Negler

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Fikk beskjed på barselavdelingen at jeg ikke skulle klippe, bite eller rive neglene på lillegutt. De sa jeg skulle ta sokker på hendene og la de løsne av seg selv, men føler ikke det nytter. :(

Hva gjør dere? :)
 
Fikk beskjed på barselavdelingen at jeg ikke skulle klippe, bite eller rive neglene på lillegutt. De sa jeg skulle ta sokker på hendene og la de løsne av seg selv, men føler ikke det nytter. :(

Hva gjør dere? :)

Det fikk jeg beskjed om også, men helsesøster sa jeg skulle rive. Jeg føler ikke de brekker av seg selv, så jeg river
 
Jeg klipper med saks :)
 
Jeg fikk også den beskjeden (blant annet, de sa ulike ting de ulike damene). Vi hadde på votter noen uker, og så begynte jeg å bite dem forsiktig.
 
Klipper med neglklipper.
 
Klipper med saks,det gjorde jeg sist også. Hvorfor skal man ikke klippe?

Neglene blir vel hardere av det tror jeg :) Så mange anbefaler å vente med å klippe i noen måneder.

Vi river av. Synes det var lit my vanskelig først, men går ok nå. Bruker tennene litt for å få tak om nødvendig.
 
Jeg bruker negl klipper. Her blir han helt vill om
Han får noe på hendene så er uaktuelt med votter. syns uansett det er veldig greit å klippe de.
 
Jeg klarer ikke å bite eller klippe de.. Så når det løsner en flik så drar jeg den bare av :) Men han klorer seg bare en sjelden gang:)
 
Neglene til nyfødte er så myke at det er lett å klippe i huden hvis man prøver de første tre ukene. Bit eller riv av hvis de er lange frem til de er tre uker (evt.3 uker siden termindato). Da kan du fint klippe med neglesaks :)
 
I heftet fra barsel her står det at de ikke skal klippes, men kan rives når de fliser seg. Ellers anbefalte de klorevotter og å smøre neglene og kinnene med fet krem. Da blir neglene mykere og kinnene vanskeligere å klore opp.
 
Jeg klipper de med neglesaks. Rørte de ikke i starten, men da klorte hun seg selv - og det gjør jo vondt når hun setter neglene i puppen! Som om noen stikker deg med nåler.. Så 3 uker etter fødsel begynte jeg å klippe de.
 
Jeg fikk beskjed om forskjellige ting fra forskjellige folk på sykehuset. Ene dama sa riv. Andre dama sa bruk negl saks tredje sa bit av. Men jeg har funnet ut at en sånn mini neglklipper funker fra for meg. Syntes det var skummelt første gang men det gikk bra.
 
Jeg klipper de med neglesaks. Rørte de ikke i starten, men da klorte hun seg selv - og det gjør jo vondt når hun setter neglene i puppen! Som om noen stikker deg med nåler.. Så 3 uker etter fødsel begynte jeg å klippe de.

Akkurat sånn kjennes det ut..er helt grusomt når han ligger urolig med hendene under amming :)
 
Back
Topp