Neseblod

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Her har det nærmest vært splatterfilm-scener i natt! Jeg merket at noe rant og rant ned i halsen, og våknet skikkelig først da jeg brakk meg. Det regelrett fosset blod ut av nesen. Ut over puten, gulvet og nedover meg og magen... Det rant og rant.
Jeg bruker riktignok en del nesespray, men at det plutselig skal begynne å blø så mye uten videre midt på natten da...?
Unormalt eller normalt?
Synes det var ganske guffent!

Normalt. Samme skjedde meg forrige svangerskap. Så ut som det hadde vært massemord på soverommet. En nese kan blø :p men legen sa det var helt normalt og ufarlig, den gang :)

Har opplevd noe av det samme 4 ganger så langt (aldri sist). Ligger på ryggen og kjenner at det renner ned i munnen min, snufser og kjenner diger blodklump i munnen :-( Har bare løpt på badet og fått spyttet det ut!!
Men har fått beskjed av jm at det er helt vanlig pga tynne slimhinner under graviditeten ;-)

Det samme har jeg opplevd, bare at jeg var ikke hjemme... Var på vei hjem fra jobb og følte at nesa rant veldig, så tenkte jo at det var fordi det var litt kaldt ute - men neida, siden jeg ikke hadde noe papir i veska så måtte jeg sitte med fingeren foran neseboret på bussen hjem :-p haha

Jeg har *bank* i bordet ikke blødd denne gangen, men forrige gang så blødde jeg masse. Har fått svidd igjen ene blodkaret pga problem med neseblod som ikke vil stoppe. Er nok derfor jeg ikke har blødd nå. Det er så fælt med blod i munnen og halsen. Usjameg.

Det samme har jeg opplevd, bare at jeg var ikke hjemme... Var på vei hjem fra jobb og følte at nesa rant veldig, så tenkte jo at det var fordi det var litt kaldt ute - men neida, siden jeg ikke hadde noe papir i veska så måtte jeg sitte med fingeren foran neseboret på bussen hjem :p haha
Haha ,nei uff :P
Godt å høre at det ikke bare er meg. Har jo lest dette med tynnere slimhinner, men har aldri merket noe til det selv.
Har brukt nesespray av og på i 10(!) år nå, så det hjelper sikkert ikke...

Normalt. Samme skjedde meg forrige svangerskap. Så ut som det hadde vært massemord på soverommet. En nese kan blø :p men legen sa det var helt normalt og ufarlig, den gang :)
Ja, det var litt av noen mengder! Måtte få guttungen til å vaske soveromsgulvet for meg da han kom hjem fra skolen. :joyful:

Begynte tidlig hos meg. Neseblod og blødde fra gommene. Neseblodet kom ved helt tilfeldige tider. Kunne reise meg opp av sofaen og det sildret, våkne midt på natten av samme årsak. Håret mitt var knallrødt en gang sammen med halve ansiktet :p da lo jeg. Så ut som en scene rett ut fra en slasher film

Haha ,nei uff :P
Godt å høre at det ikke bare er meg. Har jo lest dette med tynnere slimhinner, men har aldri merket noe til det selv.
Har brukt nesespray av og på i 10(!) år nå, så det hjelper sikkert ikke...

Ja, det var litt av noen mengder! Måtte få guttungen til å vaske soveromsgulvet for meg da han kom hjem fra skolen. :joyful:
Bruker en del nesespray om dagen selv fordi jeg er potta tett, men prøver å være litt forsiktig med det - så kanskje jeg slipper flere slike episoder ute blandt folk! :-p hehe

Bruker en del nesespray om dagen selv fordi jeg er potta tett, men prøver å være litt forsiktig med det - så kanskje jeg slipper flere slike episoder ute blandt folk! :-p hehe
Nesespray (otrivin?) For å løsne opp, deretter kjøpe sånn spray med litt futt i som fukter og holder nesen åpen :) (hilsen ei som var avhengig før)

Nesespray (otrivin?) For å løsne opp, deretter kjøpe sånn spray med litt futt i som fukter og holder nesen åpen :) (hilsen ei som var avhengig før)
Byttet til otrivin (barn) nå for følte ikke den forrige hjalp noe særlig.. Husker du navn på den? :-)

Var det sånn du sluttet?
Jeg har prøvd det aller meste...
Tabletter, kortisonspray. Har tatt MR av bihuler. Jeg har trange kanaler og noen muslinger i tillegg til de hypersensitive slimhinnene, men likevel mente ikke legen at jeg var en kandidat for operasjon :(

Var det sånn du sluttet?
Jeg har prøvd det aller meste...
Tabletter, kortisonspray. Har tatt MR av bihuler. Jeg har trange kanaler og noen muslinger i tillegg til de hypersensitive slimhinnene, men likevel mente ikke legen at jeg var en kandidat for operasjon :(
Jeg fikk radiobølgeterapi på slimhinnene opp i nesen som var så hovne etter misbruk av nesespray. Hjalp en del, men endte på'n igjen. Da kjøpte seg nazonex (kan fåes på resept) og den jeg linket til. Nesen er så og si helt bra igjen :)

Trodde ikke man kunne bruke nesespray som gravid. Jeg har holdt meg unna

Jeg fikk radiobølgeterapi på slimhinnene opp i nesen som var så hovne etter misbruk av nesespray. Hjalp en del, men endte på'n igjen. Da kjøpte seg nazonex (kan fåes på resept) og den jeg linket til. Nesen er så og si helt bra igjen :)
Ser at det finnes en Nasonex reseprfri også nå, men er usikker på om det er den samme? Har fått den tidligere på resept jeg også.
Tror uansett jeg skal prøve den andre der, så lenge den er ok å bruke i graviditeten. Takk for link! :happy:

Back
Topp