Neimen, AU DA! Masrier??

Maewin

Andre møte med forumet
Har termin(er) i neste uke. Andregangsfødende, og sist fødte jeg i slutten av uke 39 i følge UL-termin (et par dager før den, et par dager etter min egen termin). Hun var stjernekikker, så å måtte oppleve ryggfødsel igjen er marerittet!

I går natt fikk jeg plutselig noen skikkelige smerter som jeg rett og slett trodde var luftsmerter. Tenkte jeg var forstoppet, men fikk etterhvert gått på do og ingenting hjalp. Etter kanskje en halvtime med helt intense smerter roet det seg og jeg fikk lagt meg ned og slappet av, men kunne ikke sove. 45 minutter senere begynte det igjen, og jeg måtte virkelig puste meg gjennom det, det gikk liksom i bølger! Til slutt stod jeg opp og merket at jeg hadde intense ryggsmerter som ikke avtok. Det var da jeg innså at det ikke var luftsmerter (kom jo heller ikke noe luft da), og at jeg i tillegg fikk smerter som gikk over magen som var veldig hard hele tiden. Jaja, mas/modning/vanlige rier tenkte jeg, men problemet var at jeg ikke kunne holde styr på dem fordi ryggsmerten ikke avtok og det var vanskelig å konsentrere seg. Som sagt fødte jeg stjernekikker sist, og da hadde jeg samme problem, men bare i siste fasen av fødsel (ingen pause mellom riene for å si det sånn!), så det var litt stressende å stå der alene midt på natta. Jeg hadde det vel sånn i to-tre timer til jeg slutt vekket mannen og spurte hva han syns jeg burde gjøre, han foreslo at han kunne prøve å følge med hvordan det gikk med meg og se om han kunne ta tiden men da.. sluttet det bare!

JA VEL DA?

Jeg satt våken litt til, men gikk til slutt å la meg klokken fem og fikk sove til halv ni i morgest. Babyen er aktiv inni der, og selv om jeg har ubehagelige kynnere (de har jeg hatt lenge, så jeg vet det ikke var det jeg kjente på i går) er det ikke vondt slik jeg opplevde det. Sist gang hadde jeg rier i rundt 30 timer før jeg nådde 4 cm (stjernekikkere er treeeeige), men de hadde ikke pause slik som dette, så jeg har ikke erfaring med hva dette kan være.. mas/modningsrier kanskje? Håper virkelig ikke jeg må oppleve slike ofte i flere uker til, det føles bare så utrolig unyttig og teit når det ikke fører noen sted!

Erfaringer, tanker? Er masrier så vonde? Jeg var på grensen til å ringe føden i går, men bare for å spørre dem hva de tenkte.. har ikke akkurat lav terskel for å ringe dem, har telefonskrekk så mannen ringte sist etter 10 timer med rier.. hehe.

Høres ut som maserier ja. Er også andregangsfødende. Har hatt slike av og på i flere uker. Hadde noen veldig kraftige maserier i natt, men de ga seg etterhvert. Fødselen er nok ikke så langt unna. Men om du er usikker er det bedre med en sjekk på sykehuset for mye enn en for lite. Skjønner deg helt og holdent når det kommer til telefonskrekk. Har ganske høy terskel for å ringe selv. Har allerede vært på sykehuset en gang selv pga maserier, så nå vet jeg litt hva det går ut på.

Uff, så kjipt da! Hadde håpet at om ungen skulle være like lite samarbeidsvillig som sist gang kunne jeg i det minste ha et lignende fødselsforløp. Heh.

Jeg skal ringe føden om det skjer igjen, for det var rett og slett intenst da det stod på som værst og som sagt så har jeg hatt rier hjemme i først 10 timer og deretter 20 timer sist fødsel så jeg har jo erfaring med å klare meg selv med smertene (mannen sov gjennom nettene, bare jeg som ikke fikk hvile da!). Håper iallefall om det er mase/modningsrier at de gjør NOE og ikke bare er til bry. Har også samlingsuke med forelesninger hele uken, og i dag måtte jeg stå over etter den natten jeg hadde, så om alt bare kan holde seg på is til helga går det ok.. ;o

Blåser masse fødestøv i din retning, håper vi begge får fart på sakene etterhvert!

Takk i like måte :)I verste fall kan du jo ta paracet. Mulig det hjelper ;)

Jeg hadde noen intense netter helt i begynnelsen av januar, med veldig smertefulle, regelmessige og lange maserier. Alle fortalte meg at det var tegn på at ting var i gang.

For å si det sånn - jeg er gravid enda!

Ja, det kan tydelig gå begge veiene!

Det har ikke skjedd noe i dag. Nå skal det jo nevnes at jeg siden har jul har hatt mye smerter og bekkenløsning, men ikke er i jobb (er student) så har fått styrt aktivitet selv og fått slappet av der det var nødvendig. Selv om jeg har handlet babyutstyr og skrev en eksamen over noen netter har det skjedd lite for å si det sånn. Mandag var den første dagen tilbake på skolen, en lang og ganske hard dag selv om jeg var i overraskende god form. Kanskje kroppen rett og slett bare sa ifra at "Åj, har du tenkt å begynne sånn NÅ etter ingenting?". Holdt meg uansett hjemme i dag, spesielt siden jeg ikke fikk sove før klokka tre, og null har skjedd så vi får se hvordan det går etter morgendagen. ;x Har lite lyst å føde på skolen da!

Er førstegangs og hatt maserier nå i to dager :)
Det begynte med å komme ganske regelmessig på dag nr 1, men forsvant på natten etter gode 4 timer med søvn på ettermiddag/kveld, til å komme tilbake dagen etter, regelmessig igjen hele dagen, natten, og er her fremdeles.
Men ingen fødsel i syne :)
Ingen slimpropp gått, ingen vannavgang eller noe :)
Har en del murringer og ryggsmerter, og en del stikkninger i bekkenet :)
Er glad jeg har noen tegn til at noe skjer iallefall, da :)
Har 6 dager før overtidskontroll, men håper det starter av seg selv!

Back
Topp