Nesespray

*Mai11&Nov13og18?*

Glad i forumet
Jeg har blitt forkjølet[:'(]
Vet dere hvordan det er med nesespray under graviditet? har kun otrivin hjemme.
Burde jeg kjøpe saltvann istede?

Er jo så mye man bør tenke på i disse gode dager[:)]

Apoteket sier man ikke skal bruke det, men mine venninner har tidligere sagt at de har blåst i det.. Jeg vet ikke hvor farlig det er dessverre!

Hva står i pakningsvedlegget ?
Hadde nok fulgt det som står, eller hørt med apoteket/legen og fulgt deres anbefalinger[:)]

man skal bruke otrivin med forsiktighet under graviditet......jeg ble anbefalt å prøve Mirwana nesespray på apoteket for 10 min siden[8D] det er en sterk saltvannspray[:)]

jeg fikk anbefalt saltvannsnesespray. Men min lege sa at det var null problem m vanlig otrivin i en ukes tid så lenge man ikke overskridet doseanbefaling :)

Kan bryke den som heter Zymelin[:)] Jeg har brukt den litt. Kjøpte den til barn for sikkerhetsskyld[:D] Mye mindre dose!

jeg bruker saltvannspray. fungerer veldig godt.

Hva med Otosan nesespray? Får du kjøpt på helsekost [:)] 

Jeg var tett i nesen hele forrige svangerskap og otrivin var min beste venn[:D]
Prøvde saltvann flere ganger, men det hjalp ikke. Legen sa det var ok med otrivin

Jeg har skikkelig influensa og bare må ha ordentlig nesespray (ikke slik saltvannstull hehe) I pakningsvedlegget til Zymelin står det at det ikke erpåvist noen skade ved graviditet så her sprayes det [:D] Men det viktige er å ikke bruke over 10 dager.

Otrivin skal være akkurat det samme, men jeg foretrekker zymelin både gravid og ikke :)

Så hipphurra for zymelin, åpen nese, søvn om natta og jobb på dagen:)

Hvis dere bruker otrivin, så ikke bruk det mer enn 10 dager!!!
Har selv gått i den fellen, og var avhengig i 2 år :/

Back
Topp