Nervøs :(

Sunsmile

Forelsket i forumet
Begynner å bli litt nervøs :( føler noen av symptomene begynner å svinne. Men har jo fortsatt fler av dem. Tok en test på morgenen i dag, og den var ikke like sterk i dag som de andre gangene :/ i dag er jeg 7+1.
Bør jeg være bekymra, eller er det jeg som førstegangsgravid som overdriver?
 
Har lest at etter noen uker er hcg-nivået så høyt at testene blir "mettet" og viser svakere. Hvis man vanner ut urinen, så vil man få sterk strek igjen. Har ikke testet det ut selv, så vet ikke om det fungerer... Jeg er like langt som deg, og også her har noen av symptomene begynt å svinne, samtidig som jeg har andre symptomer som er sterke. Jeg var gravid også i vår, da ble det oppdaget MA bare få dager lengre enn jeg er kommet nå. Men den gangen forsvant absolutt alle symptomene! Tretthet, oppblåst mage, ømme pupper etc etc, alt var borte. Tror ikke du skal bekymre deg, men kan være lurt å bestille en privat tidlig ul dersom du ikke har gjort det allerede, for å få bekreftet at alt står bra til med lille i magen, ikke noen god følelse å gå rundt og være nervøs. Du kan også be om å få tatt to hcg-prøver hos legen, med to-tre dagers mellomrom, for å få bekreftet at hcg øker :)
 
Har lest at etter noen uker er hcg-nivået så høyt at testene blir "mettet" og viser svakere. Hvis man vanner ut urinen, så vil man få sterk strek igjen. Har ikke testet det ut selv, så vet ikke om det fungerer... Jeg er like langt som deg, og også her har noen av symptomene begynt å svinne, samtidig som jeg har andre symptomer som er sterke. Jeg var gravid også i vår, da ble det oppdaget MA bare få dager lengre enn jeg er kommet nå. Men den gangen forsvant absolutt alle symptomene! Tretthet, oppblåst mage, ømme pupper etc etc, alt var borte. Tror ikke du skal bekymre deg, men kan være lurt å bestille en privat tidlig ul dersom du ikke har gjort det allerede, for å få bekreftet at alt står bra til med lille i magen, ikke noen god følelse å gå rundt og være nervøs. Du kan også be om å få tatt to hcg-prøver hos legen, med to-tre dagers mellomrom, for å få bekreftet at hcg øker :)
Takk for godt svar:) nei, ikke godt å være nervøs:( men kan puste litt mer ut kjenner jeg :) tenkte å ta en ny test i morgen, for å se om resultatet blir bedre:) skal bestille privat UL på mandag. Men er det et problem at jeg ikke har vært på svangerskapskontroll enda?
 
Jeg er også 7+1 i dag, symptomene har blitt fœrre , og dagens g-test ble svakere. Tenker å nevne det til jordmor når jeg skal ha min første time på tirsdag. I mellomtiden velger jeg å tro at dette er helt vanlig :)
 
Jeg har også mindre symptomer. Skal ikke ta noen ny test fordi d nok bare skaper uro for meg. Velger å leve som gravid og selv om symptomene avtar er jeg nok gravid så lenge d ikke kommer blødning eller smerter :)
 
Takk for godt svar:) nei, ikke godt å være nervøs:( men kan puste litt mer ut kjenner jeg :) tenkte å ta en ny test i morgen, for å se om resultatet blir bedre:) skal bestille privat UL på mandag. Men er det et problem at jeg ikke har vært på svangerskapskontroll enda?
Jeg har heller ikke vært på svangerskapskontroll, ikke noe problem. Tenkte ta første turen til lege rundt uke ti. Ul er bare for å roe meg ned, har fått time hos ei privat jordmor torsdag 23. oktober, er da 8+6.
Hvis du tester i morgen, forsøk å ta en test på vanlig urin og en test på utvannet 50/50, og se om den ikke blir sterkere på den utvannete? Har lest litt rundt på nettet nå, og ser det er mange som har hatt samme opplevelsen som deg med tester nå rundt 7 uker, som har fått sterkere test på utvannet :) eller aller helst, forsøke å slå deg til ro med at du er gravid og at alt er i skjønneste orden og ikke teste mer. Men vet det er enklere sagt enn gjort! Lykke til!
 
sniker fra mai.mistet ømme pupper og murringene i magen rundt uke 6.tok og test 7+3 den ble self svakere...men tok en ny test men blandet halvparten urin og andre halvpart vann,da ble den sterk igjen.men slappet ikke av før tidlig ul uke 8 og alt var fint.fremdeles bare uggen og dårlig matlyst:)
 
Så lenge du ikke blør og/eller har veldige magesmerter, er alt som regel greit. Men som andre nevner, er det veldig betryggende å ta en tidlig ul for å berolige seg selv. Lykke til!
:)
 
Back
Topp