nesespray til baby

Twinmom83

Glad i forumet
jeg har aldri brukt noen som helst nesespray (otrivin og lignende) på tvillingene,KUN saltvann,siden HS har sagt at vanlig nesespray skal ikke barn ha før de er 2,siden det kan ødelegge slimhinnene..
men er det noen her som veit om noe alternativ til nesespray,gutta er så innmari tette,og jeg har jo drukna dem i saltvann i hele dag,men det hjelper ikke...

noen som har noen kjerringråd mot tett nese?[:)]

Vi bruker Physiomer som er saltvanns skyll. Den kan brukes fra barna er 2 uker står det på den.
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-864365.aspx
Er det den dere har brukt?

Da kan man jo få en del inn i nesa i forhold til hva man får ved sånn som gir en liten "dusj" når man trykker.
Vi bruker den + sånn "snørrsuger".
Men det har vært myyye snørr her i vinter alikevel..

har du brukt saltvanndråper eller spray??
Her i huset hjalp d mye med å bytte til spray.
virker som den spredde seg rundt inni nesen og åpnet fortere[:)]
kan aldri bruke for mye saltvann så sprayet ofte.
så bruker vi nesesuger, hever sengehodet med bøker under beina og lufter på rommet før de ligger seg.

ORIGINAL: vidunderet

har du brukt saltvanndråper eller spray??
Her i huset hjalp d mye med å bytte til spray.
virker som den spredde seg rundt inni nesen og åpnet fortere[:)]
kan aldri bruke for mye saltvann så sprayet ofte.
så bruker vi nesesuger, hever sengehodet med bøker under beina og lufter på rommet før de ligger seg.

Vi bruker Otribaby, hs hos oss sa at den kunne brukes med måte slvfølgelig. Ellers så har vi også hevet senga i hodeenden og lufter godt før leggetid. Og prøver å begrense mengden pledd og kluter osv i senga, for jeg har støvallergi selv. Men snuppa sover så mye bedre når hun luller seg inn i kosepleddet, så det er ikke alltid like lett...

Her brukte jeg otribaby når det var på det værste. Funka ikke med saltvann og det kan ikke være så farlig i små mengder el korte perioder.. Da hadde de aldri selt detuten resept. Bruker den bare når jeg må, helst før han legger seg om kvelden, men har også fått på dagen

Back
Topp