Nesespray Syntocinon for utdrivningsrefleksen! HJELP NÅ!!!

Løvinnen

Glad i forumet
Fikk kjøpt den sprayen idag, og som det står tok jeg ett spray (i hvert nesebor) 5 min før amming.
Er det pga mine forventinger og stress som gjør at melken ikke begynte å renne  da??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
 
Er helt fortvilet nå, og snuppa NEKTER å suge og dermed kommer det jo heller ingen melk.
Når jeg pumper meg kommer det ut ml 80-110 ml, så melken ER jo der [:(][:(][:(][:(]
Hun illskriker og nekter å suge noe som helst, og så må jeg jo gi flaske og da suger hun med en gang og fornøyd! HUFF!!!!
Vil jo ikke slutte å amme heller, men hva skal man gjøre?
 
TIPS ANG SPRAYEN??????????

TUSEN TAKK
 
Jeg har brukt den og synes den funket kjempebra, men Emilia måtte jo suge det igang. Det kom bare fortere..
 
Du kan jo ta et sprut i hver nesebor, vente 5 min og så begynne å håndmelke for å få det igang. Når melken kommer trer du Enya på! ;) Klin gjerne litt melk rundt brystet så hun suger ivrigere. (Om sånt funker da..)
 
 
Jeg har også brukt den, hadde tette melkeganger. Her begynte melka å renne noen sekunder etter jeg tok sprayen.. Merkelig at den virker så forskjellig på folk.
 
Må man ha resept for å få kjøpt den sprayen?
 
Kan være stress vettu [;)] Her fungerer den som en drøm.. Merker det "prikker" 1-2 minutter etter jeg har tatt en dose og da er det bare legge til Ovedie. Melka kommer med en gang hun begynner å suge, men den flommer ikke akkurat. Har merka at jeg kan pumpe uten å ha henne i nærheten engang med den sprayen.. Tror ikke det har noen direkte sammenheng med sprayen at Enya ikke vil ta puppen..
 
Uff nei dette er ikke gøy!
Virker som hun har skjønt at flaska kommer etter nok skriking, og da er det ingen "jobbing" med å mat/få ut melken...
 
Det funket LITT bedre istad, sugde i det minste LITT og melk kom, men ikke ivrig nok, og jeg kjente ikke MYE til den typiske prikkingen som vanligvis alltid oppstår når melken kommer [:(]
GRUER MEG TIL I NATT!
 
 
Jeg har også brukt den sprayen pga tette melkeganger og den funket som bare det.Men det som kan gjøre at det tar tid kan være stress.. Et veeeldig godt tips jeg fikk av en jordmor var å stryke lett på brystet i retning mot brystvorten samtidig som jeg enten såg eller tenkte på barnet..vips,så sto spruten!!![:)]
Tvi,tvi
 
ORIGINAL: Siljepus

Hos meg begynner det å prikke litt etter et par minutter, og melka kommer ut som bare det..

Men jeg lurer på en ting.. Ett spray i hvert nesebor? Da jeg fikk den fikk jeg beskjed om å ikke ta i begge neseborene, jeg måtte velge et bor, og ta i det samme neseboret hver gang jeg skulle bruke den...

Hm, ja d har du rett i, står ett nesebor....trodde d ville være ekstra effekt hvis jeg tok begge [:D] men nei da....
Må d være samme hver gang altså? (jeg fikk resepten fakset til apoteket og snakket derfor ikke m legen)
 
 
ORIGINAL: Katey

Det kan godt hende det går bra i natt.

Da Oliver hadde puppenekt her, så var det om natten jeg faktisk klarte å amme han.
Babyene er ikke helt våkne og "glemmer" ofte å protestere om natten.

Så prøv å slapp av, så håper jeg det går bra med dere i natt.
Husk å oppdatere oss i morgen da!!!

 
Takk for mange gode ord jenter.
Jeg vet jeg stresser, men klarer ikke la være [&:]
SKAL prøve å la være i natt, og tenke positivt (men d blir ikke ekte, siden jeg tenker at nå må jeg tenke positivt, see!?) [:'(]
hvordan gikk d med puppenekten da Katey? Hvor lenge varte det?
 
 
ORIGINAL: Mamma til Sindre

Jeg har også brukt den sprayen pga tette melkeganger og den funket som bare det.Men det som kan gjøre at det tar tid kan være stress.. Et veeeldig godt tips jeg fikk av en jordmor var å stryke lett på brystet i retning mot brystvorten samtidig som jeg enten såg eller tenkte på barnet..vips,så sto spruten!!![:)]
Tvi,tvi

 
Hvordan visste du at det var tette melkeganger? Skjønte du det selv eller hva?
 
I natt sugde hun faktisk, men dagtid er verre, og det virker som hun allerede har skjønt at hun får mme hvis hun bare suger ut det som kommer de første par minuttene, og så gidder hun ikke suge mer, og sprayen hjelper ikke akkurat til at melken renner som jeg hadde håpa...
Er spent på natta!
 
Back
Topp