Neglbiting

Hormonfrøkna

I full hormoni!
Februar 2014 - Skjult forum
Eldste biter negler og har snart ikke negler igjen! Hva skal jeg gjøre for å få han til å slutte? Har prøvd go'negl uten at han bryr seg om det. Han er fire år gammel.

4 åringen her er lik, han biter også på tåneglene sine når han ikke har igjen noen negler på fingra :/

Følger for tips.
Jeg dytter bort hånda. Sier ikke noe hver gang, bare avverger så godt jeg kan. Det er en uvane. På mine egne fokusert på hygiene, men på jobb bare holder jeg meg nær og gjør ikke noe stort nummer ut av det.

Her biter han vel ikke negler men sitter med hånda i kjeften hele tiden. Jeg og drar den ut men er inne igjen før jeg får snudd meg

Kanskje dere sammen kan finne et alternativ? Kanskje han kan ha en "dings" å bite på istedet? Har han fortalt noe om hva som gjør at han liker å bite på neglene?
Kanskje det kan fungere med klistermerker for hver gang han egentlig vil bite men klarer å la være - evt hver dag han klarer å la være, og at f eks 10 merker blir en premie?

Jeg begynte når jeg var 6-7 år, og holder fortsatt på.. 20 år etter..
Slik negllakk med smak funker ikke i det hele tatt. Ikke for å være pessimist, men er vel ikke så mange tips og triks, annet enn at man selv må gå inn for å slutte. Jeg kan klare det i perioder, men vanen er så sterk. Legger ikke merke til at jeg gjør det nesten.

Kanskje dere sammen kan finne et alternativ? Kanskje han kan ha en "dings" å bite på istedet? Har han fortalt noe om hva som gjør at han liker å bite på neglene?
Kanskje det kan fungere med klistermerker for hver gang han egentlig vil bite men klarer å la være - evt hver dag han klarer å la være, og at f eks 10 merker blir en premie?
Han biter ofte når han er litt engstelig/sjenert/redd eller ting er litt spennende. Har også prøvd å friste med klistremerker for å la være men biter fort igjen.

Back
Topp