Neglene sprekker og faller av. Hva kan det være?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Sønnen min på snart 13 mnd driver å mister neglene sine :nailbiting: de blir litt hvite, sprekker på tvers, før de så detter av. Ser ikke pent ut. Hva kan det være? Han spiser variert, så tviler på at det er noe magelsykdom.
Almentilstand er bra, leker og spiser godt .

20190407_112056.jpg
Stortåa i dag, sprukket på tvers. Tåa på negl siden av et hvit som dere ser
20190407_112007.png
Andre fot nå på fredag. Her falt neglen av. Og under der var det en ny negl som har vokst en stund:eek:
 
Her tenkte jeg at det var pga slag mot føttene (leker som detter, sparka i en kant el.) :)
 
Han kan ikke gå ennå. Har ikke skadet seg som vi har sett, også rart at det skjer på begge føtter :wideyed: mystiske greier
 
Han kan ikke gå ennå. Har ikke skadet seg som vi har sett, også rart at det skjer på begge føtter :wideyed: mystiske greier
Ligger han på magen og sparker beina i bakken når han leker for eksempel? Min gjør det i blant og da kan neglene sprekke
 
Jeg tenkte kanskje det kunne være noe sopp eller noe som gjør neglene svake å sprekker. Men når det vokser en ny under aner jeg ikke :p
 
Har han atopisk eksem? Mange AE-barn får sånn. Begge mine har hatt det/har det :oops:
 
Tenkte også på atopisk eksem. Guttungen har det og neglene hans ser sånn ut i perioder.
 
Husker jentungen også hadde det sånn. Tok det opp med lege og helsesøster men kan ikke huske hva jeg fikk til svar. Det var hvertfall ikke noe de var bekymret for...
 
Følger denne :) Datteren min på 4 år hadde/har litt av det samme. Tror ikke det har noe med å ha slått seg og gjøre :pompus:
Men lurer på om hun får for lite D-vitamin..
 
Kjæresten min har noe lignende, det viste seg å være psoriasis i neglene.
Anbefaler å kontakte hudspesialist om det vedvarer, de tar prøver og setter diagnoser.
 
Det kan være hånd, fot og munnsykdom. Trenger ikke nødvendigvis se noe av utslett og denslags til tross for at det er vanlig.
Min eldste mistet neglene noen uker etter han hadde sin.. de så sånn ut :)
 
Ville kansje tatt en tur til legen med det jeg. sånn for å være sikker.
 
Back
Topp