Nekter å spise

Annic73

Gift med forumet
Julius er så vrang fortia [:(] Setter vi han i spisestolen så begynner han å protestere med en gang...
Ikke vil han ha grøt, den har vi prøvd med frukt som "smørøye" men neida, han kniper sammen munnen og vrir seg unna, og brød- tja 2-5 terninger også er det stopp dær også... Vet ikke hva jeg skal gjøre...[&o]

Han spiser frukt og middag men det er altså ALT[&:] Kjenner jeg blir litt frustrert, for han må jo ha mere mat en det lille han får i seg nå om dagen... 
Han elsker melkeflaska si da, så han e jo i himmelen når den kommer fram...
Vi har gjort om litt på rutiner når det gjelder den flaska også, for det virka som om han ikke ville ha mat pga at han satt å venta på melka som han viste skulle komme etterpå... så melkeflaska får han ikke før etter ei go stund etter måltidet...

Men er det flere som har det litt sånn fortia?

Akkurat det samme som hos meg dette. Hun har ALLTID vært flink å spise, men for 1 uke siden begynte hun også med dette tullet. Jeg blir kjempefrustrert, og er også redd hun får i seg for lite[&o]

Her er det grøt, middag og skivene. Hun spiser et par skjeer/biter..så dytter hun det ut med tungen igjen, så nekter hun å åpne munnen mer og bare rister på hode[&:][:D][&o]
Mme og fruktpure går fint. Men kan jo ikke få det hele tiden[:o]

Dårlig matlyst her i gården også.....[&o]
Hun spytter ut alt! Må liksom lirke og lure litt for å få henne til å spise noe. Veldig populært at jeg synger, og maten kommer flyvende inn i munnen på henne, men det kan jeg jo ikke venne henne til heller [:D]

Uff vi har det sånn vi også, jeg har ingen gode råd [&o]

Hadde det sånn en periode, men dey gikk over av seg selv og nå spiser hun godt igjen.[:)]
 Tror de kan bli sånn pga tennene. ( Dumme tenner....[>:])

ORIGINAL: Annic73

Julius er så vrang fortia [:(] Setter vi han i spisestolen så begynner han å protestere med en gang...
Ikke vil han ha grøt, den har vi prøvd med frukt som "smørøye" men neida, han kniper sammen munnen og vrir seg unna, og brød- tja 2-5 terninger også er det stopp dær også... Vet ikke hva jeg skal gjøre...[&o]

Han spiser frukt og middag men det er altså ALT[&:] Kjenner jeg blir litt frustrert, for han må jo ha mere mat en det lille han får i seg nå om dagen... 
Han elsker melkeflaska si da, så han e jo i himmelen når den kommer fram...
Vi har gjort om litt på rutiner når det gjelder den flaska også, for det virka som om han ikke ville ha mat pga at han satt å venta på melka som han viste skulle komme etterpå... så melkeflaska får han ikke før etter ei go stund etter måltidet...

Men er det flere som har det litt sånn fortia?

Min Elias ble slik for ei ukes tid sinden... men han ble også kvalmen virket d som.... men så fikk han 3 tenner samtidig.... nå når di har brutt fram spiser han som normalt igjenn.... Kan jo være tenner på gang????

sprøtt og lese....

Akkurat sånn er det her og. Hver måltid er en kamp!! Nicholas har jo alltid spist mye, men den siste uken vil han ikke ha noen ting. Kanskje litt brød innimellom eller mme. Ingenting annet, og han må jo være sulten...

men da er det tydligvis vanlig så da gidder jeg ikke bekymre meg over det jeg..... det går nok over...

Dere skal se han når han spiser altså: han gaper, får mat i munn, tygger litt på det og spytter det ut igjen - gjerne ved hjelp av hånda så drar han det ut av munnen igjen, og griser overalt med maten... og jeg vasker....[:)]

Ja er sånn her også. Bare gir henne flaska jeg. Så vil hun stortsett ha litt mer "mat" etter en liten stund. Virker som hun blir litt lei av melka si også innimellom.
Enn om de bare hadde kunnet snakke. [:)]

Okey...puster litt lettere nå... "godt" å lese at vi faktisk ikke er alene da... vet jo de kommer inn i perioder med mindre matlyst under hele oppveksten, men blit like bekymra hver gang gitt...
Når det gjelder veske inntak så drikker han vann av kopp til vært måltid... han tømmer den stortsett vær gang, så det bekymrer meg ikke... Skal prøve å lurkikke inn i munnen i morra... kanskje det er tenner pågang [;)]

ORIGINAL: Skrållan

JAAAA, sånn har vi hatt det i 2 uker også! [&o] Hun har begynt å spise litt mer igjen nå da, heldigvis! Noen dager fikk jeg bare i henne et halvt middagsglass og noen skjeer grøt, da ble jeg passe bekymra da... [&o]
[/
quote]

slik er det her..å ja, jeg blir også bekymra[&o]

Min lillemann var sånn i en uke eller noe, og det viste seg at det var fordi det var en tann på vei. Da den var kommet igjennom så spiste han normalt igjen. Mens det pågikk så ville han bare ha litt grøt, ellers så var det bare melk. Brød og middag kom ikke på tale [:'(] Kan det være tenner som er på vei tror du? Har han andre symptoner? Rennende nese, urolig? [8|]

i går kom den 8 tannen igjennom her, og i dag spiste han faktisk opp grøten til frokosten. grøt blandet med fruktpure, for frukt pure vil han stort sett alltid ha....

Så får vi se da om han spiser litt bedre i dag....

Emilie har å hatt en sånn periode nå, tror den er i ferd med å gå over da. Men det jeg gjorde var å være bestemt på måltidene. Ville hun ikke ha grøt, neivell, da får ho la være å spise... Så prøver vi igjen til neste måltid. De spiser jo når de blir sultne allikevell. Tror bare det er viktig ikke å gi de noe mellom måltidene i de periodene de spiser dårlig... Mat lysten kommer igjen!![;)]

Hun her har også vært sånn i det siste, men det gikk heldigvis over da fortennene dukka opp..

Håper Julius finner matvettet igjen fort! [:)]

Skjønner vi er i samme båt her alle mann ja[&o][:)]

Hun nektet grøten her, så den kuttet vi ut en liten periode. Nå prøve vi litt på kveldene igjen.
Hvis hun får middagsglass så skal hun gjerne holde en eller to skjeer selv. Da blir hun litt opptatt av de og gaper opp. Hvis ikke jakter hun bare på skjea mi. Hehe[:D]

Hvis det er brødskive så tar hun kanskje et par biter. Så skal hun dytte dem i munnen selv. En del klin, men morsomt å se på[:D] Så er litt kronglete her også om dagen, men går seg til. Men eeelsker flaska ja[&o][:D]

Back
Topp