Nesespray for amming?

Tusen takk for at dere er her og kommer med råd, trøst og støtte forresten [emoji173] bør sikkert være flinkere å si ifra til venner/familie om hvordan eg har det også, de kan i større grad gjøre noe. Og så er det jo også "fint" at vi er flere i samme situasjon med ulike utfordringer [emoji6][emoji4]
 
Har slitt med amming her og. Fikk nesesprayen men hjalp meg ikke noe særlig.Bare på å få melken til å strømme bedre. Så bruker den iblandt når jeg pumper. Da amming ikke fungerte for oss gikk vi over til pumping og erstatning. Det har vært tøft å slippe på det, men det beste for oss begge. Vil kunne nyte denne tiden :)
 
Håper hjelpebryst blir bra for dere ;) litt kos iallefall om dere får det til å fungere :) virket ei stund på sykehuset for oss, men så avslørte ho det og det ble mye styr. Kunne kanskje fungert om vi prøvde igjen nå.

Prøver 20-20-20 regime nå, noen dager iallefall. Altså, 20min på hver pupp og så 20min pumping mens ho får flaske fra pappaen. Så får vi se, må prøve noe annet enn vi har gjort så langt iallefall. Og det er særdeles demotiverende å amme i 1,5 timer og ende opp med illsint sulten baby.... Ho får ganske mye mme, men det hadde vært godt om vi fikk til fullamming!



Ser hva vi gjør når vi er til veiing neste uke på helsestasjonen, er isåfall da vi tar en måltidsvekt. Skal ikke gjøre det til vanlig nei! Fått litt innspill fra legen ang sykmelding etc, han var ikke helt inne i det men finner utav det. Skal tilbake neste uke, han vil følge opp mtp depresjon. Og anbefaler at mannen blir hjemme iallefall ei ukes tid til.

Nei har ikke prøvd, jeg leste at en bivirkning ved de tablettene var depresjoner... Jeg synes det er litt skummelt siden jeg har vært litt på kanten til å bli deprimert (pga amming) . Prøvde du de tablettene?

Ja jeg kommer sikkert også til angre, begynner å merke at jeg har fått nok. Men klarer liksom ikke slutte å håpe på et mirakel :(


Har dere forsøkt å legge til babyen igjen etter pumping og flaske? Det er jo typisk tømmingen som øker produksjonen, og jeg har iallefall aldri fått tømt mine bryst med pumpen.. Mine barn har iallefall vært så uendelig mye mer effektiv enn den!

Aner ikke om det er noe poeng, men som sagt sier de jo at tømmingen er det som booster..
 
Nei har ikke prøvd, jeg leste at en bivirkning ved de tablettene var depresjoner... Jeg synes det er litt skummelt siden jeg har vært litt på kanten til å bli deprimert (pga amming) . Prøvde du de tablettene?

Ja jeg kommer sikkert også til angre, begynner å merke at jeg har fått nok. Men klarer liksom ikke slutte å håpe på et mirakel :(

Ja,tok 1 pr dag i noen dager. :)
 
Har slitt med amming her og. Fikk nesesprayen men hjalp meg ikke noe særlig.Bare på å få melken til å strømme bedre. Så bruker den iblandt når jeg pumper. Da amming ikke fungerte for oss gikk vi over til pumping og erstatning. Det har vært tøft å slippe på det, men det beste for oss begge. Vil kunne nyte denne tiden :)
Ja,tok 1 pr dag i noen dager. :)

Hjalp det?
 
Leverer tilbake pumpa, og fortsetter å tilby pupp så ofte som ho vil ha (og håndpumper evt spreng som følge av puppenekt). Gir opp tanken om fullamming, blir delamming og forsøksvis koseamming framover. Antar at det da går mot stadig mer mme og mindre pupp, men det får så være. Orker ikke mer styr og unge som skriker unødvendig.
 
Leverer tilbake pumpa, og fortsetter å tilby pupp så ofte som ho vil ha (og håndpumper evt spreng som følge av puppenekt). Gir opp tanken om fullamming, blir delamming og forsøksvis koseamming framover. Antar at det da går mot stadig mer mme og mindre pupp, men det får så være. Orker ikke mer styr og unge som skriker unødvendig.
Heier på koseamming :)
 
Leverer tilbake pumpa, og fortsetter å tilby pupp så ofte som ho vil ha (og håndpumper evt spreng som følge av puppenekt). Gir opp tanken om fullamming, blir delamming og forsøksvoseamming framover. Antar at det da går mot stadig mer mme og mindre pupp, men det får så være. Orker ikke mer styr og unge som skriker unødvendig.
For oss ble ikke amming kos, desverre. Har alltid hatt et stort ønske om å kunne amme. Med både første og andremann. Fungerte ikke med noen. Men jeg måtte bare gi slipp, for jeg ble bare mer og mer deperimert... lykke til. Håper du finner ut av noe som passer for dere ♥
 
Her går det mot fullpumping...så lenge jeg orker. Sitter midt på natta i mørket og pumper nå..

Jeg klarer nesten å pumpe ut nok til å gi henne bare morsmelk, utenom 1 flaske mme pr dag.

Jeg ammer også et par timer pr dag men da blir hun overhode ikke mett og jeg blir fryktelig sår siden hun i frustrasjon river og sliter i puppen.

Jeg pumper hver 2-3 time hele døgnet
 
Her går det mot fullpumping...så lenge jeg orker. Sitter midt på natta i mørket og pumper nå..

Jeg klarer nesten å pumpe ut nok til å gi henne bare morsmelk, utenom 1 flaske mme pr dag.

Jeg ammer også et par timer pr dag men da blir hun overhode ikke mett og jeg blir fryktelig sår siden hun i frustrasjon river og sliter i puppen.

Jeg pumper hver 2-3 time hele døgnet

Det er mye jobb å pumpe.. lett å slite seg ut. Jeg pumper hver tredje time, og en gang på natta. Men har desverre ikke nok til alle måltider. Har forsøkt å øke. Men nå begynner jeg å slå meg til ro. Hun får få det jeg har. Skal orke å være mamma, og gjøre andre ting enn å sitte forann pumpa.
 
Det er mye jobb å pumpe.. lett å slite seg ut. Jeg pumper hver tredje time, og en gang på natta. Men har desverre ikke nok til alle måltider. Har forsøkt å øke. Men nå begynner jeg å slå meg til ro. Hun får få det jeg har. Skal orke å være mamma, og gjøre andre ting enn å sitte forann pumpa.

Ja det er dessverre utrolig mye jobb :( og i tillegg til pumpinga så skal jo alt utstyr vaskes og babien skal jo fores.. Jeg føler jeg går i en evig runddans nå, har ikke tid til noe annet enn å pumpe,amme,vaske,fore...

Jeg har heller overhode ikke nok til hvert måltid. Jeg har ikke mye melk, men 2 pumpeøkter blir som regel nok til et måltid
 
Ja det er dessverre utrolig mye jobb :( og i tillegg til pumpinga så skal jo alt utstyr vaskes og babien skal jo fores.. Jeg føler jeg går i en evig runddans nå, har ikke tid til noe annet enn å pumpe,amme,vaske,fore...

Jeg har heller overhode ikke nok til hvert måltid. Jeg har ikke mye melk, men 2 pumpeøkter blir som regel nok til et måltid

Skjønner deg godt. Det er veldig mye jobb med alt utstyr. Derfor får jeg se hvor lenge jeg holder på sånn. Kanskje trapper ned pumpeøktene etterhvert. Godt å høre at vi er flere da. Man kjenner seg så alene i blandt. ♥
 
Her går det mot fullpumping...så lenge jeg orker. Sitter midt på natta i mørket og pumper nå..

Jeg klarer nesten å pumpe ut nok til å gi henne bare morsmelk, utenom 1 flaske mme pr dag.

Jeg ammer også et par timer pr dag men da blir hun overhode ikke mett og jeg blir fryktelig sår siden hun i frustrasjon river og sliter i puppen.

Jeg pumper hver 2-3 time hele døgnet
Du imponerer stadig! Eg holdt ut i ei og ei halv uke....med mannen hjemme som har tatt seg av flaskemating, roing, byssing og gitt meg mye sovetid!

Ble noen runder med håndpumpe i går for å lette trykket, men i morges ble det en halvtimes amming [emoji7] kunne sikkert holdt på lengre, men greit å avslutte før baby er sinna og vi begge gråter [emoji14] og så ei flaske melk fra pappaen. Tror vi skal fortsette med at han gir flaske, så kan eg være assosiert med puppemelk og han med flaska, satser på at ho har litt mer tålmodighet hos meg da [emoji4]
 
Skjønner deg godt. Det er veldig mye jobb med alt utstyr. Derfor får jeg se hvor lenge jeg holder på sånn. Kanskje trapper ned pumpeøktene etterhvert. Godt å høre at vi er flere da. Man kjenner seg så alene i blandt. ♥

Ja sant! Man føler seg veldig alene til tider. Godt å vite at vi er flere som pumper.

Har du opparbeidet deg noen erfaring i forhold til pumping du vil dele?

Jeg har noen :)

-Sånn handsfree bh er gull!! Jeg har medela easy expression! Da kan man tilogmed stelle litt med baby mens man pumper.

-Også skal jeg skaffe meg flere deler til pumpen, to trakter, to sånne mellomstykker osv, så det blir mindre oppvask.

-Sterilisator er kjekt
 
Ja sant! Man føler seg veldig alene til tider. Godt å vite at vi er flere som pumper.

Har du opparbeidet deg noen erfaring i forhold til pumping du vil dele?

Jeg har noen :)

-Sånn handsfree bh er gull!! Jeg har medela easy expression! Da kan man tilogmed stelle litt med baby mens man pumper.

-Også skal jeg skaffe meg flere deler til pumpen, to trakter, to sånne mellomstykker osv, så det blir mindre oppvask.

-Sterilisator er kjekt

Absolutt. Godt å kunne støtte hverandre. Man er en like god men uansett hvordan man mater barnet sitt ♥ For man gjør det beste man kan for seg selv og sin baby. Bra tips :) Sånn bh hørtes smart ut ;-) Jeg har fire pumpe sett. Og det er veldig godt å slippe å vaske og koke hele tiden. Jeg har lest om powerpumping. At man bytter ut en vanlig pumpe økt til å pumpe ca 1 time. Dette for å øke produksjonen. Jeg har prøvd det noen ganger, men ikke merket så stor effekt enda iallefall. Men har hørt om andre sim har hatt god erfaring. Ellers har jeg vel ikke så mange andre tips. Men på facebook finnes en gruppe som heter pumpemammar. Der finnes det en del tips ;-) der står det mer om powerpumping også. Hvordan man gjør det med både enkel og dobbelpumpe.
 
Absolutt. Godt å kunne støtte hverandre. Man er en like god men uansett hvordan man mater barnet sitt ♥ For man gjør det beste man kan for seg selv og sin baby. Bra tips :) Sånn bh hørtes smart ut ;-) Jeg har fire pumpe sett. Og det er veldig godt å slippe å vaske og koke hele tiden. Jeg har lest om powerpumping. At man bytter ut en vanlig pumpe økt til å pumpe ca 1 time. Dette for å øke produksjonen. Jeg har prøvd det noen ganger, men ikke merket så stor effekt enda iallefall. Men har hørt om andre sim har hatt god erfaring. Ellers har jeg vel ikke så mange andre tips. Men på facebook finnes en gruppe som heter pumpemammar. Der finnes det en del tips ;-) der står det mer om powerpumping også. Hvordan man gjør det med både enkel og dobbelpumpe.

Ja vi er jo absolutt like bra, vi gjør jo en ekstra stor innsats for å kunne gi barna morsmelk. Jeg skulle så gjerne ønske jeg bare kunne slenge ut puppen og amme et kvarter så var baby fornøyd og puppen tom... I steden våkner jeg hver 3 time når baby sover og sitter i mørket og pumper i 40 min... Også kommer vaskinga.. :p :p

4 pumpesett! Oi! Jeg har foreløpig bare ett :p

Powerpumping har jeg også prøvd uten særlig stor effekt. Også har jeg prøvd naturmedisinen fenugreek og blessed tistle. Jeg føler kanskje det har hatt litt effekt. Kjøpte på urtesenteret! Det står mye om fenugreek på amrikanske amme sider.

Jeg synes det er mye mer info om pumping på amrikanske sider, de amrikanske mødrene må jo ut i jobb etter 2 mnd, så der er nok pumping mye mer utbredt. Det er artig å lese om hvordan de løser sine problemer.
 
Enig. Skulle også ønske det var så enkelt. Også virker det så koslig når det fungerer. Kan man kjøpe urtemedisin på nettet? Så interessant at det fins mer å lese på amerikanske sider. Har du noen side å annbefale? Ellers sies det jo at alkoholfritt øl, havregrøt og ammete skal hjelpe. Men tror ikke det heller har hatt noe særlig effekt her. Misunner de med masse melk :-D Men jeg får være fornøyd med å kunne gi henne noe.
 
Leverer tilbake pumpa, og fortsetter å tilby pupp så ofte som ho vil ha (og håndpumper evt spreng som følge av puppenekt). Gir opp tanken om fullamming, blir delamming og forsøksvis koseamming framover. Antar at det da går mot stadig mer mme og mindre pupp, men det får så være. Orker ikke mer styr og unge som skriker unødvendig.
Jeg del- og koseammet første hele veien. Virkelig hele veien, han blir 3 år i januar og kommer fortsatt luskende inn lørdags morgen og ber om pupp. Hadde jeg aldri sett for meg da vi begge gråt av frustrasjon over ammingen. Vel, til poenget: barnelegen sa til meg at delamming er gull. Så lite som 20 ml morsmelk dagen er faktisk nok til at barnet får fordelene man forbinder med amming. De gode greiene blir bare mer konsentrert i melka når man produserer lite. Stå på!
 
Her går det mot fullpumping...så lenge jeg orker. Sitter midt på natta i mørket og pumper nå..

Jeg klarer nesten å pumpe ut nok til å gi henne bare morsmelk, utenom 1 flaske mme pr dag.

Jeg ammer også et par timer pr dag men da blir hun overhode ikke mett og jeg blir fryktelig sår siden hun i frustrasjon river og sliter i puppen.

Jeg pumper hver 2-3 time hele døgnet
Herlighet for en jobb du gjør! Bøyer meg i støvet!
 
Back
Topp