neseblod

FunLight

Glad i forumet
er det slik at det er normalt å blø neseblod? voknet i mårrest emd neseblod.. og det har jeg kanskje ikke hatt siden barnehagen. Hva er det man skal gjøre for at det stopper? hodet forover eller bakover?

noen andre som blør neseblod??

håper virkelig det ikke blir at jeg skal begynne emd det altså!! heselig!! :P

Jeg har også blødd litt neseblod! Men ikke så mye. Da jeg var liten slet jeg skikkelig med dette, blodet fossa!! Ordentlig ekkelt [:'(] Men trikset tror jeg er å sitte helt rolig og ha hodet lett bakover, uten knekk i nakken. Hold to fingre på hver side av nesebeinet, litt godt oppe på nesa. Det er det jeg husker at jeg gjorde!

Det viktigste er å bli helt rolig og få lav puls.. Er ikke så lett hvis man fossblør, lett å få panikk da..

Uff håper det retter seg for deg, fikk fram ekle minner jeg nå..

Om det er normalt vet jeg ikke, men jeg blør neseblod ca. annenhver dag nå som jeg er gravid! Gjorde det sist også og har ALDRI i livet blødd neseblod utenom når jeg er gravid!
Syns det er veldig merkelig jeg også og skulle gjerne visst hva det kommer av?!

Vet ikke åssen det er med neseblod, men det er hvertfall normalt og ha mer ømtålige slimhinner. Ser jeg kan blø litt i munnen når jeg pusser tenna. Er slimhinne i nesa så kan hende det derfor kan letter gi neseblod når man er gravid.

Jeg blør ikke sånn mye, men når jeg "snyter" (heter det det?) meg hver morgen [8D], kommer det blod i papiret. Og det er hvertfall ikke vanlig for meg... Har hørt det er vanlig, så tenker ikek så mye over det[:)]

Leste sist jeg var gravid at det er helt normalt og blø neseblod når man er gravid[:)] Men hør med lege eller jormor neste gang du er på kontroll bare for sikkerhetsskyld[;)]

En gang så jeg på det programmet på TLC med de jentene som ikke visst at de var gravide.
Ei der blødde ofte neseblod. Det ble sagt mot slutten av episoden, at det er noen som gjør det, men ikke så mange.
Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Etter jeg ble gravid, har det vært endel neseblod. Jeg har tørre slimhinner i nesa, så jeg har kjøpt meg saltvannspray på apoteket.
Etter jeg begynte å bruke det når jeg står opp og før jeg legger meg om kvelden, så blør jeg ikke så mye lenger.

Jeg bruker å legge hodet litt fremover så det slipper å komme så mye blod ned i halsen. og holder over en kald vaskeklut til det slutter å blø. 

Back
Topp