Nei, jeg har spist brie...

Boondocker

Flørter med forumet
Nå plutselig, en uke etter jeg har vært ute og spist tapas sammen med jobben, så går det opp for meg at jeg har spist en bit med brie:excited001

Jeg lot være å spise spekemat og spekeskinke, for det vet jeg om fra før av, men jeg spiste BRIE!

Argh... Noe å bli redd og stressa for?:schoked025

Nei, du hadde blitt dårlig nå om det var noe farlig.:)

Det er en del brie som er pasteurisert også, hvertfall av det vi får kjøpt på butikken her, typen kom hjem med en i går, så kan godt hende den du spiste også var det :)

Årsaken til at man ikke bør spise brie eller spekemat, er risikoen for at det KAN være listeria i det. Altså heter det seg ikke at brie = gift, når man er gravid :p Bare at risikoen er såpass at man anbefaler at man ikke spiser det. Så lenge det ikke bekreftes listeriautbrudd i brie importert til Norge så er du også på den trygge siden :) Her i EU-land så har vi ca 2-3 "tilbaketrekninger" på markedet pga listeria pr. måned. Da er det særlig Fransk mykost som gjerne er fra små nisjeprodusenter, som er belastet. Altså går det nok helt fint :)

Går sikkert fint ja. Heldigvis gjør det oftest det :) Bare vær obs på det til neste gang.

Back
Topp