Nei mat under amming?

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Er førstegangs å lurer på hva som er nei mat når man ammer og hvorfor, venter I nov så lurer å litt på hva av jule mat jeg ikke kan spise?

Du må nesten prøve deg fram, er forskjellig hvor sensitive magene til de små er. Men løk og kål er jo kjente matvarer man gjerne holder seg unna mens man ammer, da de kan føre til mye luftplager hos babyen. Så surkål til juleribba ville jeg nok vært forsiktig med ;)

Ja, må bare prøve. Jeg hadde ingen matbegrensninger bortsett fra koffein. Holdt meg til samme mengde som da jeg var gravid.

Jeg kunne spise alt, mini hadde aldri magevondt.

Jeg kunne spise alt, mini hadde aldri magevondt.
Her opplevde vi litt magevondt på kveldene, men aldri noen sammenheng med hva jeg hadde spist eller ikke, så tror egentlig det er kjerringråd på vei ut av dato :-)

Jeg kunne spise alt, men er ikke noen storspiser av løk og kål uansett:) Reagerte heller ikke på kullsyre.

Har styrt unna alkohol, ellers har jeg spist og drukket som normalt uten plager hos baby. :) Min eldste fikk utslett hvis jeg drakk appelsinjuice, så drakk ikke det da jeg ammet ham..

Bortsett fra alkohol kunne jeg spise og drikke hva jeg ville, glemte meg stadig og vesla reagerte jo ikke på noe! :p

Back
Topp