ingenting annet funker, har prøvd alt fra saltvannshorn til spray og direkte avvenning..
Samme her... Mange røyker.. Jeg sprayer, det er min svakhet....

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Nesehorn. Om du er veldig tett krever det tålmodighet, men det kan hjelpe.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Men øker det sjansen for å miste? :( Ååh river meg i håret av denne første tiden :P

❤️Februar 2015❤️

Men hva er farlig med å bruke det? Kjipt å ikke få puste på natta da :(

❤️Februar 2015❤️
Eg vet bare at det ikke er bra, venninnen min var avhengi å måtte slutte:/

Jeg brukte otrivin nesespray gjennom hele forrige svangerskap! Var konstant tett:( gikk over så fort snuppis var ute ;) Jeg fikk beskjed av både lege og jordmor at det ikke gjorde noe at jeg brukte det!

Prinsesse juli 13
Venter nr 2 18.02.15

Da skal ikke jeg ha dårlig samvittighet for å ty til nesesprayen i nøden ;)

-iPhone appen-

J
Da skal ikke jeg ha dårlig samvittighet for å ty til nesesprayen i nøden ;)

-iPhone appen-
Jeg spurte legen i dag, og han sa først at det var ok. Men så sjekka han det opp og sa at man ikke burde bruke nesespray når man var gravid. Heller saltvann :)

J

Jeg spurte legen i dag, og han sa først at det var ok. Men så sjekka han det opp og sa at man ikke burde bruke nesespray når man var gravid. Heller saltvann :)
Bah.. Saltvann funker veldig dårlig :-/
Jaja. Får bare holde ut da :)

-iPhone appen-

Slapp helt av! Du kan trygt bruke zymelin (funker like godt som otrivin, rhinox etc).Fås kjøpt på apoteket, mulig de har i butikk og. Søk på zymelin på felleskatalogen.no om du vil ha det bekreftet derfra:) Der vil du finne følgende under emnet graviditet/amming: "Terapeutisk bruk medfører ingen risiko"

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Slapp helt av! Du kan trygt bruke zymelin (funker like godt som otrivin, rhinox etc).Fås kjøpt på apoteket, mulig de har i butikk og. Søk på zymelin på felleskatalogen.no om du vil ha det bekreftet derfra:) Der vil du finne følgende under emnet graviditet/amming: "Terapeutisk bruk medfører ingen risiko"

Sent from my iPhone using Tapatalk -
Zymelin har samme virkestoff som otrivin, de har bare ulike produsenter.. Så der kan man se hvor ulike anbefalinger de ulike produsentene kommer med.

Uansett er det annen forskning som viser at det er trygt å bruke nesespray med virkestoff under graviditet, men så kort tid som mulig og så små doser som mulig.

Zymelin har samme virkestoff som otrivin, de har bare ulike produsenter.. Så der kan man se hvor ulike anbefalinger de ulike produsentene kommer med.

Uansett er det annen forskning som viser at det er trygt å bruke nesespray med virkestoff under graviditet, men så kort tid som mulig og så små doser som mulig.

Om man går inn og ser på Otrivin sammenlignet med Zymelin har otrivin langt flere virkestoffer...Det står jo også presisert "terapeutisk bruk" under zymelin, hvilket betyr at man ikke skal bruke det ukritisk. Men ja, produsentene kan være veldig forskjellige i anbefalinger så det er absolutt noe det er viktig å ta i betraktning:)

Sent from my iPad using BV Forum

Dette med nesespray er bare helt krise. Jeg har brukt nesespray hver dag i 17 år. Det er ikke sjans i havet at jeg skal klare å slutte med det nå.

Back
Topp