Nerve i klem - gravid

MaiMamma2015

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Hei, dere som har opplevd nerver i klem i graviditeten, vil dere beskrive hvordan det var for dere? Leser på nett at det er mest vanlig i hender og på lår, men er det noen som har opplevd nerver i klem annerledes?
Jeg har i noen dager nå hatt nummenhet i venstre fot opp til låret, noe på magen og noe i hånda, alt på venstre side. Har en betennelsessykdom i sentralnervesystemet hvor man kan oppleve dette, men når man er gravid så skal liksom det meste av symptomer blir bedre / forsvinne. Noen som vil dele sine erfaringer?

Jeg har nerve i klem i høyre rumpeballe. Den stråler ned i høyre lår og mister noen ganger følelse i låret. Det gjør sykt vondt og kan nesten ikke gå.

Hei, dere som har opplevd nerver i klem i graviditeten, vil dere beskrive hvordan det var for dere? Leser på nett at det er mest vanlig i hender og på lår, men er det noen som har opplevd nerver i klem annerledes?
Jeg har i noen dager nå hatt nummenhet i venstre fot opp til låret, noe på magen og noe i hånda, alt på venstre side. Har en betennelsessykdom i sentralnervesystemet hvor man kan oppleve dette, men når man er gravid så skal liksom det meste av symptomer blir bedre / forsvinne. Noen som vil dele sine erfaringer?
Jeg fikk carpaltunnel i 7. måned, pga vann i kroppen. Fikk skinne hos ortopeden for å slippe nummenheten, og det hjalp en del. Kanskje ikke helt svar på det du lurer på eller? :rolleyes:

Jeg fikk carpaltunnel i 7. måned, pga vann i kroppen. Fikk skinne hos ortopeden for å slippe nummenheten, og det hjalp en del. Kanskje ikke helt svar på det du lurer på eller? :rolleyes:
Jo takknemlig for alle svar :) sitter carpaltunnel kun i hånda? Jeg syns det er så merkelig at det har rammet så store deler av den ene siden min, så veldig glad for alt av svar :)

Jeg har nerve i klem i høyre rumpeballe. Den stråler ned i høyre lår og mister noen ganger følelse i låret. Det gjør sykt vondt og kan nesten ikke gå.
Ok. Mitt gjør ikke vondt, det er bare ubehagelig siden jeg føler mindre. Visste ikke at nerve i klem gjorde vondt. Håper det blir bedre for deg så snart du har født, og tusen takk for svar :)

Jo takknemlig for alle svar :) sitter carpaltunnel kun i hånda? Jeg syns det er så merkelig at det har rammet så store deler av den ene siden min, så veldig glad for alt av svar :)
I håndleddet. Jeg holdt på å bli sprø, da fingrene vær fullstendig numne, og all kraft var borte i hånden :confused: fikk det kun i høyre hånd, men det kan være fordi jeg har et ganske dårlig, slarkete håndledd på venstre hånd :wtf:
Carpaltunnel påvirker tommel, pekefinger og langfinger, da nerven kun går til de tre fingrene. Og så kan den siden av ringfinger som ligger mot langfinger bli nummen, som en bivirkning, selv om nerven ikke går til den fingeren :oops:
Greit å gå til legen med, da nerven kan bli permanent påvirket hvis den ligger i klem lenge. Som gravid fikk jeg skinne gratis på sykehuset etter å ha blitt henvist av lege. Ble prioritert til å få komme inn også, ringte lege på mandag og fikk time på tirsdag hos lege, han sendte henvisning til sykehuset, de ringte en time senere, der fikk jeg time på torsdag, og da fikk jeg skinne med én gang :D

Men ja, nerver andre steder i kroppen kan også havne i klem, også kun på en side, selv om vannet i kroppen stort sett er jevnt fordelt. Selv om vi ser symmetriske ut, så kan det jo være små små forskjeller som gjør at det påvirker én side og ikke den andre.
Jeg så ikke enda at jeg hadde vann i kroppen i 7. måned, det ble først synlig helt på slutten. Men det kan allikevel være nok til at et eller flere ledd blir hovne og nerver havner i klem :confused:

Jeg har også (mest sannsynlig) fått karpaltunnel syndrom, i begge hendene. Ganske plagsomt... mer numment enn vondt, men prikkingen på det verste er nesten smertefull også, på en måte... håper virkelig at det går over etter graviditet.

Jeg fikk karpaltunnelsyndrom i begge hender mot slutten av graviditeten. Det sitter i håndleddet, men påvirket både hender og armer hos meg. Før fødsel var det mest plagsomt, ikke så veldig vondt, men legen mente at jeg bare måtte vente til etter graviditeten for å se om det ble bedre. Anbefaler å få henvisning til ergoterapeut, jeg fikk time hos det etter fødsel siden det ble verre.
Jeg mistet kraft og hadde masse prikking og nummenhet i hendene, mens smertene kom dagen etter fødsel (vann som samles før det slipper).

Jeg ble tapet med kinesiologitape for å drenere vannet (det fungerte supert) og fikk skinner for å avlaste når jeg brukte hendene. Er nesten kvitt alle plagene nå, 3,5 uker etter fødsel, men kan komme litt nummenhet på natt.

Back
Topp