Nesespray

IsabelleMichelle

Forelsket i forumet
I bruksanvisningen står det at av forsiktighetshensyn bør ikke gravide bruke nesespray. Har bihulebetennelse, så det kjennes ut som at jeg har kjempe tannverk og at kinnet mitt skal sprenge! Hadde vært greit om det var noe som kunne lette smertene for oss gravide også? Noen tips?

Sent from my iPhone using BV Forum

I bruksanvisningen står det at av forsiktighetshensyn bør ikke gravide bruke nesespray. Har bihulebetennelse, så det kjennes ut som at jeg har kjempe tannverk og at kinnet mitt skal sprenge! Hadde vært greit om det var noe som kunne lette smertene for oss gravide også? Noen tips?

Prøv å unngå Otrivin, vel isåfall den for barn.
Har lov å bruka Rhinox og Zymelin :)

Grunnen til at man anbefales å ikke bruke det er at det inneholder stoffer som gjør at blodårene trekker seg sammen, og det er en viss risiko for at det samme kan skje i morkaka, altså at blodtilstrømningen ikke blir god nok. Legene og apotekene sier veldig forskjellig om dette, men jeg har valgt å holde meg til saltvann så lenge det går, og når jeg fikk bihulebetennelse for noen uker siden brukte jeg Rhinox nesespray som er godkjent for gravide :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det var en tråd om dette på skjult for en stund siden, og da var det i alle fall en type nesespray som var ok, husker bare ikke hvilken...

Ellers kan jo saltvannsspray brukes, men den hjelper lite synes jeg. Selv var jeg nettopp skikkelig forkjøla og tett, og da brukte jeg mentholatum salve under nesen: http://m.mentholatum.no/produkter/salve Den hjelper godt synes jeg :)

Jeg er veldig tett i nesen nesten hele tiden jeg ble gravid, det er jo ikke helt normalt. Må ta det opp med legen på neste kontroll.

Er selv veeldig tett i nesen..har blitt så heg har brukt otrivin noen kvelder for å i hele tatt få sove.. Ei vennine av meg brukte det hele svangerskapet.. Gikk bra :-)

Jeg er desverre avhengig av nesespray, men har begynt kun å forholde meg til zymelin eller rhinox.

Bruktezymelin heile svangerskapet m nr 1!
Med nr 2 bar eg heldigvis berre tett ein liten periode!

No har eg brukt nasespray omtrent sia dag 1! Klarte å slutte for 2 dager sida! Berre småtett, men klarer å puste med nasa! Er ikkje noke kjekt å vere tett!

HAr vært tett i nasoo si dag 1 eg og, men har gradvis komme seg den siste mnd :) Trenge ikkje bruka nesespray kvar dag lenger, heldigvis :P Har brukt Rhinox og Zymelin, i nøden har eg brukt Otrivin Barn. Var mest plaga med at eg blei tatt pga neseblod så størkna i begynnelsen...

Er selv veeldig tett i nesen..har blitt så heg har brukt otrivin noen kvelder for å i hele tatt få sove.. Ei vennine av meg brukte det hele svangerskapet.. Gikk bra :-)

At det gikk bra med en venninne, hadde ikke gjort at jeg ville bruke en type nesespray som ikke er anbefalt uansett! For meg blir det det samme som de som sier ting som at moren min røykte, drakk litt vin og spiste spekemat når hun var gravid, og det gikk helt fint. Ja, ofte går det fint, men man vet jo aldri, og om noe skjer, så vil jeg slippe å tenke på om det var den nesesprayen eller spekematen som var grunnen.

Jeg ble avhengig av nesespray da jeg var gravid med mitt første barn. Ble spons tett i nesa under hele graviditeten. Hører andre veninner som har opplevd akkurat det samme.
Jeg brukte otrivin da, og bruker det nå.

Back
Topp