Nekter sove på kvelden

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Lillemann har fått så dum døgnrytme... Han pleide sovne rundt 20-21 på kvelden og da ta natta.. Men nå er han våknen til 01-02 og vi er så slitne! Og han sover helt til 12 på dagen(med amming annen hver time). Før sov han til 09. Så idag prøvde vi vekke han 10 og ikke la han sove så lenge , men endte bare med 2 lange lurer på dagen(han pleier bare ha en) og nå er vi her igjen uansett, klokka ett på natta og med en baby som hyler fordi han kjeder seg :p så fort vi tar han opp og snakker er han så blid, men i senga med meg og prøver gi pupp... Ikke på tale :(

Slitt litt med at vår har forskjøvet leggetiden sin fra 6/7 til 9 nå. Hun sovner litt, og er urolig hele kvelden. Selv om hun er stuptrøtt.
Hun er nøyaktig slik som din og. Blid og fornøyd når vi kommer, ellers sutring.

Trøst at vi stiller klokka til helga en time tilbake? Kanskje de små ikke endrer noe, så det blir en time tidligere uansett?;) ellers prøver vi selv å finne ut hvordan vi får henne til å ta natta når hun pleier..

Har hørt at man skal vekke de et kvarter tidligere, husker ikke om det er hver dag eller hver uke.
Liker han å kjøre bil?
Min liker å være våken fra 12 til 12, men han blir så sliten at vi bruker å kjøre et par timer hver kveld, så han får slappet av.

Ojdå hørtes veldig slitsomt ut! Har desverre ingen gode råd, hvordan få snudd rytmen tilbake.. Hvordan sover han på ettermiddag tidlig kveld da?

Han sover som regel ikke mer enn den tre timers luren på dagen.. Våkner 12, sovner 14 tiden og sover til 17 også er han oppe til 01 på natta. Kanskje en rask dupp på 30 min rundt 20 tiden.. Håpløst :p

Har hørt at man skal vekke de et kvarter tidligere, husker ikke om det er hver dag eller hver uke.
Liker han å kjøre bil?
Min liker å være våken fra 12 til 12, men han blir så sliten at vi bruker å kjøre et par timer hver kveld, så han får slappet av.

Han hater kjøre bil :/ uff sånn var det her en lang periode og, han våkna 08 og sov ikke før 21 på kvelden :o

Han sover som regel ikke mer enn den tre timers luren på dagen.. Våkner 12, sovner 14 tiden og sover til 17 også er han oppe til 01 på natta. Kanskje en rask dupp på 30 min rundt 20 tiden.. Håpløst :p

Kan du ikke prøve å la han sove mindre enn tre timer på ettermiddagen da? Hvis han sover så lenge rett før kvelden, så er han kanskje ikke trøtt nok..

Kan du ikke prøve å la han sove mindre enn tre timer på ettermiddagen da? Hvis han sover så lenge rett før kvelden, så er han kanskje ikke trøtt nok..

Når vi prøvde det endte det bare med at han sovna rundt 18 isteden og våknet 20 og var lys våken ::

Hva skjer hvis du legger han for seg selv i sengen tidligere om kvelden?

Vi legger lille mellom 18-19 hver kveld, går det mye lengre enn det så blir hun overtrøtt og hyyyyyler :eek:

Vi legger lille mellom 18-19 hver kveld, går det mye lengre enn det så blir hun overtrøtt og hyyyyyler :eek:
Hvordan går det å legge de for seg selv? Her så sliter vi litt med det :P ikke alltid hun finner roen selv.

Han ligger aldri for seg selv han haaaateer det :/ så fort vi legger han fra oss går det i panikk - ikke surving :/

Lillemor var grei å legge om kveldene helt til for 2uker siden. Da la hun seg mellom 20-21 og sov til 08/09. Nå styrer hun fælt på kvelden. Må bysses i søvn. Så fort jeg legger henne ned i senga våkner hun. Og slik driver jeg på fram til 22-23. Hun er kjempe trøtt men finner ikke roen.
På dagtid må jeg trille hver dag for å få henne til å sove. Sover også i bilstol men føler ikke jeg kan drive og kjøre hele tiden heller. Hun har alltid vert vanskelig til å få til å sove på dagtid, men har gått greit på kvelden når hun skal ta kveld,helt til nå. Håper det går seg til snart igjen.
Var bortskjemt med storebror, han tok tidlig kveld og sov hele natta fra han var 2mnd ;-)

Lillemor var grei å legge om kveldene helt til for 2uker siden. Da la hun seg mellom 20-21 og sov til 08/09. Nå styrer hun fælt på kvelden. Må bysses i søvn. Så fort jeg legger henne ned i senga våkner hun. Og slik driver jeg på fram til 22-23. Hun er kjempe trøtt men finner ikke roen.
På dagtid må jeg trille hver dag for å få henne til å sove. Sover også i bilstol men føler ikke jeg kan drive og kjøre hele tiden heller. Hun har alltid vert vanskelig til å få til å sove på dagtid, men har gått greit på kvelden når hun skal ta kveld,helt til nå. Håper det går seg til snart igjen.
Var bortskjemt med storebror, han tok tidlig kveld og sov hele natta fra han var 2mnd ;-)

Høres kjent ut, vi må gjøre akkuratt samme på kveldene bare at vi holder på til 01. På dagen sover han i vogna UTe her og. Håper det går over for Oss :)

Anbefaler å lese litt på nett om spedbarnssøvn der lærte jeg MASSE :o fikk masse tips osv og nå går det mye bedre her i gården :) er problemene bare en periode kan det være utviklingssprang? Har dere sjekket appen "The Wonder Weeks"? William er alltid ganske vanskelig både med soving på dagtid og kveld noen dager når han går igjennom det :)

Back
Topp