Nei takk til besøk på sykehuset!

kakemonster

Betatt av forumet
Jeg skal ikke ha besøk av familie og venner på sykehuset etter fødsel, jeg synes det var bare irriterende og energikrevende sist. Jeg er andregangsfødende. Besøk får vente til vi kommer hjem.
Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor alle absolutt alle skal komme og se på baby rett etter fødsel.
Er det noen andre som ventet med besøk til en kom hjem, og hvilke reaksjoner fikk dere?
Svigermor får sikkert fnatt, men det bryr jeg meg ikke om
 
Jeg hadde masse besøk på sykehuset, men alle spurte om vi orket eller om vi ville vente til vi kom hjem.
Vi har hatt besøk hver eneste dag siden lillemann ble født, og svigemor bor hos oss en uke ( hun bor langt unna, så det var koselig at hun blir en stund når hun først er her :) )
Men kjenner det skal bli godt å få noen dager alene- uten så mye besøk :)

Når det gjelder dere som ikke vil ha besøk på sykehuset så synes jrh absolutt alle skal respektere det!
Man er jo sliten å har lyst til å komme seg, kose seg med barnet uten forstyrrelser osv :)!
Ville ha sagt det til de at du ikke ønsker besøk og at de må respektere dette :)
Lykke til å kos deg masse med bebis :)
 
Jeg var helt motsat
Jeg skal ikke ha besøk av familie og venner på sykehuset etter fødsel, jeg synes det var bare irriterende og energikrevende sist. Jeg er andregangsfødende. Besøk får vente til vi kommer hjem.
Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor alle absolutt alle skal komme og se på baby rett etter fødsel.
Er det noen andre som ventet med besøk til en kom hjem, og hvilke reaksjoner fikk dere?
Svigermor får sikkert fnatt, men det bryr jeg meg ikke om
Jeg var helt motsatt forrige gang i alle fall.. Klarte ikke vente med å vise frem lille nurket! Så besøk på sykeshuset var noe jeg satte veldig pris på. Men dette er forbeholdt de jeg føler meg aller nærmest! Orker ikke allsalag besøk der nei, heller ikke hjemme vil jeg ha det i førsten. Men de jeg holder aller nærmest må bare komme! (Om de har vett til å gå igjen :p) Alt med måte! Denne gang vil jeg selvfølgelig at store-snupp får komme først av alle, og også at vi 4 får være sammen, alene, den første dagen i alle fall. Mulig jeg reiser hjem raskere enn sist også slik at vi får en annen ro på oss.
 
Jeg skal ikke ha besøk av familie og venner på sykehuset etter fødsel, jeg synes det var bare irriterende og energikrevende sist. Jeg er andregangsfødende. Besøk får vente til vi kommer hjem.
Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor alle absolutt alle skal komme og se på baby rett etter fødsel.
Er det noen andre som ventet med besøk til en kom hjem, og hvilke reaksjoner fikk dere?
Svigermor får sikkert fnatt, men det bryr jeg meg ikke om

Enig!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg syns et var et ork sist gang og har egentlig ikke lyst på besøk av andre enn storebroren til babyen denne gangen, problemet er bare at da må noen av besteforeldrene ta han med. Tenker å begrense tiden de får være der i stedet, og da si i fra på forhånd at dere får være en time, ikke lenger.
 
Forrige gang så endte fødsel med hastesnitt etter 3 fulle dager med rier. Og snittet endte med hemstom. Vi hadde masse besøk på sykehuset og barselshotellet, og det slet på kroppen. Vi snakker foreldre, tanter og onkler, og søssken og venner. Vil nok ha besøk denne gangen også , meeeen når det er sagt så vil vi begrense det til aller nærmeste familie, og heller ta masse besøk når vi kommer oss hjem. Vi har jo ei snuppe på 2 år også som skal få tid til å skjønne at lillesøsster er kommet:)
 
Jeg lå på intensiven og bare mannen, mamma, pappa og søstern fikk komme inn til meg (de var jo der for MEG og ikke bare titte på baby). Svigers og venner av meg og mannen fikk hilse på baby på besøksrommet, mannen hadde baby.

Jeg synes det er greit at mamma og søs kommer, men kjenner jeg egentlig ikke orker svigers. Får be mannen være der når de kommer så de kan sitte i besøksstua. Ikke bare for min del, men for eventuelt andre jeg deler rom med på barsel.
 
Jeg bestemte meg og for det før vi dro på sykehuset. Men ble litt ensom så fikk noe besøk. På sykehuset hadde jo besøket med seg kos. Men jeg syns det var slitsomt når vi kom hjem og jeg skulle stå for servering samtidig som jeg ammer. Alle kommer jo på besøk med en gang og. Får aldri no besøk nå lenger:-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg bestemte meg og for det før vi dro på sykehuset. Men ble litt ensom så fikk noe besøk. På sykehuset hadde jo besøket med seg kos. Men jeg syns det var slitsomt når vi kom hjem og jeg skulle stå for servering samtidig som jeg ammer. Alle kommer jo på besøk med en gang og. Får aldri no besøk nå lenger:-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Helt enig!! Alle skulle komme på besøk den første helga vi kom hjem. Så vi var jo helt utslitte etter det. Mens nå kommer det ingen..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg synes det er veldig fint med besøk på sykehuset jeg. Bedre det, enn første uka hjemme. Der er det bare meg og baby, og ingen søsken som også trenger min oppmerksomhet. Samt at man slipper å føle på servering og husrydding. Men så er det kanskje litt annerledes å få 6. mann da.. Full respekt for dem som ikke ønsker besøk :)
 
Jeg har prøvd å forberede sambo på at jeg "kanskje ikke" orker noe besøk. Jeg er på mitt mest sårbare, og har ingen familie, og så godt som ingen av mine venner her i byen, og da er det litt sårt hvis "alle" hans skal besøke oss på sykehuset. Tror jeg vil synes det er bedre når vi kommer hjem, og jeg har bedre tilgang til egne klær, føle meg litt freshere (sykehus får meg alltid til å føle meg ufresh), og være på min hjemmebane.
 
Jeg hadde masse besøk på sykehuset første gangen. Utrolig slitsomt og unødvendig.

Bestemte meg derfor for at kun nærmeste familie fikk komme denne gangen, men det var jammen slitsomt nok det også. Skulle ønske jeg ventet! For et mas det har vært de siste dagene !!
 
Jeg er helt motsatt! Syntes det var så koselig å få besøk på sykehuset! Kun nærmeste familie da, og bestevenninna mi. Det hadde blitt lange dager uten besøk. Klart, jeg brukte mye tid bare på å beundre lillemann, og bli kjent med han, men han sov jo hele tiden så det var deilig med noen å snakke med innimellom, samt å vise han frem ♥

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Vi hadde besøk på sykehuset, men på barsel i Skien er det kun lov at besteforeldre av barnet pluss søsken til barnet får komme på besøk - og kun én time fra 6-7. Det gikk greit, men syns det var verre med alle de som ville komme rett etter at vi kom hjem fra sykehuset. Jeg hadde jo så melkespreng at gutten vår fikk faktisk ikke tak i puppen det første døgnet vi kom hjem, og med besøk da og en veldig sulten baby som skreik så var ikke det mye moro! Heldigvis tok han puppen etter et døgn da, men da det stod på var det veldig frustrerende!

Så til en annen gang har jeg hvertfall lært at hjemmebesøk får vente noen dager neste gang :) Jeg skjønner nå at det faktisk ligger ganske mye i det når man blir fortalt at vi skal nyte barseltiden i fred og ro for å bli kjent med barnet vårt. Barnet trenger jo ro det også :)
 
Var innlagt i 10 dager på barsel. Hadde besøk hver dag hele dagen ( hadde alene rom ) men det var pga jeg hæla ikke være der alene med de heksene og hvordam de behandlet meg. Så jeg syntes det var fantastisk!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
I tønsberg er det ikke lov med besøk på barsel av andre enn far og søsken. Da må man gå ned til kiosken og det var ikke aktuelt for meg, så slapp besøk. Vi kom hjem 1 juledag, så da var de fleste opptatt med selskaper. Så det kom ikke så mange på besøk om gangen. Perfekt :)
 
Back
Topp