Nesespray for amming

Bambi

Betatt av forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Jeg sliter med å ha nok melk. Dette synes jeg er så trist da amming er veldig viktig for meg. Vil virkelig få det til. Jenta mi er snart 11 uker og inntil nylig har hun lagt på seg fint, men de siste par ukene har ikke vektoppgangen vært tilfredsstillende. I samråd med hs prøvde jeg først å legge inn to økedøgn og da opplevde jeg at puppene ble mer fylt, men så ble det mindre igjen. Nytt tiltak er å gi jenta mi to måltider i døgnet med mme. 60 ml hver gang, dette etter amming. Hs ville også at jeg skulle pumpe, men jeg har alltid fått ut svært lite med pumping. Jeg har derfor begynt å amme fra begge ved hvert måltid. Denne uka har jeg også vært hos lege og fått nesespray for utdrivingen av melk. Noen som har erfaring med denne? Hvor mye tok dere av den?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg brukte syntocinon i en lang periode for at frøkna ikke skulle være så utålmodig ved puppen.

Funka fint for meg, brukte den sånn som jeg fikk den utskrevet fra lege, er det en spray noen minutter før amming? Husker ikke helt str på dosen.

Men her funka det fint iallefall.

Hjelper ikke på melkemengden, men hjelper på å få tømt brystet ordentlig og at babyen "gidder" å ligge og tømme brystet.

Kan også brukes før pumping.

Har du prøvd å håndmelke?

Jeg fikk feks ut 50 ml med pumpa, men kunne da håndmelke ut 50 ml til.
Pumpa får ut mindre enn baby og håndmelking.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Husker ikke hvor mye jeg tok men hadde fantastisk effekt av den i starten. Etterhvert dabbet det litt av syns jeg

Nå kommer sikkert årets dummeste spørsmål. Skal den nesesprayen sprayes i nesa eller puppen? *flau* har ikke behov for den, men er bare nysgjerrig, hihihi

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Den skal i nesa :P

Har funket godt for meg. tok en spray i hvert nesebor et minutter før hver amming :)

Takk for svar :)
Den sprayes i nesa ;)

Jeg har fått beskjed om å ta den 2-3 ganger om dagen, en dose i kun ett nesebor i 2 uker. Synes det virker lite pr dag.

Jeg brukte syntocinon i en lang periode for at frøkna ikke skulle være så utålmodig ved puppen.

Funka fint for meg, brukte den sånn som jeg fikk den utskrevet fra lege, er det en spray noen minutter før amming? Husker ikke helt str på dosen.

Men her funka det fint iallefall.

Hjelper ikke på melkemengden, men hjelper på å få tømt brystet ordentlig og at babyen "gidder" å ligge og tømme brystet.

Kan også brukes før pumping.

Har du prøvd å håndmelke?

Jeg fikk feks ut 50 ml med pumpa, men kunne da håndmelke ut 50 ml til.
Pumpa får ut mindre enn baby og håndmelking.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Har prøvd håndmelking ved et par anledninger, men har ikke dreisen på det. Jeg tror helt klart at jenta mi får ut betydelig mer ved amming enn hva jeg gjør ved pumping.

Den skal i nesa :P

Har funket godt for meg. tok en spray i hvert nesebor et minutter før hver amming :)

Sa legen at du skulle ta så mye? Synes min dose er så liten..

Jeg brukte også å ta en dose før hver amming på dagtid.
På natt hadde jeg ikke behov.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg brukte en dose før amming/pumping da jeg slet med tette melkeganger. Hjelper ikke på selve melkemengden, men stimulerer nedgivingen slik at melka kanksje kommer fortere og en får tømt bedre - og det kan jo igjen stimulere melkemengden. Jeg fikk ikke til å pumpe uten å bruke spray, amminga gikk stort sett bra uten....

Brukte Syntocinon før hver eneste amming og pumping i de månedene jeg holdt ut. Har hatt brystreduksjon og -løft. Da skal og må man bruke denne nesesprayen for i det hele tatt å få ut litt melk. Hjalp lite eller ingenting her, men det skyldes som sagt at jeg har hatt brystreduksjon og -løft.

Men syns effekten avtok kraftig etterhvert

Tusen takk for innspill alle sammen Jeg prøver å holde ut og håper produksjonen øker også når jeg får tømt skikkelig. Nå har jeg satt på vekking i natt for å amme. Jenta mi sover nesten hele natta og det hjelper heller ikke på produksjonen.

Natta

Back
Topp