Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: opus dei
Neger er vel helt kurant å bruke. Forbinder ikke noe neg. med det.
Nigger er vel mer negativt ladet, iallefall synes jeg det.
Opprinnelig er vel ordet nøytralt, men har blitt brukt med negativt fortegn.
ORIGINAL: Bast
Kan man si negorid da?
Han negroide mannen......eh...hørtes rart ut, selv om det teknisk sett skulle vært riktig
ORIGINAL: Nitah_87
Ikkje akseptert. E d någe som hette negerland?.. nei!!. Derfor e d bedre å sei afrikaner, afroamerikaner osv..
Men... selv om neger før i tiå va et skjellsord som blei brukt mot mørkhuda, tror eg at de fleste som bruke d i dag, ikkje meine någe stygt.
Men... Sannheten e at folk bler såra!
ORIGINAL: MammaOkt
Kan man si negorid da?
Han negroide mannen......eh...hørtes rart ut, selv om det teknisk sett skulle vært riktig
Stemmer... akkurat som asiatisk, nordisk, øst-europeisk (men negroid høres rart ut ja..)
Alt er en vane [;)]
Hette jo afrikansk då..
ORIGINAL: E.R.A.
Noe rart med dette. En ex av meg var fra Colombia, han sa at det var vanlig å kalle svarte for negro. Da han hilste på en neger fra Sør-Amerika var det vanlig å si "Hola negro". Men det var uakseptabelt av afrikanere og amerikanere. De kunne bli ...sur på grunn av det. Så det er vel veldig avhengig av områder.
ORIGINAL: Kamilah83
ORIGINAL: E.R.A.
Noe rart med dette. En ex av meg var fra Colombia, han sa at det var vanlig å kalle svarte for negro. Da han hilste på en neger fra Sør-Amerika var det vanlig å si "Hola negro". Men det var uakseptabelt av afrikanere og amerikanere. De kunne bli ...sur på grunn av det. Så det er vel veldig avhengig av områder.
Ja det var liksom akseptabelt av en hvit å kalle en svart for negro?
Ja det er nok geografisk avhengig også
Ja de kalte seg selv for negro. Det var akseptabelt blant både hvite og svarte.
ORIGINAL: Mesaana
Kan man si negorid da?
Stemmer... akkurat som asiatisk, nordisk, øst-europeisk (men negroid høres rart ut ja..)
Alt er en vane [;)]
Hette jo afrikansk då..
Så vist du er en mørkhudet nordmann så er du afrikansk??[8|]
ORIGINAL: Mesaana
Kan man si negorid da?
Alt er en vane [;)]
Hette jo afrikansk då..
Så vist du er en mørkhudet nordmann så er du afrikansk??[8|]