Neglelakk og hårfarge...

Innom å sniker litt jeg ;) For det første gratulerer til dere alle sammen...herlig å se at terminforum etter termin forum fylles opp :)))

I starten av mitt svangerskap fikk jeg samme råd fra min lege ang hårfarge...men jeg forhørte meg med flere og det var kun min fastlege som hadde det synspunktet...resten sa bare vent til du har runda 12 uker...og om mulig velg en hårfarge uten amoniakk (pga sterk lukt)...Syoss er en serie som kun har amoniakk i 2 av fargene sine (mener de er de røde)...så den har jeg brukt...veldig greit egentlig...ettersom jeg under svangerskapet har hatt myyye bedre luktesans...

Kos dere masse videre :)))

Har aldri hørt at det er skadelig jeg! Farget håret ofte gjennom sist svangerskap og kommer til å gjøre det nå også. De inneholder ikke farlige stoffer slik som hårfarge gjorde for maaange år siden, så er ingen fare med det :)

Jeg kommer nok mest sannsynlig ikke til å farge håret i svangerskapet. Mest fordi det kan ende opp med feil resultat pga hormoner osv.

Ellers så er det noe som ikke er helt bra med hårfarger for gravide, men det gjelder nok mest for de som jobber som frisører. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10096947

Jeg tror ikke jeg tør spørre legen min om det er farlig en gang. Det høres bare veldig spes ut.
Hvis neglelakk er farlig, tenk da hvor farlig det er å stå ved siden av en som røyker, eller hvor farlig det er å gå langs hovedveien. Vi puster inn utrolig mange ting i løpet av en dag, men hvis det er farlig å bruke neglelakk så tror jeg bare jeg går å legger meg Det med hårfarge virker også veldig spes, hvertfall om det er pga lukta...

Back
Topp