Neseblod?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
I det siste har jeg begynt å blø neseblod minst 1 gang i uken, ofte 2.
Han telle på én hånd hvor mange ganger jeg har blødd neseblod i mitt 26 år lange liv.
Er dette vanlig som gravid? Bør jeg bekymre meg?

Veldig vanlig å blø neseblod som gravid, pga skjøre slimhinner. Mange blør også lett fra tannkjøttet.

Er visst veldig vanlig.

Jada. Her fossblør jeg både fra nese og tannkjøtt med jevne mellomrom. Helt normalt :)
Er en av mange "goder" ved å gå gravid :p

Er visst vanlig siden slimhinnene generelt er mer skjøre av det økte blodvolumet under graviditeten :)

Mhmmm. Heldigvis ikkje blødd noko vesentlig med naseblod, men blør frå tannkjøttet _kvar gang eg pussar tenner. Og får lettare blåmerker. I tillegg får eg noko vanvittig med petekkiar (bittesmå bloduttredelsar) i ansiktet når eg spyr.

I det siste har jeg begynt å blø neseblod minst 1 gang i uken, ofte 2.
Han telle på én hånd hvor mange ganger jeg har blødd neseblod i mitt 26 år lange liv.
Er dette vanlig som gravid? Bør jeg bekymre meg?
Det helt i svangerskapet. Jeg har aldri blødd neseblod, men blødde jeg neseblod nesten svangerskapet, det kommer og går. Det sies at er det fordi slimhinnene i er skjøre og økt blodomløp i kroppen.

Signerer resten av gjengen :)

Kan også signere. Samme følsomme slimhinner der som mange av de som blør uten at det er noe farlig i skjeden.

Jeg blør ikke neseblod, men jeg nyser og nyser og nyser. Dvs jeg nyser ikke, jeg blir nyst med.

Kommer blod hver gang jeg pusser nesa. Sist blødde jeg neseblod titt og ofte på jobb, ganske slitsomt!

Takk for svar! Godt å vite at det er vanlig :Heartred

Back
Topp