Negleklipping...

mlh

Forelsket i forumet
Noen som har et godt tips til en enkel måte å klippe barnas negler på?

Lillegutt her er absolutt ikke interessert i å få neglene klippet, vrir seg unna så godt han kan og hyler når jeg holder han fast for å klippe... De må jo klippes! Har aldri kippet han i fingen eller noe, så han har ikke noen negativ opplevelse ifht. klipping... Særlig neglene på tærne er vanskelige å komme til..

Noen ganger går det greit å klippe om det er noen som distraherer han imens, men hadde vært greit å kunne klippe di på han alene også uten at han bir helt fra seg... [:)]

lite råd her,imre er kanonflink,sitter som ett lys! og han er jo den urokråka ellers!

Vesla her er like dann[&:] 

ORIGINAL: ohBaby!

lite råd her,imre er kanonflink,sitter som ett lys! og han er jo den urokråka ellers!

Oda er også sånn![:D]

Jeg gir han noe å se på som han vanligvis ikke får leke med.. ikke noe farlig da, men en tom shampoo flaske eller noe.. så holder han den i den ene hånden mens jeg klipper den andre..
Jeg har sånn egen "babysaks" som er liten, så litt lettere å ha kontroll da, enn med en stor saks [:)]

sorry, ingen tips! Gutten her syns det er spennende å se hva vi gjør så han sitter helt i ro[:)]

Han sitter stort sett veldig greit. Er veldig vant til det, må klippes MINST en gang i uka. Om han begynner å slå seg vrang, så prøver jeg å finne noe til å distrahere han, ellers er det bare å holde han fast så godt som mulig [8D]

jeg har klipt gutten to ganger på tommelen,og mannen har gjort det en gang, så her er vi ikke så glad i å klippe. Men de gangene vi gjorde det var han under 6 måneder gammel. Her er han noen ganger rolig og noen ganger ikke, og da distraherer vi med Drømmehagen

ORIGINAL: krezz

Isak også![:D]

Natalie er helt lik. og jeg har lite tips.. jeg prøver så godt jeg kan å avlede henne...
"se", "oi".. hehe.. barne-tv funker litt om det er intressant nok..

det hun blir krakislk for er at jeg holder hånda eller foten fast.. for det gjør jo ikke vondt å klippe.. og hun har heller ikke blitt klippet i fingern eller noe sånt hun heller...

Neglene på fingrene biter jeg ennå [;)] Tar det når jeg ser neglene er lange nok, ofte litt hver dag!

Neglene på tærne, klipper jeg etter ett bad! Da er de rolige og trøtte, neglene er mykere og det er tid for tannpuss [:D] Gir de tannbørsten og så får jeg klippe ivei [;)]

Her er det litt forskjellig hvordan jeg gjør det (er kun jeg som har klippet neglene hans foreløpig), før mens han var "liten nok" til å ligge i ro la jeg ham på sofaen når han var trøtt og satte på skjermspareren på pc'n (har byttet pc etter dette og denne har ikke en "spennende" skjermsparer). nå prøver jeg å gjøre det enten mens han sitter i tripptrappen eller på fanget, blir han urolig noe han nesten alltid blir synger jeg noe alla: "klippe klippe klippe klippe klipp klipp" med tulle stemme noe han synes er festlig så da går det til en hvis grad. Kan legge til at min nieses datter som heller ikke synes det er morro å få klippet neglene syntes det var morro med "klippe-klippe-sangen" så stikkordet er vel å gjøre det til en lek, distrahere nok til at det går [8|]

ORIGINAL: krezz

a også faktisk[:)]

Ingen råd her heller, bare medsympati..Har en skikkelig urokråke her også som hater at hendene holdes fast..Så er ikke noe jeg gleder meg til akkurat..Evig kamp..

Når han sover???
[:D][8D]

Back
Topp