Nesespray for amming?

Ja vi er jo absolutt like bra, vi gjør jo en ekstra stor innsats for å kunne gi barna morsmelk. Jeg skulle så gjerne ønske jeg bare kunne slenge ut puppen og amme et kvarter så var baby fornøyd og puppen tom... I steden våkner jeg hver 3 time når baby sover og sitter i mørket og pumper i 40 min... Også kommer vaskinga.. :p :p

4 pumpesett! Oi! Jeg har foreløpig bare ett :p

Powerpumping har jeg også prøvd uten særlig stor effekt. Også har jeg prøvd naturmedisinen fenugreek og blessed tistle. Jeg føler kanskje det har hatt litt effekt. Kjøpte på urtesenteret! Det står mye om fenugreek på amrikanske amme sider.

Jeg synes det er mye mer info om pumping på amrikanske sider, de amrikanske mødrene må jo ut i jobb etter 2 mnd, så der er nok pumping mye mer utbredt. Det er artig å lese om hvordan de løser sine problemer.

Enig. Skulle også ønske det var så enkelt. Også virker det så koslig når det fungerer. Kan man kjøpe urtemedisin på nettet? Så interessant at det fins mer å lese på amerikanske sider. Har du noen side å annbefale? Ellers sies det jo at alkoholfritt øl, havregrøt og ammete skal hjelpe. Men tror ikke det heller har hatt noe særlig effekt her. Misunner de med masse melk :-D Men jeg får være fornøyd med å kunne gi henne noe.
 
Enig. Skulle også ønske det var så enkelt. Også virker det så koslig når det fungerer. Kan man kjøpe urtemedisin på nettet? Så interessant at det fins mer å lese på amerikanske sider. Har du noen side å annbefale? Ellers sies det jo at alkoholfritt øl, havregrøt og ammete skal hjelpe. Men tror ikke det heller har hatt noe særlig effekt her. Misunner de med masse melk :-D Men jeg får være fornøyd med å kunne gi henne noe.

Gå inn på kellymom.com der er det masse informasjon. :) :)

Det er den siden ammehjelpen bruker som kilde, du kan se at de refererer til kellymom etter mange av artiklene sine.
 
Dere er absolutt ikke alene om ammeteøbbel nei..sliter litt her og. Begynte bra på barselavd, men etter vi kom hjem har det vært en del kaving under amming. Først sliter hun med å få godt tak, bare smatter litt og blir sint. Når hun endelig får litt tak er hun sliten og lei, og bare sovner etter tre sug. Har prøvd å både håndmelke og pumpe litt først for å få i gang, men hjelper ikke. Så nå har vi endt med at jeg legger henne til først, og så pumper og gir fra flaske, og da tar hun lett 50-80 ml.
Vet ikke hva som er problemet, om det er sugetaket, eller om hun er utålmodig ift å drive ut melken, eller hva.. :sorry:
 
Dere er absolutt ikke alene om ammeteøbbel nei..sliter litt her og. Begynte bra på barselavd, men etter vi kom hjem har det vært en del kaving under amming. Først sliter hun med å få godt tak, bare smatter litt og blir sint. Når hun endelig får litt tak er hun sliten og lei, og bare sovner etter tre sug. Har prøvd å både håndmelke og pumpe litt først for å få i gang, men hjelper ikke. Så nå har vi endt med at jeg legger henne til først, og så pumper og gir fra flaske, og da tar hun lett 50-80 ml.
Vet ikke hva som er problemet, om det er sugetaket, eller om hun er utålmodig ift å drive ut melken, eller hva.. :sorry:

Sånn var det her og. Funket kjempe bra på sykehuset. Tok så bra tak at jeg ble veldig sår. Etter noen dager med opphold ble det så vanskelig å få henne til å ta tak igjen. Nå har jeg prøvd det meste i 2 mnd. Fikk bare gi meg...
 
Back
Topp