nesespray og gravid!

bruker vanlig nesespray jeg om jeg er tett. klarer ikke å sove eller fungere om nesen er helt tett. men holder med en otrivin til barn da for meg ihvertfall

Hvor langt er du på vei da? Jeg sleit veldig med tett nese i hele svangerskap nr 2. Brukte div reseptfrie nesesprayer, og skylte nesa med "nesehorn" (ikke at det hjalp veldig over tid, men der og da renska det jo opp litt!) Da jeg bikka 30 uker fikk jeg resept på nasonnex. Den funka som pokker, men de er forsiktige med å gi den ut tidlig i sv.skap pga den inneholder kortison.

Jeg er 15 uker på vei....
virker som det folk har fått så forskjellige svar på om det kan bruke eller ikke....
Hmm, jeg hater å være så tett, puste med munnen er det verste jeg vet.....

Du kan bruke Nazaren[:)]

De sier jo man skal være forsiktig, så jeg brukte kun spray om kvelden før jeg skulle sove, og noen ganger et par sprut i løpet av natta, når det var på det verste.

Men få deg et nesehorn, pust inn litt damp med peppermynteolje, kjøp otrivin og smør deg med tålmodighet. Med nr 1 ga tettheten seg plutselig med meg. Kanskje du er heldig og slipper å gå helt til juli med tett nese! Lykke til![:D]

(Er du skikkelig plaget kan du snakke med legen din da, og høre om du kan bruke nasonex i et par dager bare. Det roer slimhinnene veldig. Var ikke mange dagene jeg trengte å bruke den før jeg fikk et nytt nese-liv!)

kan bruke otrivin også, prøver å bruke så lite som mulig. en halv spray 2-3 ganger i døgnet.

Zymelin kan du bruke:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/Z/Zymelin_Nycomed+Pharma_84501/89835.html

Back
Topp