nesespray......?

• Trådstarter Trådstarter Be
  • Opprettet Opprettet

Be

Betatt av forumet
hvordan er d me nesespray når man e gravid?  har hørt at man ikke skal bruke d, men hvorfor skal man ikke bruke d? noen som vet=??
eg e så sinnsyk tett i nesen og d gir seg ikke, flere uker nå men kanon dårlig søvn pga tett nese og i tillegg være gravid og må på do på nettene, hehe  så eg merke d godt på humøret for å si d slik, hehe  glefse for en minste ting :( 

Jeg bruker vanlig nesespray, fikk beskjed av legen min at det var ok

Brukte nesespray med kortison en periode da de øvre bihulene var tette, lege sa det var helt ok.

Heisann!
Man skal visst helst bruke saltvannsspray... Men i sommer var jeg skikkelig forkjølet og den saltvannssprayen fungerte ikke i det hele tatt, så da sa legen at det var ok å ta vanlig nesespray i moderate mengder.. Viktig at mor puster også!! hehe

Jeg får øreverk hvis jeg er tett i nesa og ikke løser opp med nesespray. Saltvannsspray funker ikke. Og tenker at det er bedre å bruke otrivin enn å måtte gå på antibiotika for øreverk. Og tror det står på pakningsvedlegget at det kan brukes av gravide...

Jeg fikk beskjed om at å bruke Otrivin i kortere perioder var helt greit. Les pakningsvedlegget om hvor lenge i strekk det er greit å bruke det. MEN jeg fikk beskjed om å bruke en blanding av Otrivin og saltvannsspray, dvs Otrivin morgen og kveld og saltvann utover det. Ellers er det jo ikke verre enn å ta det opp med legen din så får du et helt sikkert svar. Om du er bekymret så anbefaler jeg ikke å ta alle slags mulige råd man får her inne som generelle regler, mer som retningslinjer.. :)

Back
Topp