Neglelakk og hårfarge...

marihøne84

Blir kjent med forumet
Nå er det nesten to uker siden jeg var hos legen på første svangerskapskontroll. Det var en veldig hyggelig opplevelse men jeg stusset veldig på noe hun sa... 

Hold deg unna neglelakk og hårfarge!! 

Så mitt spørsmål er, hva tenker dere om dette? Jeg liker og se grei ut, å i og med at jeg har farget håret mitt mye mørkere enn original fargen min vil jeg gjerne farge håret jevnlig. Det med neglelakk er bare en vane jeg har lagt meg til det siste året, men er jo helt forelsket i den nye fargen min! 

Dette vet jeg det er mange diskusjoner rundt.
Selv dropper jeg alt, men også lest andre som gjør begge deler man da gjerne ute eller steder med ventilasjon..

Tror til syvende og sist at dette valget tas ut i fra hvilken "type" mor man er og hvor alvorlig man tar anbefalingene. 
En del mener jo at siden vi vokste opp så bra så kan da ikke ting være så farlig.... 

Jeg har hørt at en skal holde ser vekke med å farge håret, så det skal jeg klare :) 
Men har ikke hørt noe om neglelakk...Why? Den sterke lukten? 

Eg farga håret mitt når eg venta sønnen min og han har ikkje tatt skade av det...

Froni skrev:
Selv dropper jeg alt, men også lest andre som gjør begge deler man da gjerne ute eller steder med ventilasjon..

Tror til syvende og sist at dette valget tas ut i fra hvilken "type" mor man er og hvor alvorlig man tar anbefalingene. 
En del mener jo at siden vi vokste opp så bra så kan da ikke ting være så farlig.... 

Dette har jeg aldri fått beskjed om. Har tvert i mot fått beskjed om at begge deler er helt ok. Lurer derfor på hvor dette står siden du kaller det en anbefaling? :)

becs skrev:

Froni skrev:

Dette har jeg aldri fått beskjed om. Har tvert i mot fått beskjed om at begge deler er helt ok. Lurer derfor på hvor dette står siden du kaller det en anbefaling? :)

Regner med hun mener anbefalingen fra legen, og ikke nødvendigvis noe hun har lest et sted :-)

*Mille* skrev:

becs skrev:

Froni skrev:

Regner med hun mener anbefalingen fra legen, og ikke nødvendigvis noe hun har lest et sted :-)

Jeg bare stusset over det med hva slags type mor... Jeg er en type mor som vil ha en frisk unge selv om jeg bruker neglelakk og farger håret når jeg aldri har blitt frarådet det fra min lege. Derfor ble dette litt viktig for meg å komme til bunns i dersom det er riktig. 

Jeg mener å ha lest at hårfargene som finnes i dag ikke har så mye farlig stoffer i seg lengre, og at det er helt trygt å bruke. Det med neglelakk har jeg aldri hørt om , eller fått anbefalinger om å holde seg unna. Sniffer ikke neglelakkfjerner lissom...

Og kommentaren om "type mor" syns jeg var litt unødvendig...

Jeg mener å ha lest at hårfargene som finnes i dag ikke har så mye farlig stoffer i seg lengre, og at det er helt trygt å bruke. Det med neglelakk har jeg aldri hørt om , eller fått anbefalinger om å holde seg unna. Sniffer ikke neglelakkfjerner lissom...

Godt å høre at det er andre som også syntes dette var rart, og ikke bare meg. Når jeg var hos legen ble jeg så satt ut av dette at jeg ikke fikk meg til og spørre om hvorfor hun mente dette. Hva sier deres leger??

*lille*my* skrev:

Takk! :) Synes også at den var unødvendig... :)

Jeg gifta meg Lørdag og farga håret og fikk på masse fake negler dagen før. Min frisør er gift med en lege og hun bare lo=p Er jeg en dårlig mor fordet? Kjenner MANGE som har gjort det og fått nydelige barn=)

Jeg pleier å lysne håret mitt og har bevisst ikke gjort det nå helt i starten av svangerskapet når alt på fosteret skal dannes. Men hadde tenkt å gjøre det senere. I sist uke var jeg hos frisøren min og spurte henne om dette. Hun sa at det var ingen fare. Det trekker ikke inn i hodebunnen men legger seg utenpå hårstråene. Så jeg antar at det da er ok. Men jeg er fortsatt litt skeptisk...

aldri hørt dette, men synes det høres litt rart ut. men igjen, jeg prøver å være forsiktig med det meste av ting som lukter og slikt..

sist farget jeg øyevippene mine like før fødsel, slik at jeg ikke trengte å bruke sminke når tassen var nyfødt, det kommer jeg til å gjøre igjen. men ellers, så pleier jeg ikke å farge håret eller bruke neglelakk uansett...

Thesso_88 skrev:
Jeg gifta meg Lørdag og farga håret og fikk på masse fake negler dagen før. Min frisør er gift med en lege og hun bare lo=p Er jeg en dårlig mor fordet? Kjenner MANGE som har gjort det og fått nydelige barn=)

Stor grattis med å ha giftet deg :) Skulle ønske det fantes en liker knapp for da hadde jeg likt denne kommentaren :) hehe

Hehe ja,men det er jo sant=p Var som jordmoren nøyaktig sa i tlf til meg for to uker siden: "Dere gravide er ALTFOR overnervøse når det gjelder ting". Jeg har spist både salami og forepølse.Når det er ferskt. Ikke annet da, men min forlover koser seg med forepølse i 2 svangerskap og de barna er bare nydelige=) Vi må prøve å slappe av! Ikke at vi skal spise alt og lukte på bensin, diesel, lightergass (hehe) osv. Men vi kan ikke stresse livet av oss=)

Vi lever ikke i attenpilogbue lenger heldigvis, null stress med hverken farging, striping eller neglelakk. Forrige svangerskap ble jeg uvel når frisøren trakk ut striper- noen kan reagere annerledes på ting som går fint til vanlig! Men det er jo ikke farlig fordi!

Takker for mange fine svar. Kommer til og farge håret mitt og lakke neglene mine videre nå. Har grublet på over dette en god stund nå. Tusen takk!

*lille*my* skrev:

ååhh haha ..WORD!! Genialt ..tenkte akkurat det samme "sniffer ikke neglelakkfjerner liksom".

Back
Topp