Neocate mme

saeter91

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg har en jente på litt over 4 mnd som ikke vil drikke neocate om den ikke er blandet med malt, problemet da er at hun får vondt i magen og diare. Nå vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å spise! Er det noen her som har erfaring med neocate, og hadde dere problemer med å få barnet til å ville drikke?

Vi har tidligere prøvd nutramigen, men den gikk ikke ned i det heletatt. Lillesnupp reagerer kraftig på kumelkprotein, og derfor har vi ikke så mange alternativ når det kommer til erstatning :-(

Håper noen kan hjelpe meg med gode råd og tips! :-)

Hva med å blande i mindre og mindre malt til det er borte?:)
Har dere prøvd Althera?

Har prøvd, men da vil hun nesten ikke spise i det hele tatt :-/ Begynner å bli veldig frustrert nå, da det har vært problemer med å få i henne mat i 3 måneder :-/

Prøvd med litt sukker i? For så å ta mindre og mindre sukker. Det er gjerne en stygg smak på melka, så noe søtt gjør at den smaker bedre. (Og i fare for å bli halshugd her, så er det IKKE snakk om mye sukker. 0.5 tskje.)

Ved for mye malt så har den motsatt effekt, ergo ska ikke man bruke malt i alle flaskene iløpet av 1 døgn, bare 2-3.

Vurderer å prøve sukker, men har også hørt at noen bruker vaniljesukker? Er det fordeler/ukemper med å bruke det i stede for vanlig sukker? Og hvor lang tid skal jeg bruke på å trappe ned?

Prøv å trapp ned hver 3.dag. Vaniljesukker er veldi søtt, så e personlig ville ikke brukt det.
Men prøv først vanlig sukker. Kan hende du må begynne med en hel tskje for så å trappe ned til ingen sukker.

Eldste her fikk nutamigen og likte det dårlig. Blandet først en hel teskje i hver flaske for å så trappe ned til ingenting på 3 uker. Da gikk det helt fint :)

Prøv sukker. Sønnen vår begynte på nutramigen da han bare var noen uker gammel, så trengte aldri gjøre det selv. Men lurer på om det står på nettsiden deres at man kan bruke litt sukker i. Den lukter jo helt gyselig! Men sønnen vår elsker fremdeles den melka!

Pepricate kan du også prøve. Vi har brukt neocate i 11mnd helt til frøkner nektet å svelge da hun skulle bytte til neocate aktiv. Prøvd med smak og alle mulige triks. Fikk da pepticate for å prøve da noen godtar den smaken når de blir kresne. Her sliter frøkna med unntaket. Du kan også prøve neocate spoon-grøt og se om hun godtar den. Står fra 6mnd men vi startet ved 4mnd da hun tok lite melk. Snakk med en ernæringsfysiolog:)

Det finnes smakstilsatt neocate, men usikker på om den kan gis til så små. Spør på apoteket!

Har nå prøvd sukker, vaniljesukker og malt igjen, men hun spiser bare mindre og mindre :-( begynner å misstenke en form for reflux, da jeg har prøvd alt jeg kan prøve :-(

Back
Topp