Negler og hår

Lois

Forelsket i forumet
Hei!
Noen som vet om det er sånn at negler og hår vokser fortere når man er gravid? Syns i hvert fall neglene vokser i unormal fart her. :p Bruker gelnegler så ser det så _veldig_ godt når det nærmer seg tid for oppfriskning!
Mener og å ha hørt noen si det i en eller annen sammenheng.

På høyre hånd har mine vokst og blitt sterke men på venstre knekker de... Og jeg er høyrehendt! Da jeg hadde gelenegler i sommer gikk det veldig kort tid før de vokste ut...

Det er en myte. Det spørs helt på personen.
Jeg merket at håret mitt ble friskere og sunnere, og litt fyldigere pga det, og dermed så føltes det ut som om det vokste fortere, enten fordi det var så sunt, eller så kanskje det faktisk vokste en mm eller to fortere i løpet av de første ukene, men det er isåfall kun da.
De bildene hvor du ser "se så fort håret mitt vokste i løpet av 9 mnd", så viser de jo total vekst, men ikke hvor mye det hadde vokst, si feks, 9 mnd før du ble gravid. Eller etter.
Man mistet også masse hår etter graviditet pga hormonene og amming.
Neglene er samme historie. Sterkere, friskere og sunnere, men ikke særlig mye raskere vekst.
Så jeg tror nok det kun er at man tror det vokser raskere, fordi det er sunnere.

Hos meg har neglene blitt veldig skjøre, og fliser seg opp veldig.

Her merke eg at neglene mine e sterkare og får då vokse seg ganske longe..:-P før eg blei gravid va dei veeldi flisete!
Håret har og endra seg.. Før måtte eg vaska da kvar dag grunna fett.. No derimot kunne eg sikkert gått ei veka uten! Va på klassetur, tar daga uten å vaska håret - sku ikkje trudd da sånn so da såg ut!:p

Neglene mine har gått fra å knekke med en gang, til å være veldig sterke :) håret har jeg nettopp klipt kort, så man får se ;)

Back
Topp