Nei, nei, nei - f*%#!

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Så lenge var man altså i himmelen. 6+4. Dagen da kvalmen kom kastende over meg - igjen. Nå bare ligger jeg her og griner, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Typisk også at jeg har reist bort for å delta på kurs en uke. Trodde virkelig det skulle bli min tur til å ha et normalt svangerskap denne gangen. Har gjort alle trix i boken for å holde kvalmen borte, og så langt har det altså funket perfekt. Kan jo alltids håpe på at det bare var et blaff og at alt er i orden til i morgen, men tror det ikke før jeg våkner uten kvalme i morgen.

Med førstemann var jeg kvalm fra uke 5 til uke 22, og deretter fra uke 30 og frem til fødsel. Men nestemann var jeg kvalm før jeg visste om graviditeten (ikke planlagt) og var innlagt fra uke 8 frem til ks 6 uker før termin. Vet ærlig talt ikke om jeg orker reprise på de 7 mnd... Det går jo katastrofalt ut over familien, og denne gangen har vi to barn som skal koordineres og følges opp. I tillegg tar det mange måneder å komme seg etter et halvt år som flat. Faen, faen, faen. Beklager å ta ut frustrasjon på dere, men det er ingen andre som vet om at jeg er gravid. Nå går jeg surmulende til sengs og krysser fingre, tær og alt jeg har for at dette bare var et blaff fra fortiden...
 
Ånei!! :( håper du våkner frisk og rask i morra og at kvalmen bare var ett blaff!! Krysser fingrene for fin morgendag [emoji8]
 
Å nei! Først trodde jeg det verst tenkelige hadde skjedd, leste videre og ble så lettet og glad for at det ikke var det, men leste videre igjen og skjønner at det er alvorlig svangerskapskvalme du har gått gjennom tidligere :( Jeg skjønner du blir redd for at det samme skjer igjen. Stakkar vennen :sorry: Jeg krysser alt jeg har for at du slipper det igjen. Sender deg gode tanker og håper du kommer deg gjennom kurset på en grei måte :Heartred
 
Ånei, føler virkelig med deg[emoji20] Krysser fingra for at det bare er et blaff og at formen er tipp topp i morra[emoji172]
 
Uff, ja.. håper alt er bra til i morgen! Før jeg leste alt tenkte jeg å tipse om samarin.. Men det er vel kanskje ikke noe som hjelper i dette tilfelle (som ikke skal skje likevel). Klem [emoji173]
 
Huff, krysser fingrene for at det bare er et lite blaff, og at det går over veldig snart
 
Fort deg å ta kontakt med fastlege, så han kan hendvende deg til gyn, så dere kan komme igang med væskepåfylling (pluss kvalmestillende intravenøst de dagene du er der å fyller på, så du kanskje får i deg noe mat de dagene) så fort som fy, så du ikke rekker ramle helt sammen... kan være det hjelper å holde deg litt oppe... Å så ville jeg testet ut Zofran kvalmestillende (stikkpille). Hjalp veldig til å begynne for min del, men så gikk det dessverre over. Men trenger jo ikke gjøre det for deg...
 
Å nei! Håper du kan finne noe som holder kvalmen borte. Høres ut som du har slitsomme svangerskap stakker!

Jeg hadde lite kvalme med første. Med nr to hadde jeg mye, slik som du beskriver ditt første svangerskap faktisk. Jeg går selv og venter på om der blir kvalme eller ikke denne gangen. Er 5+2 i dag. Omtrent nå kvalmen dukket opp sist..
 
Takk for kryssing! Det må ha hjulpet litt. Er litt bedre i dag. Bare kastet opp en gang så langt, og jeg er oppegående uten å kaldsvette. Knasker langsomt på et knekkebrød i håp om at det skal holde faenskapen borte. Har allerede zofran, (føre var), men det hjalp ikke i går. Har ikke mulighet til å oppsøke fastlegen før onsdag i neste uke pga kurs og reise. Får ta en dag av gangen og håpe sommerferien kommer snart...
 
Uff, jeg håper som både du og de andre at du virkelig slipper!!!! [emoji27][emoji177]
 
Hvordan har resten av dagen gått? :)
 
Jeg er superlykkelig!! Bare kastet opp en gang i morges og en gang i kveld. Egentlig lite kvalm gjennom dagen også. Kom tilbake nå som jeg ble sliten. Hvis det bare holder seg sånn, så skal jeg ikke klage. Trenger noen gode timer hvor jeg kan proppe i meg drikke. Har hamstret næringsdrikker i dag, så slipper jeg å spiser så mye. Jeg SKAL klare å komme meg gjennom dette uten innleggelse denne gangen. Det er urettferdig hvis jeg skal få hyperemesis tre ganger på rad! Bare 236 dager igjen, minus rabatt pga keisersnitt. Hvis det ikke blir verre enn nå, er det max 472 spyinger igjen til mål. :) Nesten så jeg må lage krysseliste på badet for å holde motivasjonen oppe...
 
Jeg er superlykkelig!! Bare kastet opp en gang i morges og en gang i kveld. Egentlig lite kvalm gjennom dagen også. Kom tilbake nå som jeg ble sliten. Hvis det bare holder seg sånn, så skal jeg ikke klage. Trenger noen gode timer hvor jeg kan proppe i meg drikke. Har hamstret næringsdrikker i dag, så slipper jeg å spiser så mye. Jeg SKAL klare å komme meg gjennom dette uten innleggelse denne gangen. Det er urettferdig hvis jeg skal få hyperemesis tre ganger på rad! Bare 236 dager igjen, minus rabatt pga keisersnitt. Hvis det ikke blir verre enn nå, er det max 472 spyinger igjen til mål. :) Nesten så jeg må lage krysseliste på badet for å holde motivasjonen oppe...

Så bra, håper det holder seg sånn :D
 
Håper indelig det har holdt seg i dag og[emoji4] hvordan er formen?
 
Å så bra! Det er litt trist hva som er en god kvalmedag for deg, men så bra at du er så positiv :)
 
Huff, det høres så slitsomt ut. Å spy er verste sort håper den verste kvalmen gir seg fort!
 
Så omtenksomme dere er - takk! Ser ut til at det har stabilisert seg i en spyrunde på morgenen og en på kvelden. Dagen i dag har også gått fint. [emoji1303] Litt spent på hva som skjer på mandag når jeg returnerer til sykehuslivet og luktene der, men kurslivet ser ut til å være berget i allefall! [emoji7]
 
Back
Topp