Nesepolypper hos barn

• Trådstarter Trådstarter to*gull!
  • Opprettet Opprettet
T

to*gull!

Guest
Noen som har erfaring med det? Tenker på om noen har barn som har fått de fjernet? Mini blir 5 nå snart, og tenker det kunne være greit å få gjort før skolestart...

Jeg vet jeg gjorde det da jeg var 6 eller 7.. Har ikke hørt om noe annet enn at det gikk lett for seg; inn om morgenen - narkose - operasjon - våkne og spy som en gris på oppvåkning - ut samme dag.. Fikk tilogmed diplom for det.. :p

...kanskje ikke det beste svaret du får, men det var da noe.. :)

Heheh, nei kansje ikke. Men veldig greit å høre erfaringer uansett, og nå har jeg vært i kontakt med legen, som vil sende henvisning til øre-nese-hals.

Datteren min har fått fjernet både mandler og polypper. Merker stor forskjell! Dersom barnet bare skal ta polypper så tror jeg det er ut og inn av sykehuset samme dag. Siden datteren min tok mandlene i tillegg så måtte vi være en natt på sykehuset.
Hun renner ikke fra nesen lengre og har blant annet sluttet å snorke om natta. Og det er også sjeldent at man blir kvalm av narkosen som man får nå...

Snuppa har fjernet polppene for ca 2 mnd siden, gikk veldig greit. Hun sover mye bedre etter operasjonen, puster mye lettere

Og om man blir kvalm etter poerasjonen så er det ofte fordi man har svelget masse blod.

Takk for svar!

Skal som sagt til faslege først, men regner med hun henviser til ø-n.h :-).

Jeg fjernet dem da jeg var 4, var inn og ut samme dag.

Eneste jeg husker var da jeg fikk maska over ansiktet for å være i narkose.

Men det hjalp ikke på problemet da, blødde like mye neseblod, om ikke mer etter.

Datteren min fjernet mandler og polypper i september. Vi ble over en natt på sykehuset. Gikk veldig fint. Merker stor forskjell:)

Mitt beste tips er å dra ut i motorbåt

Bror min skulle fjerne polypper på mandagen (mange år siden) men jeg og pappa og bror min skulle ta oss en båt-tur den helga og fiske litt...
Far min fikk ikke start på motorbåten ved å dra i snora, så han tenkte han skulle dra skikkelig til (for den satt fas eller noe), så tråden slet og bror min satt litt for nærme
Så far min smelt til han i nesa med albuen sin og ut for polyppen

Legen sa at ikke han hadde greid å fjerne den like bra engang

Back
Topp