Negler som fliser seg opp..

LittleMonkey*

Forelsket i forumet
Det har jeg... Hurra!

Kan nesten ikke åpne hemetikk/brusbokser uten at neglen revner og/eller bøyer seg bakover og knekker. Neglene deler seg sånn at jeg kan rive av lag for lag.
Hvis jeg tar på klær hender det ofte at neglene får et hakk og rives av. Møkkanegler! 

Jeg vurderer å legge akryl eller sånne andre (som jeg ikke husker hva heter akkurat nå:p), men vet ikke om det har noe for seg, så om noen andre har samme problem og i tillegg har lagt på negler blir jeg glad for å høre om det ble bedre? 

Litt kjipt å stadig klore ungene og mannen fordi neglene har fliset seg opp i tuppene :(

Jeg har brukt trind nailrepair og noe annet billigræl av en neglforstreker. Begge funker bra.

Passer på å legge på 2-3 ganger i uke en periode, så holder det å legge på ett lag i helga. Legger på ny når den gamle ser sliten ut bare;)

Da skal jeg prøve trind! Har prøvd mange sånne neglforsterkere uten hell, men ikke den du nevner :) Takk for tips!

Har du prøvd å smøre neglene med mandelolje? Har også lest at det er bedre å klippe neglene enn å file de hvis man plages med flisete negler, da de flises lettere ved filing. Ellers så kan du ta ølgjær (mye B-vitamin), lest at B-vitaminer hjelper på hud, hår og negler, men også lest at det ikke har noe for seg. Men det skader jo ikke å prøve? Ang akrylnegler har jeg dessverre ikke så mye erfaring.

Jeg har vært så plaget med det der før, men så begynte jeg å holde neglene kortklippet og etterhvert ble de sterke og gode. De siste par årene har jeg bestandig hatt lange negler, jeg har bare klippet dem når de ble for lange, og så gror de ut igjen like lange og fine. Men nå i de siste par månedene har jeg blitt plaget med at et par negler fliser seg opp sånn som du beskriver, og jeg klarer ikke å få bukt med det. 

Kjempeirriterende!

Jeg har/hadde slike negler. Og jeg har satt på negler med Gele og ikke akryl, men det fungerte det. Eneste problemet er at neglene blir verre den dagen du slutter med Gele. Vet ikke hvordan det er med akryl. Men jeg tar fått mye bedre negler med å bruke b vitaminer. Det hjelper:)

søteste skrev:
Jeg har/hadde slike negler. Og jeg har satt på negler med Gele og ikke akryl, men det fungerte det. Eneste problemet er at neglene blir verre den dagen du slutter med Gele. Vet ikke hvordan det er med akryl. Men jeg tar fått mye bedre negler med å bruke b vitaminer. Det hjelper:)

Det var gele jeg ikke husket navnet på ;) 

Jeg får prøve litt av hvert og se, men blir det ikke bedre legger jeg nok på gele eller akryl :)

Ikke bruk neglforsterker. Som oftest gjør de neglen hardere og dermed sprøere. Neglen inneholder kanaler som liker vann og kanaler som liker olje. Har du for lite olje i neglen trekker neglen til seg mer vann og som igjen gjør neglen tørr og sprø når vannet etterhvert fordamper. Det du trenger er en olje som er laget for neglene. Vanlig olje som olivenolje osv har for store molekyler som ikke klarer å trenge ned i neglen. Jojobaolje/mandelolje funker da dette er lettere oljer, men det aller beste er en olje som er laget spesiellt for negler. Smør inn gjerne 3 ganger daglig til neglene slutter å flise seg og deretter 1 gang om dagen.  Neglene blir gjerne mer flisete nå som høsten er her. 

Akryl og gele holder bedre på oljen i neglen og kan være en løsning, men jeg ville først testet oljen da den egentlig anbefales uansett på både naturlige og kunstnegler. 

Og husk at negler ikke skal brukes som verktøy ;)

Back
Topp