Neseblod

Håpefull☺️

Glad i forumet
Mailykke 2018
Augustbarna 2021
Flere som er plaget med neseblod? Har hatt skikkelig blødning tre ganger nå. Den siste helt uprovosert da jeg satt å skrev på en semesteroppgave i dag morges. Kommer også store koagler. Har tidligere i svangerskapet bare hatt litt iblandet blod når jeg har snytt nesen. Blør også veldig lett fra tannkjøttet når jeg bruker tanntråd og pusser tennene, men heldigvis ikke noe annet sted. Men det neseblodet er litt plagsomt, i alle fall når det bare kommer helt ut av det blå!

Ja, det er et stort problem for meg. Det renner Ikke blod liksom, men det er alltid litt blod i nesa. Hjelper ikke å snyte seg forsiktig heller, for det er det hele tiden. Hender jeg blør fra tannkjøttet også, men er mest plaget med nesa.

Det plager meg vel kanskje ikke så voldsomt, men blør mer neseblod nå som gravid enn ellers.. var slik sist graviditet også..

Så det er ikke ensbetydende med jernmangel da? Lest at det gjerne er et tegn på det nemlig.. men hos meg renner det altså :P har jo aldri blødd neseblod før, så synes ikke det er så gøy.. også er det ikke så kult når det bare plutselig renner og jeg får blodflekker på genseren :P

Jeg blør kjempelett neseblod nå. I dag våknet jeg av det... Men går på blodfortynnende, så det er sikkert medvirkende årsak.

Jeg blør kjempelett neseblod nå. I dag våknet jeg av det... Men går på blodfortynnende, så det er sikkert medvirkende årsak.

Ja, okay.. ikke særlig ålreit altså :P men hvis du går på blodfortynnende i tillegg er det jo kanskje ikke så rart.. jeg er veldig trøtt og mister mye hår også, så lurer på om jeg skulle bedt om å få testa jern- og vitaminlagre ved OUL eller når jeg skal ta blodprøve i uke 24..

Sniker fra januar... et av de første tegnene på at jeg var gravid (fant jeg ut i etterkant) var at jeg begynte å blø neseblod. Pleier aldri å gjøre det til vanlig. Er nå i uke 36 og blør fremdeles (noen ganger mye, noen ganger er det bare litt blod i nesen).
Ingen jernmangel eller mangel på noen andre vitaminer så det er ikke nødvendigvis tegn på det [emoji4] fikk beskjed om at det rett og slett er vanlig hos en god del når man er gravid [emoji4]

Sniker fra januar... et av de første tegnene på at jeg var gravid (fant jeg ut i etterkant) var at jeg begynte å blø neseblod. Pleier aldri å gjøre det til vanlig. Er nå i uke 36 og blør fremdeles (noen ganger mye, noen ganger er det bare litt blod i nesen).
Ingen jernmangel eller mangel på noen andre vitaminer så det er ikke nødvendigvis tegn på det [emoji4] fikk beskjed om at det rett og slett er vanlig hos en god del når man er gravid [emoji4]

Tusen takk for svar! :) godt å høre jeg ikke er alene :)

Ja, okay.. ikke særlig ålreit altså [emoji14] men hvis du går på blodfortynnende i tillegg er det jo kanskje ikke så rart.. jeg er veldig trøtt og mister mye hår også, så lurer på om jeg skulle bedt om å få testa jern- og vitaminlagre ved OUL eller når jeg skal ta blodprøve i uke 24..
Skader vel ikke å sjekke en ekstra gang:) Men slimhinnene er jo mer skjøre når man er gravid.

Skader vel ikke å sjekke en ekstra gang:) Men slimhinnene er jo mer skjøre når man er gravid.

Jada.. vet jo det :) og har ikke brydd meg med litt blod fra tannkjøtt eller nese tidligere.. har jo hatt det helt siden jeg ble gravid! Men nå som det renner og kommer store koagler i tillegg til at jeg plutselig har blitt veldig sliten igjen og mister mye hår tenker jeg det kan være greit å bare sjekke :) sleit mye med jernmangel i ungdomsårene, så det ville jo ikke vært så rart om jeg hadde fått det igjen heller..

Back
Topp